  • 21. Data: 2013-09-15 21:23:06
    Temat: Re: Odpowiedzialność osoby udzielającej kredytu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Mi wydaje się, że w takiej sytuacji powinien pojawić się ubezpieczyciel
    > (czyli np. obowiązkowe ubezpieczenie dla komornika na podobną ewentualność).
    > W razie nieprawidłowej egzekucji natychmiastowe wyrównanie, a potem to już
    > sobie ubezpieczyciel może z wierzycielem dochodzić regresu.

    Widzę że wiara w ubezpieczenia w narodzie silna :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2013-09-15 22:13:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Widzę że wiara w ubezpieczenia w narodzie silna :-)

    Ubezpieczenia typu OC? Jak najbardziej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2013-09-15 22:36:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Ubezpieczenia typu OC? Jak najbardziej.

    Ale wiesz że składka musi być wyższa od średniej szkody, bo przecież TU
    musi na tym (statystycznie) zarobić?
    A jakby komornik (jego TU) za to odpowiadał, to takich "wierzycieli"
    mogłoby się nagle pojawić sporo, z tym że pewnie z regresami byłby
    problem. Ciekawe jak by zareagowały składki i w ogóle działalność
    komorników.

    Ale owszem, powinien być ktoś odpowiedzialny. Sąd powinien odpowiadać za
    swoje wyroki, komornik za swoje działania.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2013-09-16 07:59:54
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 22:36:31 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale wiesz że składka musi być wyższa od średniej szkody

    Nie, nie wiem. Co więcej - uważam, że napisałeś bzdurę.

    AK

  • 25. Data: 2013-09-16 08:36:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Ale wiesz że składka musi być wyższa od średniej szkody, bo przecież TU
    > musi na tym (statystycznie) zarobić?

    No i? To jest kompletnie nieistotne. Nie można zakładać, że każdy,
    nawet na początku swojej kariery zachowuje się racjonalnie i ma kapitał
    który pozwoli mu wyrównać szkodę nawet znacznych rozmiarów.

    Mało to jest grup w których OC jest wymagane?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2013-09-16 08:40:24
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-16 07:59, Andrzej Kubiak pisze:

    > Nie, nie wiem. Co więcej - uważam, że napisałeś bzdurę.

    No to poprawka: suma składek musi być (znacznie) wyższa, niż suma
    wypłaconych odszkodowań.
    Pasuje teraz?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 27. Data: 2013-09-16 08:54:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-14 21:06, sqlwiel pisze:

    > Ta... najlepiej przez tego samego komornika ;) Jak w dowcipie o
    > góralach, którzy za darmo zjedli po żabie. Oczywiście, jak zgaduję,
    > komornik też ma obowiązek zwrócić niesłusznie pobraną dwukrotną taksę? ;)

    Napisałeś o "przejęciu odpowiedzialności" przez wierzyciela. Napisałem,
    że tak już jest z automatu. To wyśmiałeś (swój!) pomysł. Ogarnij się
    człowieku, bo nie wiesz czego chcesz, jak kobieta :)

    > A w drugiej wersji - wierzyciel, to "firma na Kajmanach" i szukaj wiatru
    > w polu.

    Sam chciałeś "przejęcia odpowiedzialności" :)

    > Egzekutor ma nie brać egzekucji, jeśli dane dłużnika nie są
    > jednoznacznie potwierdzone.

    Teraz już tak jest - nowe klauzule wykonalności mają podany pesel dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-09-16 08:56:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > nawet na początku swojej kariery zachowuje się racjonalnie i ma kapitał
    > który pozwoli mu wyrównać szkodę nawet znacznych rozmiarów.

    Komornik ma OC, i za błędną egzekucję odpowiada. Ale nie może odpowiadać
    za coś, na co wpływu nie ma, na przykład za wprowadzenie go w błąd przez
    wierzyciela.

    > Mało to jest grup w których OC jest wymagane?

    I komornik je ma. Za swoje szkody odpowiada.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2013-09-16 09:31:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-16 08:54, Liwiusz pisze:

    > Napisałeś o "przejęciu odpowiedzialności" przez wierzyciela. Napisałem,
    > że tak już jest z automatu. To wyśmiałeś (swój!) pomysł. Ogarnij się
    > człowieku, bo nie wiesz czego chcesz, jak kobieta :)

    Ależ - wiem, czego chcę. Napisałem to dość wyraźnie.

    Najpierw może odpowiedz, czy w wyżej opisanym przypadku komornik odda
    dwukrotnie pobraną taksę?

    A teraz wyjaśniam czego chcę, jak chłopu kawę na ławę.

    Mamy łańcuch:
    wierzyciel - dokumenty (wierzytelności) - sąd - nakaz - komornik -
    dłużnik - egzekucja.

    W tym łańcuchu są dwa podmioty "kwalifikowane": sąd i komornik.
    Odpowiedzialność sądu (sędziego) za cokolwiek możemy między bajki
    włożyć. To absolutnie nietykalna święta krowa i wszystkie kiksy ujdą.
    Zostaje komornik.

    A więc chcę, aby komorknik (w końcu - prawnik!) ponosił odpowiedzialność
    za to, co robi za wynagrodzeniem.
    To za wiele? Czyżby komornik też miał być świętą krową?

    Jeśli dokumentacja wierzytelności budzi wątpliwości, to komornik mówi
    wierzycielowi "nie biorę egzekucji, szukaj innego egzekutora, albo
    uzupełnij dokumentację". Jeśli jednak dokona nieprawidłowej egzekucji -
    to 1) zostaje ukarany, 2) płaci za wszystkie spowodowane szkody (może
    mieć OC, ale oczywiście dobrowolne - wszak sam ocenia, czy chce
    ryzykować). Na tym polega odpowiedzialność.

    Czy Tobie przypadkiem "punkt siedzenia" nie przesłonił prawicowego,
    zdroworozsądkowego spojrzenia na elementarne zasady? (To drobny rewanż
    za "ogarnij się" :P )

    > Sam chciałeś "przejęcia odpowiedzialności" :)

    Więc wtedy rozsądny (i _ODPOWIEDZIALNY_ ) komornik nie podejmuje
    egzekucji. Wierzyciel z Kajmanów niech idzie się bujać, albo bierze
    ryzyko na klatę.

    > Teraz już tak jest - nowe klauzule wykonalności mają podany pesel dłużnika.

    Hm... a jak dłużnik jest obcokrajowcem i nie ma PESELu?

    (Kamilowi już dopowiadałem, że wierzyciel też powinien patrzeć komu
    zawierza. To też pewna odpowiedzialność, którą niekoniecznie należy
    przerzucać na organa państwa.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2013-09-16 09:41:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-16 09:31, sqlwiel pisze:

    > A więc chcę, aby komorknik (w końcu - prawnik!) ponosił odpowiedzialność
    > za to, co robi za wynagrodzeniem.
    > To za wiele? Czyżby komornik też miał być świętą krową?

    Ależ komornik ponosi odpowiedzialność. Tylko jest to odpowiedzialność za
    *jego* błędy.

    > Jeśli dokumentacja wierzytelności budzi wątpliwości, to komornik mówi
    > wierzycielowi "nie biorę egzekucji, szukaj innego egzekutora, albo
    > uzupełnij dokumentację".

    Co to znaczy "budzi wątpliwości"? Jest tytuł wykonawczy na dane imię i
    nazwisko, oraz pozostałe dane dane przez wierzyciela. Żadnego pola
    manewru dla komornika nie ma.

    > Jeśli jednak dokona nieprawidłowej egzekucji -

    Ależ w tym właśnie jest cluo problemu, że komornik prowadzi egzekucję
    poprawnie - *zgodnie z wnioskiem wierzyciela*.

    > to 1) zostaje ukarany,

    Za co?

    > 2) płaci za wszystkie spowodowane szkody (może
    > mieć OC, ale oczywiście dobrowolne - wszak sam ocenia, czy chce
    > ryzykować). Na tym polega odpowiedzialność.

    Racjonalny komornik zatem nie będzie prowadził żadnych egzekucyj, bo
    zawsze musiałby zawierzyć wnioskowi wierzyciela.

    > Czy Tobie przypadkiem "punkt siedzenia" nie przesłonił prawicowego,
    > zdroworozsądkowego spojrzenia na elementarne zasady? (To drobny rewanż
    > za "ogarnij się" :P )

    Ależ nie. W tym przypadku prowodyrem szkody jest wierzyciel i to on
    ponosi odpowiedzialność.

    > Więc wtedy rozsądny (i _ODPOWIEDZIALNY_ ) komornik nie podejmuje
    > egzekucji. Wierzyciel z Kajmanów niech idzie się bujać, albo bierze
    > ryzyko na klatę.

    Dyskryminacja wierzycieli? Temu nie, bo za daleko mieszka? Dobrze się
    czujesz?

    > Hm... a jak dłużnik jest obcokrajowcem i nie ma PESELu?

    To nie podaje się.

    > (Kamilowi już dopowiadałem, że wierzyciel też powinien patrzeć komu
    > zawierza. To też pewna odpowiedzialność, którą niekoniecznie należy
    > przerzucać na organa państwa.)

    To może w ogóle zlikwidujmy komorników, niech sobie wierzyciele sami
    ściągają długi, co?

    --
    Liwiusz