  • 1. Data: 2003-11-03 14:24:27
    Temat: Obciążenie karty VISA
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Dokonałem zakupu pewnego towaru w sklepie internetowym płacąc kartą VISA .
    Obciążenia karty dokonano na kwotę zakupu, ale towaru nie przysłano. Firma
    jest poważna, już nieraz tam kupowałem i było wszystko OK, teraz chyba po
    prostu przesyłka zaginęła.

    Na maile, faxy i listy na razie nie odpowiadają.

    Czy jest w takiej sytuacji możliwość, aby VISA zwróciła wpłaconą kwotę - jak
    i z kim to załatwiać ?

    Kwota nie jest strasznie duża ok. 30 USD, ale chciałbym doprowadzić sprawę
    do końca - albo przysłanie towaru, albo zwrot kasy.

    Zygmunt Kałuża

  • 2. Data: 2003-11-03 16:09:16
    Temat: Re: Obciążenie karty VISA
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> writes:

> [...]
    > prostu przesyłka zaginęła.
    >
    > Na maile, faxy i listy na razie nie odpowiadają.

    No to firma jest powazna czy nie?

    > Czy jest w takiej sytuacji możliwość, aby VISA zwróciła wpłaconą kwotę - jak
    > i z kim to załatwiać ?

    VISA to nie, ale sprzedawca tak.
    Z bankiem.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 3. Data: 2003-11-03 16:32:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Na maile, faxy i listy na razie nie odpowiadają.
    >
    > Czy jest w takiej sytuacji możliwość, aby VISA zwróciła wpłaconą kwotę -

    A po co Visa?
    Reklamujesz transakcje w banku, ktory ci karte wydal.
    Bank cie obciazyl kwota transakcji, a ty przeciez niczego nie kupiles,
    prawda? Bo chyba nie maja potwierdzenia, ze ci towar dostarczyli?
    Obciaza sie za dostarczony towar, a nie za zamowienie go.

    > Kwota nie jest strasznie duża ok. 30 USD, ale chciałbym doprowadzić sprawę
    > do końca - albo przysłanie towaru, albo zwrot kasy.

    Mozesz, ale posluchaj autentycznej historii mego znajomego:
    Zamowil towar (za jeszcze mniejsza kwote...). Obciazono go.
    Po miesiacu bezskutecznego oczekiwania powiadomil ich grzecznie mailem, ze
    zamierza wystapic do swego banku o zwrot pieniedzy, bo towaru nie dostal. Po
    kilku godzinach dostal solenne przeprosiny i obietnice natychmiastowej
    ponownej wysylki zamowienia. Po ok. 10 dniach przesylka doszla, ewidentnie
    daty stempli wskazywaly na wysylke po interwencji.
    OK.
    Po nastepnych 2 miesiacach dostal... pierwsza przesylke z napisami z Urzedu
    Celnego gdzie "dotarla uszkodzona". Niczego nie brakowalo...

    Ja sie nie dziwie, ze oni nie chca z nami handlowac przez internet...

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-11-03 17:14:00
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Dziękuję za wyjaśnienia - dla porządku podaję iż moje zamówienie to 2 dyski
    CD z oprogramowaniem. Oni przesyłają takie przesyłki zwykłą pocztą (listem
    zwykłym) i tak do tej pory było. podejrzewam więc, że po prostu przesyłka
    zginęłą, ale nie w Urzędzie Celnym (podają bardzo niską wartość do cłą np. 5
    USD).

    Z.K.

  • 5. Data: 2003-11-03 23:40:42
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> wrote in message
> [...]
    > zginęłą, ale nie w Urzędzie Celnym (podają bardzo niską wartość do cłą np.

    W takiej sytuacji lepiej jest płacić za soft ale nie prosić o przesyłanie CD
    (koszty przesyłki i ryzyko utraty towaru) tylko poszukać znajomego ze stałym
    łączem do netu i ściągnąć soft na PC (odległość nie ma wtedy znaczenia).

    Pozdrawiam
    GOL

  • 6. Data: 2003-11-04 05:28:10
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Użytkownik "GOL" <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stałym
    > łączem do netu i ściągnąć soft na PC (odległość nie ma wtedy znaczenia).

    W tym sklepie tak nie da rady - oferują tylko przesyłkę softu na CD, nie
    można z tego zrezygnować.
    Za to można kupić np. oprogramowanie Symanteca za ok. 10 USD (np. WinFax
    10).

    Elegancka sprawa - pełnej wartości oprogramowanie za niskie ceny, ale jak
    widać czasami ginie przesyłka ...

    Z.K.

  • 7. Data: 2003-11-04 20:48:12
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bo7dfh$p7s$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Zygmunt Kałuża napisał:

    > W tym sklepie tak nie da rady - oferują tylko przesyłkę softu na CD,
    > nie można z tego zrezygnować.
    > Za to można kupić np. oprogramowanie Symanteca za ok. 10 USD (np.
    > WinFax 10).

    Czy jesteś pewien, że to jest legalne oprogramowanie, z licencją?
    Bo ściągać "pirata" z zagranicy byłoby raczej bezsensowne :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 8. Data: 2003-11-06 12:42:28
    Od: Hubert <h...@o...pl>

> [...]
    >10).
    >
    >Elegancka sprawa - pełnej wartości oprogramowanie za niskie ceny, ale jak

    No to jeszcze zdradź co to za sklep ;-)

    pozdrawiam
    Hubert

    Ludzie są fajni jak są skromni :-)

  • 9. Data: 2003-11-06 13:13:55
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    http://www.softwareoutlet.com/
    Użytkownik "Hubert" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to jeszcze zdradź co to za sklep ;-)
    >
    > pozdrawiam
    > Hubert

    Jasne, żadna tajemnica - http://www.softwareoutlet.com/

    Wydaje się, że całkiem ciekawe oprogramowanie można tam nabyć w wersji OEM
    tj. dużo taniej niż pełne wersje box.

    Z.K.

  • 10. Data: 2003-11-06 13:35:22
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bodhen$ktr$...@a...news.tpi.pl,
    Zygmunt Kałuża <e...@d...pl>:

    > Jasne, żadna tajemnica - http://www.softwareoutlet.com/
    >
    > Wydaje się, że całkiem ciekawe oprogramowanie można tam nabyć w
    > wersji OEM tj. dużo taniej niż pełne wersje box.

    Faktycznie. Tylko szkoda, ze nie mozna downloadowac - przy malych
    zamowieniach drogo wychodzi transport. I trzeba czekac. I ginie...
    Ale mila niespodzianka, ze Polska nie jest na liscie wykluczen, podczas gdy
    sa tam Rumunia, Bulgaria, Slowacja a nawet Czechy.

    Jaka karta placiles, jesli mozna zapytac?

    --
    Robert