  • 1. Data: 2004-10-13 12:47:40
    Temat: [OT?] fundusz emerytalny- który?
    Od: "____ja_____" <j...@j...ja>

    Hej !
    Mam 25 lat. Wlasnie podjalem pierwszą w swoim zyciu prace (tzn. pierwszy raz
    podpisalem prawdziwą umowe ;) ) i nadszedl czas wybrania funduszu
    emerytalnego.
    Z tego co wiem obowiązuje mnie II filar (cokolwiek mialo by to znaczyc).
    Którą firme wybrac? W tej chwili zastanawiam sie nad Commercial Union i ING
    Nationale-Nederlanden.... Sam nie wiem dlaczego- byc moze z powodu tej
    intensywnej akcji reklamowej...
    Moze macie jakies doswiadczenia ktory fundusz wybrac?
    dzieki za odp.
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-10-13 13:08:14
    Temat: Re: [OT?] fundusz emerytalny- który?
    Od: "Kreska" <k...@s...lex.pl>

    http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/jaki.htm
    http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=wyb%C3%
    B3r+OFE&lr=
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&q=
    kt%C3%B3ry+OFE
    http://epolisa.blog.onet.pl/2,ID60300,index.html

    ETC ETC ETC....

    Kreska

  • 3. Data: 2004-10-13 13:11:16
    Od: "____ja_____" <j...@j...ja>

    Użytkownik "Kreska" <k...@s...lex.pl> napisał
    > http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/jaki.htm
> [...]

    dzieki wielkie- dobry link :)

  • 4. Data: 2004-10-13 13:20:16
    Od: "XxX" <b...@a...email>

    Użytkownik "____ja_____" <j...@j...ja> napisał w wiadomości
> [...]
    > intensywnej akcji reklamowej...
    > Moze macie jakies doswiadczenia ktory fundusz wybrac?

    ja wybralem CU (1.5 roku temu), ale teraz chyba lepiej oplaca sie NN... W CU
    juz za pol roku bede mial prowizje na poziomie 3-4%, a w NN bym mial ok.
    6.5. Ale teraz w CU zmienili system pobieranych przez nich prowizji i powiem
    szczerze ze niebyt sie to oplaca... bo dopiero od 2014 roku bedzie prowizja
    w wys. 3.5% (jesli dobrze pamietam)

  • 5. Data: 2004-10-13 14:04:17
    Od: sunwoj <s...@W...op.pl>

    hejka, mam 3 miesiace temu zastanawialem sie nad tym samym... Wybralem
    ING NN, jakos CU mi sie niezbyt widzi... A NN ujest 2-gim co do
    wielkosci uczestnikow OFE zdaje sie, wiec tez jest oki... :)

  • 6. Data: 2004-10-13 16:58:09
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    Użytkownik "sunwoj" <s...@W...op.pl> napisał w wiadomości
    > A NN ujest 2-gim co do
    > wielkosci uczestnikow OFE zdaje sie, wiec tez jest oki... :)

    To akurat że fundusz jest duży wcale nie oznacza że musi przynosić duże
    zyski swoim klientom. Powiedziałbym że wręcz przeciwnie, bo trudniej mu
    sprawnie zarządzać portfelem

    J.

  • 7. Data: 2004-10-13 17:23:09
    Temat: Re: Re: [OT?] fundusz emerytalny- który?
    Od: sunwoj <s...@W...op.pl>

    >To akurat że fundusz jest duży wcale nie oznacza że musi przynosić duże
    >zyski swoim klientom. Powiedziałbym że wręcz przeciwnie, bo trudniej mu
    >sprawnie zarządzać portfelem

    no taaa... ale moze nie upadnie tak szybko, albo nie zostanie
    wchloniety przez inny, wiekszy :)
    sam nie wiem czy dobrze zrobilem, poki co o ile pamietam przez 2 lata
    musze juz z nimi byc.

  • 8. Data: 2004-10-13 17:56:12
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Jaco" <n...@C...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To akurat że fundusz jest duży wcale nie oznacza że musi przynosić duże
    > zyski swoim klientom. Powiedziałbym że wręcz przeciwnie, bo trudniej mu

    właśnie, widze że NN obniżył loty, choć ciagle ma wyniki dość dobre. Mam
    wrażenie, że ilość środków w dużych funduszach jest na tyle poważna, że
    niemal zmusza je do znacznych inwestycji poza wgpw, bo rzucenie takiej kasy
    na akcje mogłoby się źle skończyć.... ale to tylko przeczucie, może ktoś to
    wytłumaczy. Zresztą za jakiś czas wszyskie fundusze będą tłuste jak
    Garfield.