  • 11. Data: 2007-01-07 22:22:49
    Temat: Re: Nowy Pl@net Fortis Banku.
    Od: Pete <n...@n...com>

    MK wrote:
    > "Pete" <n...@n...com> wrote in message
    >>

    > A gdzie jest wymagane? Mi jeszcze nigdy sie nie przydalo... ludzie raczej
    > zwracaja uwage na to czy jest kasa, a nie czy jest potwierdzenie...

    Są punkty, gdzie ważny jest papier a nie kasa, bo ta i tak wpada do
    centralnego wora, np. DO/PJ

    --
    Pete

  • 12. Data: 2007-01-09 21:16:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Nowy system calkiem ladnie wyglada :)

    Na pierwszej stronie widoczne sa wszystkie rachunki od rachunku biezacego,
    przez lokaty, karty az po kredyty.
    Czesc poswiecona kartom daje mozliwosc aktywowania/zastrzezenia karty,
    splaty zadluzenia oraz podglad operacji. Na liscie sa transakcje rozliczone,
    nie znalazlem informacji o blokadach, ale poniewaz na razie mam dostep tylko
    do wersji demo (jutro juz tzw. produkcja ;)) byc moze nie wszystko jest
    widoczne. Udostepniona jest mozliwosc zmiany limitow, zarowno na karcie
    debetowej jak i kredytowej :). Mozna tez zlozyc pelny wniosek o karte
    kredytowa, to wyprobuje, bo KK w fortisie nie mam...
    Lokaty bez wiekszych zmian. Dodano mozliwosc modyfikacji lokaty.
    Czesc dotyczaca kredytow zawiera ich liste, podstawowe dane, harmonogram
    splat i jego historie. Zeswolono na zmiane wyswietlanej nazwy rachunku
    kredytowego.
    Przelewy - tu wiele zmian :). Przelewy do ZUS, US, zagraniczne,
    przewalutowania... Nie trzeba tez dodawac odbiorcy do listy kontrahentow.
    Przy przelewach zagranicznych jest podawana prowizja jaka zostanie pobrana
    za przelew. Mozliwosc wyboru kto pokryje prowizje: nadawca, odbiorca,
    dzielona. Bez zmian lista przelewow z przyszla data realizacji i mozliwosc
    ich odwolania.
    Zlecenia stale bez zmian.
    Szablony platnosci tu sama nazwa mowi za siebie...
    Wnioski - mozliwosc zlozenia wnioskow o chyba wszystkie produkty kredytowe.

    Inne... a tu kilka ciekawych opcji... powiadomienia, zmiana sposobu
    logowania, kody sms i oplaty za nie ;).
    powiadomienia mozna otrzymywac mailem, smsem lub w systemie planet. Samemu
    mozna skonfigurowac prawie dowolna operacje: logowanie do systemu, nieudane
    logowanie, zablokowanie dostepu, odrzucenie zlozonej dyspozycji, obciazenia
    rachunku, jego uznania, przekroczenia salda (w dol lub gore), przypomienie o
    splacie karty kredytowej, zapadniecie lokaty, jej odnowienie, termien splaty
    kredytu... ufff...
    Mozliwosc zniany sposobu logowania na kod sms.

    Ta ostatnia opcja moze sie przydac, bo aby obslugiwac system konieczne jest
    zainstalowanie kontrolki ActiveX/apletu java ( w zaleznosci od uzywanej
    przegladarki), a tu konieczne sa uprawnienia administratora. Tak, wiec
    uzywanie systemu na komputerach sluzbowych czasami moze byc utrudnione, co
    jest wada.

    To tyle na podstawie wersji demontracyjnej... Aha... jest mozliwosc
    drukowania potwierdzen ich generowania plikow PDF.

    Pozdrawiam
    MK

  • 13. Data: 2007-01-10 17:15:06
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > 10 stycznia Fortis Bank planuje udostepnic wybranej grupie klientow nowa
    > wersje Pl@nety. Znalazlem sie w grupie nominowanych na testerow :)). O
    > pierwszysch wrazeniach napisze w srode :).

    Chyba w czwartek, mi powiedzieli że będę mógł korzystać z nowego systemu w
    czwartek po 15:00

  • 14. Data: 2007-01-10 17:45:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl> wrote in
    message news:eo36sg$g3h$1@pippin.nask.net.pl...

    > Chyba w czwartek, mi powiedzieli że będę mógł korzystać z nowego systemu w
    > czwartek po 15:00

    Juz dziala :). Zaraz bede probowal...

    <cite>
    Proces logowania w nowym systemie przebiega nieco inaczej niż dotychczas,
    zatem kilka słów o nim:

    1. Aby się zalogować należy podać najpierw swój identyfikator (nazwę
    użytkownika), a na kolejnym ekranie hasło logowania - to samo, przy użyciu
    którego logowaliście się do dotychczasowej wersji Pl@net.

    2. Kolejnym krokiem (i to jest nowość) jest wygenerowanie podpisu
    elektronicznego do operacji logowania. System poprosi o wybranie klucza, a
    następnie wskazanie jego lokalizacji. Teraz trzeba jeszcze podać hasło do
    klucza (to samo, które dotychczas wpisywaliście Państwo np. przy
    podpisywaniu przelewów).

    Mam nadzieję, że logowanie nie sprawi to Państwu trudności - na wszelki
    wypadek przesyłam w załączniku instrukcję obsługi Pl@net. Z instrukcją warto
    się dokładniej zapoznać, ponieważ obok informacji o sposobie logowania,
    znajdziecie tam Państwo szereg wskazówek na temat korzystania z nowych
    funkcji systemu.

    Cały proces logowania może się wydać dość skomplikowany - na szczęście,
    instalacja komponentu do generowania podpisów elektronicznych oraz wskazanie
    lokalizacji klucza prywatnego wymagane są tylko przy pierwszym logowaniu.
    Dodatkowo istnieje możliwość wyłączenia hasła logowania. W nowym systemie
    nie jest ono konieczne, a zachowane zostało jedynie po to, by uniknąć
    pomyłek wśród dotychczasowych użytkowników. Aby wyłączyć hasło logowania,
    należy w zakładce "Inne" wybrać funkcję "Zmiana hasła". Po wyłączeniu hasła,
    do zalogowania wystarczy sam podpis elektroniczny.
    Druga dobra wiadomość jest taka, że w nowym systemie nie są już potrzebne
    certyfikaty, które niektórym klientom sprawiały wiele kłopotów.
    </cite>

    MK

  • 15. Data: 2007-01-10 19:15:30
    Od: Grzegorz Podsiadlo <n...@-...pl>

    On Wed, 10 Jan 2007 18:45:06 +0100, MK wrote:

    > Juz dziala :). Zaraz bede probowal...

    Działa, działa. Nawet sms-y do potwierdzania przelewów działają. I maile na
    potwierdzenie zdarzeń (można sobie ustawić że system ma wysłać maila np.
    przy udanym logowaniu, lub przy nieudanym). Jedyne czego mi brakuje to
    wiadomości w wypadku blokad (dla VE i KK) - są tylko dla obciążeń
    rachunków.
    W sumie - wygląda że zrobili naprawdę fajny system.

    --
    empeg

  • 16. Data: 2007-01-10 19:21:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzegorz Podsiadlo" <n...@-...pl> wrote in message

> [...]
    > rachunków.
    > W sumie - wygląda że zrobili naprawdę fajny system.

    SMSow nie probowalem, bo nie wiem ile za nie charge'uja. Moglbys sprawdzic
    jaka oplata zostala naliczona? Maile dziala, ustawilem sobie kilka
    powiadomien, na razie przetestowalem udane i nieudane logowanie.
    Trzeba pamietac o tym, ze po wylaczeniu hasla do logowania nie ma mozliwosci
    jego wlaczenia. moze ktos juz wyprobowal zmiane sposobu
    autoryzacji/logowania na hasla smsowe?
    Wg. informacji w serwisie za pomoca jednago hasla mozna autoryzowac kilka
    operacji, waznosc hasla wygasa w ciagu 30 min po jego wygenerowaniu i chyba
    po zamknieciu sesji (przynajmniej tak byc powinno).

    MK

  • 17. Data: 2007-01-10 20:00:49
    Od: Grzegorz Podsiadlo <n...@-...pl>

    On Wed, 10 Jan 2007 20:21:39 +0100, MK wrote:

    > SMSow nie probowalem, bo nie wiem ile za nie charge'uja. Moglbys sprawdzic
    > jaka oplata zostala naliczona?

    Wykonałem jeden przelew z kodem SMS:

    Kody
    Ilość wysłanych SMS-ów 1
    Ilość SMS-ów podlegających opłacie 0

    Więc wygląda że nie ma żadnej opłaty. Może jest przy przekroczeniu jakiejś
    ilości? Nie odpisali mi na razie na maila z pytaniem.
    Tak w ogóle stawiam że w okresie testowym nie ma żadnych opłat, bo w
    http://www.fortisbank.com.pl/download/pdf/taryfaof.p
    df nie występuje
    nigdzie słowo SMS. ;)

    > Wg. informacji w serwisie za pomoca jednago hasla mozna autoryzowac kilka
    > operacji, waznosc hasla wygasa w ciagu 30 min po jego wygenerowaniu i chyba
    > po zamknieciu sesji (przynajmniej tak byc powinno).

    Tak, wygląda że zamknięcie sesji też unieważnia sms-a (na liście kodów
    przestaje być dany kod "aktywny" po powtórnym zalogowaniu).

    --
    empeg

  • 18. Data: 2007-01-10 20:18:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Tak w ogóle stawiam że w okresie testowym nie ma żadnych opłat, bo w
    > http://www.fortisbank.com.pl/download/pdf/taryfaof.p
    df nie występuje
    > nigdzie słowo SMS. ;)

    Hehe... moje zalozenia sa podobne, ale troche mnie zdziwila wysokosc oplaty
    za sms w demo systemu. 10,28 pln za 10 smsow ;). Ciekawe czy przy zmianie
    TOiP czeka ePakiet jakas rewolucja...

    > Tak, wygląda że zamknięcie sesji też unieważnia sms-a (na liście kodów
    > przestaje być dany kod "aktywny" po powtórnym zalogowaniu).

    Czyli tak jak byc powinno :).

    MK

  • 19. Data: 2007-01-10 20:22:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Jeszcze jedno. Nie widze w serwisie informacji o Direct Debit, to chyba
    oznacza, ze Fortis nie zamierza zwiekszac jej dostepnosci i oplaty za
    realizacje DD pozostana wysokie :(.

    MK

  • 20. Data: 2007-01-10 20:26:06
    Od: Grzegorz Podsiadlo <n...@-...pl>

    On Wed, 10 Jan 2007 21:18:22 +0100, MK wrote:

> [...]
    > za sms w demo systemu. 10,28 pln za 10 smsow ;). Ciekawe czy przy zmianie

    Spojrzałem na demo, i wygląda że 10,28 pln za 20 smsów (10 powiadomień, 10
    kodów) - ale i tak bardzo drogo. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Co nie zmienia faktu że SMS-y do kodów nie powinny być płatne.

    --
    empeg