  • 1. Data: 2007-06-05 13:32:22
    Temat: Noblebank i "Lokata Luxury Goods"
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Kolega mnie zapytał czy warto w to inwestować, bo nie chce wkładać w
    TFI (obawa przed korektą, która nadejść musi). Na infolini dowiedziałem
    się, że wpłata min. 50k PLN - żadnych opłat i prowizji, łącznie z
    "Belką" bo jest opakowana w ubezpieczenie. Gwarancja kapitału plus
    przewidywane 10-15 % rocznie, ale już niegwarantowane. Sprzedają to
    przez OF. Noblebank to raczej poważna firma, więc tutaj obaw nie ma
    jednak na 4 lata kasa zamrożona. Na giełdzie przez ten czas może się
    dużo wydarzyć, tutaj jednak jest o wiele bezpieczniej no ale ten zysk
    też nie powala chociaż jakby się potwierdziły założenia 10-15 to
    źle to nie wygląda. Tak dumam co mam mu odpowiedzieć?

  • 2. Data: 2007-06-05 13:57:18
    Temat: Re: Noblebank i "Lokata Luxury Goods"
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

> [...]
    ..
    > źle to nie wygląda. Tak dumam co mam mu odpowiedzieć?

    Rozumiem, że korekta która musi nadejść nie dotknie nigdy tych 12
    spółek "dóbr luksusowych"?

    Jak ma tylko 50k do zainwestowania - to raczej chyba nie. Jak ma dużo więcej -
    to może jako dywersyfikacja. Ważne są też warunki wcześniejszego wyjścia z
    tego.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 3. Data: 2007-06-05 14:47:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > "Belką" bo jest opakowana w ubezpieczenie. Gwarancja kapitału plus
    > przewidywane 10-15 % rocznie, ale już niegwarantowane.

    4 lata kasa zamrozona i w najgorszym wypadku dostanie to co wplacil...
    jezeli to jego cale oszczednosci to nie jest to najlepszy pomysl (niech
    zainwestuje w cos bardziej plynnego), ale jezeli to ulamek jego kasy to
    mozna sprobowac...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-06-05 16:24:51
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 5 Jun 2007 13:57:18 +0000 (UTC), MrMrooz wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ..
    >
    > Rozumiem, że korekta która musi nadejść nie dotknie nigdy tych 12
    > spółek "dóbr luksusowych"?

    Kluczowy fragment podkreśliłem powyżej. Poza tym nie są to spółki notowane
    na polskiej giełdzie, więc polska korekta raczej ich nie dotknie.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 5. Data: 2007-06-06 06:23:24
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Kluczowy fragment podkreśliłem powyżej. Poza tym nie są to spółki notowane
    > na polskiej giełdzie, więc polska korekta raczej ich nie dotknie.

    A to na innych rynkach niż polski korekty nie może być? Ja nie mówię, że
    będzie na pewno, ale generalnie akcje rosną już dość długo, szansa na spadki
    w ciągu najbliższych czterech lat rośnie.
    Nie pamietam konkretnego przypadku, ale są podobne oferty z gwarancją % - np.
    do 10% za trzy lata (nie rocznie). To już taka oferta wydaje się ciut lepsza.
    Ale wszystko zależy jaka to część oszczędności miała by być zainwestowana i
    na jaki cel. Jak to jest kasa na mieszkanie za 4 - 5 lat - to nie, jak np. na
    emeryturę - można spróbować.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 6. Data: 2007-06-06 16:17:46
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 6 Jun 2007 06:23:24 +0000 (UTC), MrMrooz wrote:

    > A to na innych rynkach niż polski korekty nie może być? Ja nie mówię, że
    > będzie na pewno, ale generalnie akcje rosną już dość długo, szansa na spadki
    > w ciągu najbliższych czterech lat rośnie.

    Oczywiście, chodziło mi przede wszystkim o to, że niezbyt przyłożyłeś się
    do czytania za pierwszym razem ;-) i miałem wrażenie, że piszesz o naszej
    giełdzie.

    > Nie pamietam konkretnego przypadku, ale są podobne oferty z gwarancją % - np.
    > do 10% za trzy lata (nie rocznie). To już taka oferta wydaje się ciut lepsza.

    To już zależy od preferencji inwestora, czy woli mniejszy gwarantowany
    zysk, ale większy oczekiwany, czy też odwrotnie.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki