  • 1. Data: 2005-09-08 08:25:07
    Temat: Niebezpiecznie w mBanku
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...pl>

    mKradzież z łódzkiego banku

    Czwartek, 8 września 2005r.

    Z konta warszawskiego biznesmena Andrzeja K., założonego w łódzkim
    mBanku, &#8222;wyparowało&#8221; 220 tys. zł. Złodzieja nie potrafią ustalić ani
    policjanci, ani pracownicy banku.

    &#8211; 220 tysięcy złotych miałem na pięcioletniej lokacie. Kradzież wyszła na
    jaw, gdy nadzór bankowy kazał mi wyjaśnić, dlaczego rzekomo przelałem tak
    dużą kwotę na konto w innym banku. Wtedy okazało się, że pieniądze zostały
    wypłacone w trzech transzach pięć miesięcy wcześniej &#8211; mówi Andrzej K.

    W mBanku rozmowy operatorów z klientami dokonującymi zleceń są nagrywane. W
    tym przypadku dyspozycje przelania pieniędzy na inne konto zostały wydane z
    telefonu komórkowego na kartę. Mężczyzna, który telefonował, znał
    ośmiocyfrowy numer Andrzeja K. oraz jego sześciocyfrowy telekod.

    Transakcja była monitorowana przez pracownicę, która nie miała do tego
    uprawnień. Na podstawie billingów bank ustalił, że ta sama kobieta wcześniej
    kilka razy rozmawiała z mężczyzną, który zadysponował pieniędzmi Andrzeja K.
    Bank zwolnił ją z pracy.

    Pieniądze z konta PKO BP zostały błyskawicznie wypłacone. Okazało się, że
    konto zarejestrowano na nazwisko łodzianina, któremu skradziono dowód.
    Mężczyzna zgłosił ten fakt policji.

    Prokuratura Rejonowa Łódź Polesie umorzyła śledztwo w tej sprawie. Bank
    złożył zażalenie do sądu, ale oddał Andrzejowi K. pieniądze, ponieważ uznał,
    że nie miał z kradzieżą nic wspólnego.

    Andrzej Piesiak, zastępca naczelnika wydziału przestępstw ekonomicznych
    łódzkiego CBŚ: &#8211; Pieniądze na kontach elektronicznych są bezpieczne, ale
    przy zachowaniu ostrożności. Właściciel konta musi uważać, żeby jego dane
    nie przedostały się do wiadomości niepowołanych osób. Z drugiej strony,
    banki muszą starannie dobierać personel i umiejętnie go kontrolować.

    Źródło: http://www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/514174.htm

    Pozdrawiam,
    Damian Kuczera

  • 2. Data: 2005-09-08 09:22:49
    Temat: Re: Niebezpiecznie w mBanku
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Damian Kuczera" <d...@g...pl> writes:

    > Bank [...] oddał Andrzejowi K. pieniądze,

    To znaczy, ze jest dla klientow bezpiecznie. A ze bank dal sobie
    ukrasc 200 tys, to juz trudno, prezesi innych bankow potrafili narobic
    wiekszych szkod 8-)

    MJ

  • 3. Data: 2005-09-08 11:34:34
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > To znaczy, ze jest dla klientow bezpiecznie. A ze bank dal sobie
    > ukrasc 200 tys, to juz trudno, prezesi innych bankow potrafili narobic
    > wiekszych szkod 8-)

    Bo Andrzeja K stać na sprawiedliwość. Jakby tobie dziabneli 2 tysiące
    to pewnie byś ich nie odzyskał.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2005-09-08 11:55:40
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Thu, 8 Sep 2005 13:34:34 +0200 "Miroo" <m...@R...o2.pl> wrote:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Bo Andrzeja K stać na sprawiedliwość. Jakby tobie dziabneli 2 tysiące
    > to pewnie byś ich nie odzyskał.

    komu by sie opłacało kraść 2k w taki sposób...

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM S/N: 0x000000B0

  • 5. Data: 2005-09-08 12:02:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Damian Kuczera" <d...@g...pl> writes:

    > Transakcja była monitorowana przez pracownicę, która nie miała do tego
    > uprawnień.

    Ciekawe co to oznacza?

    > Na podstawie billingów bank ustalił, że ta sama kobieta wcześniej
    > kilka razy rozmawiała z mężczyzną, który zadysponował pieniędzmi Andrzeja K.

    Tzn. z tamtym "numerem na karte"? Ciekawe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-09-08 12:27:53
    Od: "Krol" <k...@o...pl>

    > Ciekawe co to oznacza?

    nie jestem pewien co to oznacza, ale to jest chyba najciekawsze w całym
    tekście

    to że pracownicy banku mogą być bardzo niebezpieczni dla banku wie każdy

    ale że bank nie potrafi się przed tym skutecznie zabezpieczyć to już gorzej

  • 7. Data: 2005-09-08 12:36:04
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Thu, 8 Sep 2005 14:27:53 +0200 "Krol" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > ale że bank nie potrafi się przed tym skutecznie zabezpieczyć to już gorzej

    a jaką byś zaproponował profilaktykę?
    msz nie da się zapobiec takim wypadkom.

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM S/N: 0x000000B1

  • 8. Data: 2005-09-08 13:31:23
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał Krupiński" <r...@m...com>
    napisał
    > a jaką byś zaproponował profilaktykę?
    > msz nie da się zapobiec takim wypadkom.

    Pewno do końca się nie da. Chociaż bałagan w firmie, brak procedur sprzyja
    nadużyciom. Inna sprawa, że większość Banków ma co jakiś czas wpadki -
    okazuje się że własni pracownicy są najbardziej niebezpieczni - ale wszystko
    to jest skrupulatnie ukrywane i rzadko o tym się pisze... Ciekawe czy za
    publikacją stoi okradzony klient czy sam Bank. Jeśli Bank - to brawo za
    odwagę. Ale wątpię.

    Netgater

  • 9. Data: 2005-09-08 13:39:44
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystko to jest skrupulatnie ukrywane i rzadko o tym się pisze... Ciekawe
    > czy za publikacją stoi okradzony klient czy sam Bank. Jeśli Bank - to

    Kiedyś napisali, że szefowa oddziału banku (lat bodajże 26)
    wyciągnęła całkiem sporą kwotę..

    Miroo

  • 10. Data: 2005-09-08 13:45:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>