  • 51. Data: 2002-05-23 10:53:11
    Temat: Re: przyszlosc w krainie niskich stop
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 23, 2002 at 10:46:02AM +0000, Shu Riken wrote:

    > Oczywiscie karta daje wieksza swobode. I dlatego jest eKarta w mBanku. Ale ona jest

    > platna (20 zl miesiecznie) i stosunkowo fatygujaca w obsludze (trzeba wpisywac
    numer,
    > date waznosci i CVC).

    Rozumiem ze naciskasz paybylink i 'sie samo robi'? Przeciez tez
    bedziesz musial podac numer rachunku a pewnie rowniez TANa!

    > A pomysl - czy statystyczny klient placi za domene kilka razy w miesiacu? Otoz nie.
    Ja
    > naprzykladowo srednio raz na miesiac kupuje w Merlinie. Czesto ostatnio cos na
    Allegro
    > wygrzebie. Czasami zajrze do Amazona czy Cybers@mu. Inne rzeczy - od wielkiego
    > dzwonu.

    Alez ja wlasnie chce powiedziec ze pierwsza sytuacja spowoduje ze
    sobie bym wyrobil karte. A potem placil karta!

    > Wiec dla mnie wygodniej bedzie korzystac z PayByLink w Merlinie (gdyby tak sie dalo
    > Amazonie, to bylaby bomba - ale malo prawdopodobne) niz z eKarty. I do tego
    bezpieczniej
    > (TAN). I prosciej (nie trzeba jakichs dlugich numerow wpisywac).

    16+2+2+3. Czasem bez 3 ostatnich.

    > Pamietaj, ze polski rynek wirtualny jest stosunkowo niewielki. Wiekszosc obrotow
    generuje
    > kilkanascie najwiekszych serwisow. Jezeli mBank obejmie je wszystkie swoim
    systemem,
    > bedzie mial "w kieszeni" wiekszosc kupujacych internautow.

    Ja bym powiedzial _potencjalnie_ bedzie mial. Mnie nie wezmie i juz.

    > Malo tego - z racji braku oplat dla kupujacego via PayByLink i generalnej prostoty
    > rozwiazania, grono kupujacych moze sie powiekszyc! A to oznacza wieksze zarobki dla

    > mBanku itpd.

    No, to za duzo z marketingowcami pogadales - rozumiem ze jak place
    visa to mam dodatkowe oplaty?

    A wiesz kiedy sie ten projekt zwroci? ;-) Bo ja nawet nie smiem pytac ;-)

    --

    --w

  • 52. Data: 2002-05-23 12:09:08
    Od: "Shu Riken" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hej,

    > Rozumiem ze naciskasz paybylink i 'sie samo robi'? Przeciez tez
    > bedziesz musial podac numer rachunku a pewnie rowniez TANa!

    Ej, nie czytales listy mRady ostatnio ;-) Naciskasz, logujesz sie _do_mBanku_ (ID i
    haslo),
    a potem akceptujesz gotowy przelew TAN-em. I dalej samo sie robi :-)

    > Alez ja wlasnie chce powiedziec ze pierwsza sytuacja spowoduje ze
    > sobie bym wyrobil karte. A potem placil karta!

    A jesli nie potrzebuje domeny, a tylko lubi kupowac ksiazki/plyty? Wiekszosc ludzi
    wlasnie
    to kupuje.

    > 16+2+2+3. Czasem bez 3 ostatnich.

    A tak masz 8 (ID) i haslo (ktore wypada pamietac - tak czy inaczej) oraz TAN, ktory
    masz
    na kartce :-)

    > Ja bym powiedzial _potencjalnie_ bedzie mial. Mnie nie wezmie i juz.

    A bo Ty nietypowy jestes jakis ;-)

    > No, to za duzo z marketingowcami pogadales

    Gadalem z tymi samymi, co Ty :-) I tyle samo - vide lista mRady.

    > - rozumiem ze jak place
    > visa to mam dodatkowe oplaty?

    A zapomniales, ile kosztuje eKarta? Rozumiem, ze mozna miec VC w innym banku, ale
    rzadko jest to darmowa przyjemnosc.

    > A wiesz kiedy sie ten projekt zwroci? ;-)

    Tego pewnie nie wie nikt. Tylko analitycy mBankowi moga sie domyslac ;-)

  • 53. Data: 2002-05-23 12:16:55
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 23, 2002 at 12:09:08PM +0000, Shu Riken wrote:

> [...]
    haslo),
    > a potem akceptujesz gotowy przelew TAN-em. I dalej samo sie robi :-)

    I to jest mniej niz numer karty?

    > A jesli nie potrzebuje domeny, a tylko lubi kupowac ksiazki/plyty? Wiekszosc ludzi
    wlasnie
    > to kupuje.

    W blackstar.co.uk? W ezydvd.com.au? Czesciej tam kupuje niz w polskich
    sklepach, sa od nich _szybsi_!

    > A tak masz 8 (ID) i haslo (ktore wypada pamietac - tak czy inaczej) oraz TAN, ktory
    masz
    > na kartce :-)

    I ktory musisz miec ze soba. Karte mam zawsze.

    No ale ustalilismy ze paybylink jest lepszy bo musisz pamietac o 1
    cyfre mniej. Niech bedzie - o 5. I juz? To ma byc zaleta?

    > A bo Ty nietypowy jestes jakis ;-)

    Ze znajomych wez jeszcze pjo. Wez jeszcze Mariusza (sie mi kolacze ze tez.).

    > Gadalem z tymi samymi, co Ty :-) I tyle samo - vide lista mRady.

    Ale przeciez nikt nie mowil ze bedzie taniej!

    > A zapomniales, ile kosztuje eKarta? Rozumiem, ze mozna miec VC w innym banku, ale
    > rzadko jest to darmowa przyjemnosc.

    Moze. Tylko sie znow pytam - wystarczy mi jedna platnosc wymagajaca
    karty i juz ja musze miec. Po co mi wtedy paybycokolwiek?

    Wyrabiac jedna karte na blok zeby kupowac w amazonie?

    > Tego pewnie nie wie nikt. Tylko analitycy mBankowi moga sie domyslac ;-)

    Mysle ze jest to taki sam wymog chwili jak kredyt w mb. No i
    spodziewam sie ze promuje toto bardziej sklep ktory chce mnie oddawac
    polcardom i innym niz mbank.

    --

    --w

  • 54. Data: 2002-05-23 12:33:58
    Od: "Shu Riken" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hej,

    > I to jest mniej niz numer karty?

    Jest mniej. Bo bedac internetowym klientem mBanku i tak musisz znac i pamietac login
    tudziez ID, bez karty TAN-ow tez dzialac nie sposob.

    Jezeli do tego dokladasz karte platnicza, to masz WIECEJ cyferek, prawda? Im wiecej
    cyferek, tym latwiej komus nieuprawnionemu przechwycic takowe.

    > W blackstar.co.uk? W ezydvd.com.au? Czesciej tam kupuje niz w polskich
    > sklepach, sa od nich _szybsi_!

    OK - ale ja mowie o polskim rynku. Sporo ludzi kupuje w Merlinie i jemu podobnych -
    czemu
    mBank nie mialby na tym zarobic, a klientom ulatwic zakupy?

    Wojtku, ja jestem _swiadom_ ograniczen PayByLink - i dlatego mam eKarte i nie
    zrezygnuje z niej - ale jestem tez swiadom jego zalet, ktore Ty uporczywie uznajesz
    za
    nieistniejace ;-)

    > I ktory musisz miec ze soba. Karte mam zawsze.

    Ja TAN-y tez mam zawsze. Dobrze schowane :-)

    > No ale ustalilismy ze paybylink jest lepszy bo musisz pamietac o 1
    > cyfre mniej. Niech bedzie - o 5. I juz? To ma byc zaleta?

    Tak - bo w przypadku karty musisz podawac wiecej cyferek i nie robisz tego na
    stronach
    mBanku. Wieksze ryzyko, ze ktos to podpatrzy i potem niecnie wykorzysta. A
    zabezpieczenie TAN-em w przypadku PayByLink daje znacznie lepsze zabezpieczenie.

    > Ze znajomych wez jeszcze pjo. Wez jeszcze Mariusza (sie mi kolacze ze tez.).

    Z calym szacunkiem - nie sa to typowi internauci. Umowmy sie, ze chodzi o pozytywne
    znaczenie tegoz slowa :-) Poza tym akurat pjo uwaza PayByLink za dobry pomysl, o ile
    pamietam...

    > Moze. Tylko sie znow pytam - wystarczy mi jedna platnosc wymagajaca
    > karty i juz ja musze miec. Po co mi wtedy paybycokolwiek?

    Wtedy juz tylko dla wygody.

    > Wyrabiac jedna karte na blok zeby kupowac w amazonie?

    A co innego zrobisz? Tu akurat nie masz wyjscia. Ale jezeli wystarczy Ci np. Vivid,
    to NIE
    MUSISZ nic wyrabiac ani za nic placic.

    > Mysle ze jest to taki sam wymog chwili jak kredyt w mb.

    Mozna to tez nazwac znakiem czasow - kwestia gustu <:-)

    > spodziewam sie ze promuje toto bardziej sklep ktory chce mnie oddawac
    > polcardom i innym niz mbank.

    Bardziej sklep - ale po to, zeby zarabial mBank, a nie polcardy ;-)

    Jak dla mnie - EOT. Poczekamy, obaczymy.

  • 55. Data: 2002-05-23 12:39:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > No ale ustalilismy ze paybylink jest lepszy bo musisz pamietac o 1
    > cyfre mniej. Niech bedzie - o 5. I juz? To ma byc zaleta?

    Ja do tej formy podchodze niezbyt entuzjastycznie. Prawdopodobnie skorzystam
    tylko w celach testowych.

    > Ze znajomych wez jeszcze pjo. Wez jeszcze Mariusza (sie mi kolacze ze
    tez.).

    Osoby wywodzace sie z pbb/kart chyba podejda do tego chlodno. Ja osobiscie
    rowniez wole placic karta. Trzeba jednak pamietac, ze wielu z klientow
    mBanku nie dysponuje kartami do platnosci w necie, a czesc sie po prostu boi
    placic kartami. Stad wlasnie te karty do pustych rachunkow, a kasa na tych
    bez kart ;).

    Maciej

  • 56. Data: 2002-05-23 12:41:38
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Panowie...
    O czym ta dyskusja??? Moja nagana nie była za to, ze nie ma jakiegoś payperlink
    (diabli wiem co to jest?) Przeciez w mBanku to nawet rachunku za komórke
    zapłacic nie można. Nie mozna nawet potwierdzenia przelewu zamówic przez
    internet. Podatku zapłacic, składki na ZUS. Po prostu, interfejs jest tak
    cienki jak wegetariańska zupka... Nagana była za to! O czym wy tutaj gadacie?
    Przeciez przy takiej mobilnosci mBanku to takie fiuczery to pod koniec
    trzeciego tysiąclecia będą. Pekao Sa kasuje mBank swoim Telepekao24, co tu duzo
    mówić...?
    Janek

  • 57. Data: 2002-05-23 12:42:35
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 23, 2002 at 12:33:58PM +0000, Shu Riken wrote:

    > Jest mniej. Bo bedac internetowym klientem mBanku i tak musisz znac i pamietac
    login
    > tudziez ID, bez karty TAN-ow tez dzialac nie sposob.

    Mozna. Ja definiuje sobie rachunki i nie korzystam.

    > Jezeli do tego dokladasz karte platnicza, to masz WIECEJ cyferek, prawda? Im wiecej

    > cyferek, tym latwiej komus nieuprawnionemu przechwycic takowe.

    To sa _inne_ numerki. A niech sobie je przechwytuje ;-)

    > OK - ale ja mowie o polskim rynku. Sporo ludzi kupuje w Merlinie i jemu podobnych -
    czemu
    > mBank nie mialby na tym zarobic, a klientom ulatwic zakupy?

    Ulatwic? Dla mnie to nie jest ulatwienie, dla Ciebie jest.

    A tak poza tym - juz ja wierze ze chodzi o ulatwienie zakupow ;-)

> [...]
    > zrezygnuje z niej - ale jestem tez swiadom jego zalet, ktore Ty uporczywie uznajesz

    Bo ich nie ma. Nie nosze karty, a tak bym musial. Karte i tak nosze.

    > Ja TAN-y tez mam zawsze. Dobrze schowane :-)

    Ale to nie jest normalne postepowanie ;-)

> [...]
    > zabezpieczenie TAN-em w przypadku PayByLink daje znacznie lepsze zabezpieczenie.

    Ech, a dlaczego uwazasz ze bank jest bardziej wiarygodny niz polcard
    czy ecard?

> [...]

    > znaczenie tegoz slowa :-) Poza tym akurat pjo uwaza PayByLink za dobry pomysl, o

    co nie znaczy ze bedzie uzywal.

    A z drugiej strony - skad wiesz jaki jest typowy 'internauta'
    (cokolwiek to znaczy)?

    > Wtedy juz tylko dla wygody.

    Uparl sie. Czyjej?

    > Mozna to tez nazwac znakiem czasow - kwestia gustu <:-)

    Nie, na pewno nie znakiem czasu, bo to by sugerowalo ze wszyscy do
    tego daza. A nie jest to zbyt popularne na swiecie postepowanie ...

    > Bardziej sklep - ale po to, zeby zarabial mBank, a nie polcardy ;-)

    Tia, bo to polcardy najbardziej na interchange zarabiaja ...

    --

    --w

  • 58. Data: 2002-05-23 12:45:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 23, 2002 at 02:41:38PM +0200, j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > trzeciego tysiąclecia będą. Pekao Sa kasuje mBank swoim Telepekao24, co tu duzo

    Czym kasuje? Oplatami?

    Podatku nie placilem, raczej mi zwracali (wiem, obszarnik jestem i
    wszyscy sie na to zlozyli), komorke oplacalem, karty kredytowe
    splacalem - wszystko bez problemow.

    O jakiej mobilnosci piszesz?

    A jeslio chodzi o telepekao - czy ktos Ci broni?

    --

    --w

  • 59. Data: 2002-05-23 12:51:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Pekao Sa kasuje mBank swoim Telepekao24, co tu duzo
    > mówić...?

    To nie jest prawda. Pekao od listopada ub.r. nie potrafi zamknac mojego
    rachunku [TP24]. Na wiadomosci wyslane poczta wewnetrzna nie odpowiadaja, a
    najciekawsze jest ze w ogole wyslanych/odebranych wiadomosci nie moge
    przeczytac. Nie widac tresci wiadomosci.
    TP24 bylo dobre jak otwieralem rachunek [na przelomie 98/99] teraz jest
    takie sobie.

    Maciej

  • 60. Data: 2002-05-23 13:06:07
    Od: "Shu Riken" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Panie Janie,

    Niech Pan wreszcie wstanie ;-) Offtopika Pan nie widzial? Chyba Pan tu nowy... Nawet
    Pan
    nazwy "PayByLink" przepisac nie umie...

    I niech Pan nie wypisuje KLAMSTW w tak bezczelny sposob. Bo tak sie sklada, ze ja -
    posiadacz eKonta w mBanku:
    * regularnie place za jego pomoca WSZYSTKIE rachunki, lacznie z tym za GSM (i mam go
    pod kontrola - jak mi sie nie spodoba, to nie zaplace, a jak mi sie podoba, to
    ustawiam
    przelew przyszly i czesc piesni!)
    * zaplacilem podatek bez zadnego problemu (bo wczesniej dowiedzialem sie, jaki jest
    format tytulu przelewu - to bylo na forum mBanku)
    * ZUS moglbym zaplacic via mLinia za darmo, a wkrotce bedzie to tez na WWW

    I odczep sie lPan askawie od wegetarian, bo najwyrazniej zupelnie nie znasz sie Pan
    na ich
    kuchni :-P

    Jak to sie dzieje, ze PeKaO SA tak kasuje, a ma 15 tys. klientow, zas mBank "tylko"
    200
    tys.?

    A moze Pan Janek pracuje w PeKaO SA? ;-) To by troche tlumaczylo...