  • 1. Data: 2011-05-14 09:43:14
    Temat: Millenium - lokata - optymalizacja zaokrągleniowa nie działa
    Od: Villgefortz <i...@g...com>

    Ciekawostka: w Millenium na lokacie, z której odsetki codziennie
    wynoszą 11,53 gr, odsetki są dopisywane (a właściwie przelewane na
    konto osobiste, zgodnie z dyspozycją) jednego dnia w wysokości 11 gr,
    drugiego w wysokości 12 gr i tak na zmianę. Pierwszy raz się spotykam
    z takim rozwiązaniem, wygląda na przeciwdziałanie optymalizacji
    półgroszowej, ale w regulaminie podstaw nie widzę. Zaokrąglanie -
    zakładając że nie ma zapisów o dokonywaniu zaokrągleń w dłuższych niż
    jeden dzień okresach rozliczeniowych - powinno być matematyczne, czyli
    w tym przypadku każdego dnia w górę do 12 gr. Zobaczymy jak Millenium
    rozpatrzy reklamację...

  • 2. Data: 2011-05-14 10:04:06
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Villgefortz napisał(a) :
> [...]
    > jeden dzień okresach rozliczeniowych - powinno być matematyczne, czyli
    > w tym przypadku każdego dnia w górę do 12 gr.

    Już sama nazwa banku tłumaczy wszystko: Zmylenium.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2011-05-14 10:36:44
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 14.05.2011 11:43, Villgefortz wrote:
> [...]
    > jeden dzień okresach rozliczeniowych - powinno być matematyczne, czyli
    > w tym przypadku każdego dnia w górę do 12 gr. Zobaczymy jak Millenium

    W Neobanku też tak jest.

  • 4. Data: 2011-05-16 23:21:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Villgefortz" c...@m...goo
    glegroups.com

[...]

    Kiedyś już o tym pisałem, ale było jeszcze ciekawiej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-05-17 15:41:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Villgefortz napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >jeden dzień okresach rozliczeniowych - powinno być matematyczne, czyli
    >w tym przypadku każdego dnia w górę do 12 gr. Zobaczymy jak Millenium

    Liczy się chyba do 4 cyfr po przecinku, więc do setnych grosza. Być może
    przelewają z zaokrągleniem ale setne zostają "w pamięci" i są uwzględniane
    przy następnym naliczaaniu.
    Spotkałe się z tym kiedyś w b. Dominecie przy rolowanych zwykłych lokatach.
    Salfo po kapitalizacji odsetek nie było sumą kapitału i odsetek ale o 1gr
    mniejsze lub większe. Czyli raz saldo=kapitał+odsetki+1gr by po następnej
    kapitalizacji wrócić do "normy" (kapitał+odsetki-1gr).

    Arek

  • 6. Data: 2011-05-17 21:22:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" iqu4us$p7a$...@n...onet.pl

    > Liczy się chyba do 4 cyfr po przecinku, więc do setnych grosza.
    > Być może przelewają z zaokrągleniem ale setne zostają "w pamięci"
    > i są uwzględniane przy następnym naliczaaniu.

    Pudło. Kilka razy dają mi 13 groszy i kilka razy 12.
    (i tak na zmianę od dawna)
    Twoja teoria nie mieści się w tym -- albo na odwrót. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: A tak w ogóle -- zaokrąglanie odsetek jest brutalnym atakiem na
    Kościół. :)