  • 1. Data: 2011-05-13 13:36:53
    Temat: karta debetowa do płatności za granicą
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Aktualnie mam karty debetowe:
    - maeostro z ing
    - standardową vise z mBanku do eKonta

    Czy mogę którąś z nich płacić za granicą lub wypłacać w euro?

  • 2. Data: 2011-05-13 13:55:52
    Temat: Re: karta debetowa do płatności za granicą
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-13 15:36, Krzysiek pisze:
    > Aktualnie mam karty debetowe:
    > - maeostro z ing
    > - standardową vise z mBanku do eKonta
    >
    > Czy mogę którąś z nich płacić za granicą lub wypłacać w euro?

    Z platnosciami moze byc roznie ale z bankomatu kazdego w EU wyciagniesz
    kase tym maestro bo takowa mam.

  • 3. Data: 2011-05-13 14:00:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 13.05.2011 15:55, Arkady wrote:

    > Z platnosciami moze byc roznie ale z bankomatu kazdego w EU wyciagniesz
    > kase tym maestro bo takowa mam.

    mBank nie pobiera prowizji za wyplaty ta karta (czy tylko VE? - do
    sprawdzenia w ich prowizjach/oplatach).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2011-05-13 20:07:59
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzysiek" <a...@a...pl> wrote in message
    > Aktualnie mam karty debetowe:
    > - maeostro z ing
    > - standardową vise z mBanku do eKonta
    >
    > Czy mogę którąś z nich płacić za granicą lub wypłacać w euro?

    Generalnie jak robisz to okazjonalnie to moze byc kazda karta debetowa
    podpieta pod rachunek PLN, najlepiej bez prowizji za wyplaty z bankomatow za
    granica (ale tutaj banki odbijaja sobie brak tej oplaty poprzez spread),
    dla zarabiajacych w EUR tylko karty podpiete pod rachunek walutowy- ale nie
    wiem czy to miales na mysli?

  • 5. Data: 2011-05-15 10:13:31
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    W dniu 2011-05-13 22:07, Krzysztof pisze:

> [...]
    > poprzez spread), dla zarabiajacych w EUR tylko karty podpiete pod
    > rachunek walutowy- ale nie wiem czy to miales na mysli?

    zdecydowałem się na szybkie wakacje w Hiszpani, wylatuję za 2 tyg. i w
    tym czasie nie wyrobię żadnej dodatkowej karty. Chodzi o kilkukrotne
    tylko wybranie gotówki z bankomatu.

  • 6. Data: 2011-05-15 12:25:46
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzysiek" <b...@b...com> wrote in message

    > zdecydowałem się na szybkie wakacje w Hiszpani, wylatuję za 2 tyg. i w tym
    > czasie nie wyrobię żadnej dodatkowej karty. Chodzi o kilkukrotne tylko
    > wybranie gotówki z bankomatu.
    Jak masz mozliwosc taniego kupna EUR, to np. Alior daje karte do rach. w EUR
    od reki, a za wyplaty z bankomatow na swiecie 5zl., 2 tyg to duzo czasu.