  • 1. Data: 2016-07-31 18:21:36
    Temat: Milenijne naliczanie :)
    Od: azot <m...@i...pl>

    Czy ktoś wytłumaczy mi jak Millenium nalicza odsetki? Rachunek
    oszczędnościowy oprocentowany 2,7%. 19-go lipca wpłynęło 89100 złotych.
    31 lipca naliczyli za 12 dni odsetki 74,55 brutto minus 14,17 podatku ,
    co daje 60,38 pln.
    Jak im wyszło te 74,55 to nie mam pojęcia.
    Mnie wychodzi brutto 79,09 przy założeniu że rok ma 365 dni lub
    78,87 gdy założymy że rok ma 366 dni.

    Z kolei gdyby liczyć , że naliczyli za 11 dni to wychodzi odpowiednio:
    72,50 lub 72,30 plnów.

    Tak czy inaczej nie wychodzi "za Chiny" 74,55 złociszów.

    No chyba, że ja nie umiem liczyć.

  • 2. Data: 2016-07-31 19:48:37
    Temat: Re: Milenijne naliczanie :)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-07-16 o 18:21, azot pisze:
> [...]
    > 72,50 lub 72,30 plnów.
    >
    > Tak czy inaczej nie wychodzi "za Chiny" 74,55 złociszów.

    75,59 zł przy założeniu 366 dni w roku i 11,5 dnia (może rozbijają na
    wpłacone przed południem i po), ale czemu tak,to już nie wiem - to tylko
    taka moja sugestia :-)

  • 3. Data: 2016-07-31 19:53:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    azot <m...@i...pl> writes:

    > Czy ktoś wytłumaczy mi jak Millenium nalicza odsetki? Rachunek
    > oszczędnościowy oprocentowany 2,7%. 19-go lipca wpłynęło 89100
    > złotych. 31 lipca naliczyli za 12 dni odsetki 74,55 brutto minus 14,17

    A może te 2.7 jest dla "nowych środków" a nie wszystkie z 89100 były
    "nowe"?
    KJ
    Let the machine do the dirty work.
    -- "Elements of Programming Style", Kernighan and Ritchie

  • 4. Data: 2016-07-31 20:15:33
    Od: azot <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 19:53, Kamil Jońca pisze:

    > A może te 2.7 jest dla "nowych środków" a nie wszystkie z 89100 były
    > "nowe"?
    > KJ

    Jak nie były nowe, jak dzień wcześniej dopiero założone konto w
    Millenium (ROR i oszczędnościowe) i 19-stego pierwszy przelew na konto.

  • 5. Data: 2016-07-31 20:28:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    azot <m...@o...pl> writes:

    > Jak nie były nowe, jak dzień wcześniej dopiero założone konto w
    > Millenium (ROR i oszczędnościowe) i 19-stego pierwszy przelew na
    > konto.
    Widzisz tam takie słówko "może"? Nie napisałeś w oryginalnym poście, że
    konto było dopiero otwarte.

    Ale mi też nijak nie wychodzi 74.55 Złóż reklamację, z pytaniem jak to
    policzyli. Serio.
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    I think, therefore I am... I think.

  • 6. Data: 2016-07-31 20:39:32
    Od: azot <m...@o...pl>

    > Widzisz tam takie słówko "może"? Nie napisałeś w oryginalnym poście, że
    > konto było dopiero otwarte.
    >
    > Ale mi też nijak nie wychodzi 74.55 Złóż reklamację, z pytaniem jak to
    > policzyli. Serio.

    Właśnie zadzwoniłem. Miłe zaskoczenie, obsługa na infolinii 24/7, było
    bez czekania i bardzo kumata pani na słuchawce. Przedstawiłem problem i
    pani bez sugestii co do kwoty z mojej strony sama wyliczyła odsetki na
    79,09. Problem został zgłoszony do jakiegoś tam działu. Do 3 dni mam
    dostać odpowiedź telefonicznie.

    Jeżeli ktoś ma oszczędnościowe w Mille to niech sobie przeliczy odsetki.
    Cosik chyba mają zrąbany kalkulator. :)

  • 7. Data: 2016-07-31 21:39:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-07-16 o 20:39, azot pisze:

> [...]
    > dostać odpowiedź telefonicznie.
    >
    > Jeżeli ktoś ma oszczędnościowe w Mille to niech sobie przeliczy odsetki.

    Sądzę, że kalkulator jest dobry, tylko nieliczni go sprawdzają. Daj
    znać, co odpowiedzą.

  • 8. Data: 2016-07-31 21:57:59
    Od: azot <m...@o...pl>

    > Sądzę, że kalkulator jest dobry, tylko nieliczni go sprawdzają. Daj
    > znać, co odpowiedzą.

    Pierwsze doświadczenia z kontaktów z bankiem miałem pozytywne. Miła,
    kompetentna obsługa w oddziale, fajny funkcjonalny interfejs www,
    świetna aplikacja mobilna. A tu taki ZONK, który każe mi zwiększyć
    zdecydowanie czujność i zrewidować moje pozytywne odczucia.
    Przecież matematyka w banku to podstawa (przynajmniej mnie się tak wydaje)

    Nawet klony Leszka C. którym dużo grzechów można wytknąć, zawsze
    poprawnie naliczały mi odsetki, co do grosika.

  • 9. Data: 2016-07-31 23:07:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2016 21:57:59 +0200, azot napisał(a):

> [...]
    > zdecydowanie czujność i zrewidować moje pozytywne odczucia.
    > Przecież matematyka w banku to podstawa (przynajmniej mnie się tak wydaje)

    Chyba wiem jak licza - dziela na 355 dni.

    No, ciekawe - blad programisty, czy odjeli swieta panstwowe.
    Jesli blad - reklamacja sie nie oplacala, bo teraz ci nalicza mniej
    :-)

    > Nawet klony Leszka C. którym dużo grzechów można wytknąć, zawsze
    > poprawnie naliczały mi odsetki, co do grosika.

    Ja pare razy sprawdzalem w roznych bankach i o ile kojarze, to byl
    jakis przypadek, gdy sie nie potrafilem doliczyc.
    Bo groszowych roznic to nie licze, te sie IMO zawsze moga zdarzyc,
    chocby na zaokragleniach.

    J.

  • 10. Data: 2016-08-01 05:12:25
    Od: azot <m...@o...pl>

    > Chyba wiem jak licza - dziela na 355 dni.
    >
    > No, ciekawe - blad programisty, czy odjeli swieta panstwowe.
    > Jesli blad - reklamacja sie nie oplacala, bo teraz ci nalicza mniej
    > :-)

    Za dużo piwa wypiłeś? Jakby dzielili na 355 to wyszło by im 81,32, a nie
    74,55.