  • 1. Data: 2011-07-19 18:14:38
    Temat: Meritum Bank - kolejnosc realizacji zlecen (przelewy)
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam
    Czy ktos wie jaka jest kolejnosc realizacji zlecen (przelewow
    wewnetrznych i zewnetrznych) w Meritum Banku?

    Co idzie pierwsze, przelewy wewnetrzne (jak w wiekszosci bankow) czy
    zewnetrzne?

    Bo mam dzisiaj w Meritum dziwna sytuacje:
    W weekend zlecilem przelewy na 19-07-2011 - najpierw przelewy
    wewnetrzne miedzy wlasnymi rachunkami (z oszczedzajacych na ROR) i
    pozniej z ta sama data 19-07-2011 przelew zewnetrzny do innego banku.
    Do tej pory, w wiekszosci bankow z jakimi mialem kontakt (Grupa BRE,
    Polbank, EuroBank i kilka innych) nie bylo z tym problemow,
    realizowaly sie przelewy wewnetrzne (ktore zasilaly ROR) i pozniej z
    tego RORu te srodki wychodzily przelewem zewnetrznym do innego banku.

    A w Meritum niestety, przelewy wewnetrzne sie zrealizowaly, natomiast
    przelew zewnetrzny zostal odrzucony z powodu braku srodkow na rachunku
    - czyli wynika na to, ze najpierw robia wychodzace Elixiry, a dopiero
    pozniej ksieguja wlasne przelewy wewnetrzne :(

    Ktos moze to potwierdzic?
    Kurka, kiepskie jest to rozwiazanie :(

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-07-19 18:36:30
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Ktos moze to potwierdzic?
    > Kurka, kiepskie jest to rozwiazanie :(

    Wyślij zapytanie poprzez pocztę wewnętrzną w systemie internetowym
    I podziel się odpowiedzią

    Darek

  • 3. Data: 2011-07-19 19:39:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-07-19 20:14, Rafal M wrote:
    > Ktos moze to potwierdzic?
    > Kurka, kiepskie jest to rozwiazanie :(

    Potwierdzam. Najpierw zewnetrzne, potem wewnetrzne :(

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 4. Data: 2011-07-19 19:42:05
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]
    >- czyli wynika na to, ze najpierw robia wychodzace Elixiry, a dopiero
    >pozniej ksieguja wlasne przelewy wewnetrzne :(

    Potwierdzam, tak to działa. Jedyne wyjście to zlecić przelewy dzień
    wcześniej, po 22:00. Odsetki nie przepadną i kasa pójdzie w I sesji.

  • 5. Data: 2011-07-19 20:37:19
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-07-19 20:14, Rafal M pisze:
    > Kurka, kiepskie jest to rozwiazanie :(

    Kiepskie rozwiązanie to to, że takie odrzucone przelewy wiszą sobie w
    historii i drażnią me wrażliwe oczęta.

    --
    Raf

  • 6. Data: 2011-07-21 09:38:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Rafal M wrote:
> [...]
    > Do tej pory, w wiekszosci bankow z jakimi mialem kontakt (Grupa BRE,
    > Polbank, EuroBank i kilka innych) nie bylo z tym problemow,

    W Eurobanku nie zawsze: jeśli przelewów wewnętrznych jest dużo, to
    przetwarzanie ich kolejki może nie zakończyć się przed
    rozpoczęciem przetwarzania kolejki przelewów zewnętrznych i dla
    części wewnętrznych kolejność względem zewnętrznych jest przypadkowa.

> [...]
    > - czyli wynika na to, ze najpierw robia wychodzace Elixiry, a dopiero
    > pozniej ksieguja wlasne przelewy wewnetrzne :(

    To nie jest kiepskie rozwiązanie, to jest zaimplementowany w
    systemie sposób na uzyskiwanie nienależnych korzyści majątkowych,
    ponieważ zmusza klienta do składania zleceń przelewów z kont
    oszczędnościowych na bieżące o dzień wcześniej, powodując stratę,
    związaną z różnicą oprocentowania.

    witrak()