  • 1. Data: 2011-07-19 06:26:06
    Temat: Karta debetowa za granicą ( znowu )
    Od: AW <n...@a...pl>

    Witam.
    Sorry za zaśmiecanie, ale już się pogubiłem w tych transakcjach kartami
    za granicą.
    Karty debetowe :
    Visa - dbNet
    MC - Alior
    MC - Getin
    Wszystkie bez opłat za wypłaty z bankomatów za granicą.
    Wszystkie rozliczane w EUR
    Czy Visa pobiera 2% od np. Liry tureckiej na EUR i 2 % od EUR na PLN ?
    MC chyba nie pobiera takich opłat.
    Mam jeszcze MC Polbanku, ale to kredytówka więc do bankomatów nie bardzo
    się nadaje.
    Która z w/w kart będzie najlepsza do wypłat z bankomatów.
    Ps. Podobno w Turcji są bankomaty które wypłacają EUR czy ktoś z Was się
    z tym spotkał ?

  • 2. Data: 2011-07-19 07:17:53
    Temat: Re: Karta debetowa za granicą ( znowu )
    Od: "Glaukon" <p...@N...gazeta.pl>

    > Czy Visa pobiera 2% od np. Liry tureckiej na EUR i 2 % od EUR na PLN ?

    Pod koniec czerwca liry wyplacone z karty DB przeliczono mi tak:

    ISTANBUL TUR, 20.00 TRY 8.74 EUR, EUR/PLN: 4.1072, 35,90 PLN

    > Ps. Podobno w Turcji sa… bankomaty ktore wyplacaja… EUR czy ktos› z Was
    sie z tym spotkal?

    Zdaje się, że były do wyboru liry, euro i dolki.

  • 3. Data: 2011-07-19 07:58:20
    Od: Koniec z Kanapkami <k...@g...com>

    Mam również pytanie o karty debetowe za granicą - jadę do Czech i mam
    kartę Visa mBanku i MC Getina.
    Jest różnica którą wezmę? Gdyby było euro wziąłbym bez zastanawiania
    MC, ale tak na obydwóch będzie przeliczał, tylko gdzie lepiej?
    Czytałem porównania i niektórzy piszą, że bardziej opłaca się płacić
    kartą, niż wymieniać walutę. W tym przypadku też (przeliczanie CZK-

  • 4. Data: 2011-07-19 10:17:11
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Koniec z Kanapkami wrote:

> [...]
    > Czytałem porównania i niektórzy piszą, że bardziej opłaca się płacić
    > kartą, niż wymieniać walutę. W tym przypadku też (przeliczanie CZK-

    <http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/transakcje_z
    agraniczne/index.html>

    Przeliczac bedzie tak samo (CZK->EUR->PLN). W przypadku visy, doliczone
    bedzie jeszcze 2% za przewalutowanie CZK->EUR. Reszta to roznica kursow
    w bankach. Tu widze, ze mbank ma taniej.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 5. Data: 2011-07-19 18:47:35
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Lip, 08:26, AW <n...@a...pl> wrote:

    > Ps. Podobno w Turcji są bankomaty które wypłacają EUR czy ktoś z Was się
    > z tym spotkał ?

    W rejonach turystycznych wiekszosc bankomatow wyplaca liry tureckie i
    euro (co sobie wybierzesz).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2011-07-20 20:47:08
    Od: tomba <t...@g...com>

    On 19 Lip, 20:47, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > W rejonach turystycznych wiekszosc bankomatow wyplaca liry tureckie i
    > euro (co sobie wybierzesz).
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafal

    witam

    dzis wyplacane w budapeszcie karta debetowa MC mbank - 5000 forintow
    za 76,7 pln kurs 0,0153

    takie kursu smiem twierdzic nie da sie znalezc w polskich kantorach ,
    przed wyjazdem w krakowie foriny po 0,0156

    tak wiec najlepsza karta i to MC gdyz Visa dolicza jeszcze 2% za
    przewalutowanie. ewentualnie jadac na wegry mozna smialo brac polska
    walute , bez problemu wymiana w kazdym kantorze za 1 pln mozna dostać
    65 forintów. tak wiec nie polecam kupowania walutu w polsich
    kantorach , chyba ze trafi sie super kurs.

  • 7. Data: 2011-07-21 16:50:43
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-07-20 22:47, tomba pisze:
    > On 19 Lip, 20:47, Rafal M<r...@g...com> wrote:

    > tak wiec najlepsza karta i to MC gdyz Visa dolicza jeszcze 2% za
    > przewalutowanie.
    Opłatę nalicza bank, nie VISA tak w ramach burzenia stereotypów tylko
    bank wmówiły nam że to ta zła organizacja płatnicza ;)