  • 1. Data: 2004-07-16 13:42:25
    Temat: Lukas Bank: Największa dynamika przyrostu rachunków w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Na koniec I półrocza 2004 w LUKAS Banku otwartych było 558 tysięcy
    rachunków.
    Ich liczba w stosunku do I półrocza 2003 wzrosła o ponad 100 tysięcy,
    natomiast liczba klientów korzystających z dostępu do operacji finansowych
    przez Internet o 45 tysięcy. Niemal co drugi klient zakładających rachunek w
    ostatnim roku uaktywnia dostęp i korzysta z e-Banku.
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,5876

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl
    Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 2. Data: 2004-07-17 16:59:54
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:cd8m4m$3p8$1@news.onet.pl...
> [...]
    > przez Internet o 45 tysięcy. Niemal co drugi klient zakładających rachunek
    > ostatnim roku uaktywnia dostęp i korzysta z e-Banku.

    Czy osoby, które biorą kredyt w Lukasie mają otwierane konta z automatu?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-07-18 09:30:43
    Od: d...@p...onet.pl

    > Czy osoby, które biorą kredyt w Lukasie mają otwierane konta z automatu?

    Brałem 2 razy w Lukas SA i Lukas Banku i nie musiałem mieć r-ku.
    Zresztą to byłoby nieopłacalne dla banku,utrzymywanie setek tysięcy
    nieaktywnych rachunków w systemie informatycznym jest dla
    banku b.dużym kosztem.
    Poza tym np. pośrednik Lukas SA ma ok.3,5 mln Klientów to gdyby tak
    było to rachunków nie byłoby 560 tyś. tylko przynajmniej 2 miliony.

    pozdr.

  • 4. Data: 2004-07-18 14:26:08
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Brałem 2 razy w Lukas SA i Lukas Banku i nie musiałem mieć r-ku.

    Nie chodziło mi o konieczność posiadania rachunku, ale o otwieranie
    domyślne. Wiesz, jakieś tam małe literki w umowie, złocisz ściągany przy
    każdej racie itp. Nie twierdzę, że tak jest, tylko byłem ciekaw czy tak nie
    jest czasem, bo liczba rachunków jest bardzo duża, a jakoś nie wydaje mi
    się, żeby akurat oferta była jakaś super.

    > Zresztą to byłoby nieopłacalne dla banku,utrzymywanie setek tysięcy
    > nieaktywnych rachunków w systemie informatycznym jest dla
    > banku b.dużym kosztem.

    To zależy ile klient za to płaci :)

    Poza tym - jak dużym kosztem jest utrzymywanie tylu rachunków? Co oprócz
    miejsca na dysku i rekordów w bazie danych jest do tego potrzebne? I czemu
    miałoby to tyle kosztować?
    Konkretnie chodzi mi o to: czy jest jakaś różnica w cenie, którą trzeba
    zapłacić, za prowadzenie pół miliona rachunków, które są nieaktywne w
    połowie, a ceną, którą trzeba zapłacić za prowadzenie 250 tys. rachunków i
    posiadanie systemu (mam na myśli i sprzęt i oprogramowanie), który
    _umożliwia_ prowadzenie pół miliona rachunków? Wiem, że w przeliczeniu na
    jeden rachunek różne cuda mogą wyjść, ale interesuje mnie całkowity koszt.

  • 5. Data: 2004-07-18 15:44:08
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > jest czasem, bo liczba rachunków jest bardzo duża, a jakoś nie wydaje mi
    > się, żeby akurat oferta była jakaś super.

    Mylisz pojęcia.Każdy kredyt ma swój r-ek do spłat za który bank zgodnie
    z Ustawą o KK może pobierać opłaty miesięczne.
    Ale ta informacja dotyczy ilości ROR-ów, czyli tutaj nie ma żadnego
    związku.

> [...]
    > jeden rachunek różne cuda mogą wyjść, ale interesuje mnie całkowity koszt.

    Zbyt upraszczasz.Jest to o wiele bardziej skomplikowane niż mogłoby
    się wydawać, popatrz np. na mBank i kłopoty wydajnościowe ok.10 i 15.
    Różnica 200-300 tyś.rachunków obsługiwanych przez Bank to b.duża różnica.

    "...ale interesuje mnie całkowity koszt."

    Takich danych nikt Ci oficjalnie nie udostępni.

  • 6. Data: 2004-07-18 15:55:20
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Tomasz,

    W Twoim liście datowanym 18 lipca 2004 (16:26:08) można przeczytać:

> [...]
    > posiadanie systemu (mam na myśli i sprzęt i oprogramowanie), który
    > _umożliwia_ prowadzenie pół miliona rachunków?

    Jest, przede wszystkim czas przetwarzania w różnorodnych systemach. A
    jak wiadomo czas to pieniądz.

    > Wiem, że w przeliczeniu na jeden rachunek różne cuda mogą wyjść, ale
    > interesuje mnie całkowity koszt.

    Konkretnej wartości raczej Ci nikt nie poda :)

    pzdr
    konlin

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Mother should I trust the goverment?"

  • 7. Data: 2004-07-18 17:48:11
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl_niespamuj>

    On Fri, 16 Jul 2004 15:42:25 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >przez Internet o 45 tysięcy. Niemal co drugi klient zakładających rachunek w
    >ostatnim roku uaktywnia dostęp i korzysta z e-Banku.

    moze jest taka akcja jak u mnie:
    mialem ekonto pro, zamknalem, po jakims czasie zalozylem jednak z
    powrotem zwykle ekonto, aktywowalem dostep o internetu i tu zonk:
    stare konto wciaz jest w systemie (nawet mi sie wyswietlila), zostala
    cala historia kontaktow, zdefiniowane przelewy itp. - szkoda ze nie
    sprobowalem z niego puscic zadnego przelewu - moze by przeszedl ;-)

    wiec mozliwa jest taka akcja ze konto jest zakladane, jak klient
    rezygnuje to jest "zamykane", ale pozniej caly czas jest w systemie
    jako konto ze stanem "0", wiec je mozna liczyc jako ROR, nie?
    ot taka drobna metoda poprawienia statystyk ;-)

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2004-07-19 20:30:20
    Od: "Damian" <...@...pl>

> [...]
    > jako konto ze stanem "0", wiec je mozna liczyc jako ROR, nie?
    > ot taka drobna metoda poprawienia statystyk ;-)

    kilka miesiecy temu zrezygnowalem z VC, ostatnio jednak zlozylem wnioske
    mylnie myslac ze bedzie gratis..., ale co tu innego sie okazalo.... konto
    poprzedniej karty VC bylo nadal otwarte...
    zasugerowano mi ze to przeze mnie gdyz przy rezygnacji karty nie wyrazilem
    sie "prosze tez zamknac konto do karty" ...
    wiec te dane o liczbie konto w Lukasie.... zzreszta pewnie w kazdym banku to
    fikcja