  • 51. Data: 2017-09-17 12:11:16
    Temat: Re: Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-17 o 10:12, Marek pisze:

    > Od 10 lat leasinguje operacyjnie pojazdy (mleasing) i nigdy nie było
    > żadnego depozytu, więc po co wywód opierasz na czymś czego nie ma?

    To nie jest żaden wywód, tylko stwierdzenie faktu, że jak umowa
    jest na minimalne raty i nieproporcjonalny wykup, to bez depozytu żadna
    sensowna firma nie wyleasinguje sprzętu. Poza tym twoje umowy być może
    są w od razu skalkulowane z opcją wykupu i może dlatego nie ma depozytu,
    dodatkowo nie wiadomo czy rozliczacie się jakoś wg art 23d dla osób fiz
    czy też art 17 dla prawnych. A jeszcze może jesteś stałym klientem i
    masz jeszcze inaczej.

    Nie zmienia to faktu, że jeśli firma daje bez depozytu, to ryzykuje.
    Jeśli ryzyko ma tak skalkulowane, że w standardowej opcji pojazdy daje
    bez depozytu,
    to jest to tylko i wyłącznie kwestia wyskości tego ryzyka.
    Firma pewnie nawet gotowa jest je ponieść dla stałego klienta, ale
    jak przyjdzie ktoś przeciętny, to przecież nikt nie zaryzykuje
    jak kwotą bez pokrycia będzie juz np 50 tys - co miało by miejsce
    w przypadku małej wpłaty własnej, małych rat i dużego wykupu
    auta o niewielkiej wartości rynkowej ale o dużej wartosci zakupu.

  • 52. Data: 2017-09-17 21:49:31
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Zrobilem wstepne rozeznanie i sprawy sie maja tak:
    Wartosc samochodu brutto 100 000 PLN
    Wplata wlasna 40 000 PLN
    Brakujaca kwota 60 000 PLN
    Leasing konsumencki na 36 m-cy to co miesiac 2107,28 PLN i na koniec
    wartosc wykupu 1 000 PLN.
    Czyli w sumie za pozyczenie 60 000 PLN oddamy firmie leasingowej 76
    862,08. Do tego dojdzie ubezpieczenie ale zakladam ze wartosci beda
    porownywalne jak bym zakupil osobiscie.
    Zobaczmy co oferuja banki w pozyczkach gotowkowych:
    www.kalkulator.pl/kredyt-gotowkowy
    Wpisuje kwot pozyczki 60 000 PLN, okres kredytowania 36 m-cy, rodzaj
    rat: rowne. Z checkboxow zaznaczone tylko: kredyt bez zabezpieczen. I
    strona proponuje oferty (podaje tylko 3 najlepsze), w nawiasie pomnozone
    przez 36:
    Nest Bank: rata 1848,33 PLN (66 539,88 PLN)
    BGZ BNP Paribas: 1882,41 (67 766,76 PLN)
    PKO Bank Polski: 1933,33 (69 599,88 PLN)

    Czyli niestety przy zakupie samochodu przez osobe pryatna oferta firmy
    leasingowej nie jest konkurencyjna. Rozpatruje przypadek gdybym chcial
    sie stac wlascicielem auta a nie tylko uzytkownikiem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 53. Data: 2017-09-17 23:10:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Sep 2017 21:49:31 +0200, Marcin napisał(a):
> [...]
    > Czyli w sumie za pozyczenie 60 000 PLN oddamy firmie leasingowej 76
    > 862,08. Do tego dojdzie ubezpieczenie ale zakladam ze wartosci beda

    Ubezpieczenie to i tak trzeba kupic.

> [...]
    > Nest Bank: rata 1848,33 PLN (66 539,88 PLN)
    > BGZ BNP Paribas: 1882,41 (67 766,76 PLN)
    > PKO Bank Polski: 1933,33 (69 599,88 PLN)

    Dziwnie malo. RRSO rzedu 8%.
    Moze i kredyty tak spadly obecnie, ale jakos tak dziwnie pod reklamami
    ciagle podaja wiecej :-)
    Albo u posrednika taniej.

    J.

  • 54. Data: 2017-09-18 10:48:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 września 2017 21:49:34 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > Nest Bank: rata 1848,33 PLN (66 539,88 PLN)
    > BGZ BNP Paribas: 1882,41 (67 766,76 PLN)
    > PKO Bank Polski: 1933,33 (69 599,88 PLN)

    Kwestia czyte wpisana tam 60tys to jest netto czy od tego odliczą prowizje

  • 55. Data: 2017-09-18 11:08:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-17 o 21:49, Marcin pisze:
> [...]
    > leasingowej nie jest konkurencyjna. Rozpatruje przypadek gdybym chcial
    > sie stac wlascicielem auta a nie tylko uzytkownikiem.

    Popytaj w ww. bankach na swoim przykładzie jak Ci to wyjdzie.
    Sprawdziłem pierwszy:
    cyt 'Prowizja za udzielenie kredytu jest uzależniona od indywidualnej
    oceny zdolności kredytowej i okresu kredytowania i wynosi od 10,90% do
    31,90%'
    Znając życie, nigdy nie uda Ci się uzyskać 10,9% przy 0,0% oprocentowania.

    Reszty mi się nie chce sprawdzać, ale należy przyjąć RRSO ok 20% dla
    kredytów gotówkowych.

    Więc te 72tyś trzeba będzie oddać

    --
    Pete

  • 56. Data: 2017-09-18 12:33:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >oprocentowania.
    >Reszty mi się nie chce sprawdzać, ale należy przyjąć RRSO ok 20% dla

    Pojawiaja sie reklamowki kredytow z RRSO ponizej 10% (Alior np).

    Jaka szansa na uzyskanie takowego, szczegolnie przy kwocie 60 tys, to
    nie wiem.

    J.

  • 57. Data: 2017-09-18 15:45:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Sep 2017 12:11:16 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > czy też art 17 dla prawnych. A jeszcze może jesteś stałym klientem i

    Oczywiście, że prawna. Nie widzę powodu ani sensu by "prywarnie"
    posiadać samochód. Mi wystarczy używać.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2017-09-21 08:34:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Sep 2017 23:34:13 +0200, cef napisał(a):

    > A kto daje w leasing bez wpłaty kaucji za wartość wykupu?

    A propos

    https://www.lexus-polska.pl/smartplan

    wydawalo mi sie, ze Lexusy to drogie samochody, a tu prosze -
    taki NX200, o cenie cennikowej od 149 tys (chyba z VAT) mozna miec za
    10% pierwszej wplaty plus 990 zl (+VAT).

    Po trzech latach klient wplaci 62 tys (z VAT) ... i gdzie ten maly
    druk, zeby nie zostawil fabryki na lodzie ?

    No chyba ze Lexus tak znakomita marka, ze faktycznie malo traci na
    wartosci i trzyletni da sie sprzedac za 90 tys ?
    Albo 130 tys (62+70) fabryke satysfakcjonuje, bo koszta pokrywa, a
    marza byla przewidziana na promocje marki :-)

    J.

  • 59. Data: 2017-09-21 10:34:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-21 o 08:34, J.F. pisze:

    > Po trzech latach klient wplaci 62 tys (z VAT) ... i gdzie ten maly
    > druk, zeby nie zostawil fabryki na lodzie ?

    Na tym polega sprzedaż, że o niedogodnosciach
    dowiesz się jak już jesteś zdecydowany :-)
    Z oferty gazetowo-internetowej to nigdy nie dowiesz się szczegółow -
    ona jest po to, żeby ewentualnie przyciągnać uwagę zainteresowanych
    Odszukaj tam konkretną umowę, to się zobaczy
    jakie są warunk

  • 60. Data: 2017-09-21 11:45:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-21 o 10:34, cef pisze:

> [...]
    > ona jest po to, żeby ewentualnie przyciągnać uwagę zainteresowanych
    > Odszukaj tam konkretną umowę, to się zobaczy

    nic nie trzeba małym drukiem.
    3-letnie NX-y wg otomoto chodzą od 117tys.
    A że sprzedawcą będzie diler, to jeszcze pójdzie jako auto sprawdzone, z
    pewnego źródła.

    Spokojnie na nim zarobią. Tak jest najem długoterminowy skonstruowany.

    --
    Pete