  • 1. Data: 2010-02-11 12:14:22
    Temat: Kwota przelewu vs. GIF & US
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi konkretnie odpowiedzieć na jedno
    proste pytanie, którego treść jest następująca:

    Od jakiej kwoty przelew jest zgłaszany (bądź może być zgłoszony) przez bank
    do GIFu oraz ewentualnie US.

    Buźka :)

  • 2. Data: 2010-02-11 12:20:43
    Temat: Re: Kwota przelewu vs. GIF & US
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

> [...]
    > proste pytanie, którego treść jest następująca:
    >
    > Od jakiej kwoty przelew jest zgłaszany (bądź może być zgłoszony) przez bank

    Od 0.01 PLN ("każdy który wyda się podejrzany" ) mogą zgłosić, a powyżej
    równowartości 15KEUR mają obowiązek zgłosić do GIIF.

    Do us to chyba banki nie mają obowiązku zgłaszać.

    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 3. Data: 2010-02-11 13:08:26
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Valdi wrote:
> [...]
    > jedno proste pytanie, którego treść jest następująca:
    >
    > Od jakiej kwoty przelew jest zgłaszany (bądź może być zgłoszony)

    było od 10000 euro (czy sie cos nie zmienilo - nie wiem)

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 4. Data: 2010-02-11 14:08:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
    > było od 10000 euro (czy sie cos nie zmienilo - nie wiem)

    Było i jest od 15000 euro obowiazkowo a kazdy inny czy powiazane mogą
    zgłosic jeśli transakcja/transakcje sa podejrzane

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-11 14:23:24
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kamil Jońca" news:87aavgc6as.fsf@alfa.kjonca

    > Od 0.01 PLN ("każdy który wyda się podejrzany" ) mogą zgłosić, a powyżej
    > równowartości 15KEUR mają obowiązek zgłosić do GIIF.
    > Do us to chyba banki nie mają obowiązku zgłaszać.

    Litrowy kufelek pszeniczniaka z pulchną pianką dla Ciebie Kamilu! :)

  • 6. Data: 2010-02-11 15:13:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kris" news:hl131h$f7e$1@news.onet.pl

    > Było i jest od 15000 euro obowiazkowo a kazdy inny czy powiazane mogą
    > zgłosic jeśli transakcja/transakcje sa podejrzane

    oni mają jakiś klucz po którym weryfikują czy dana transakcja jest podejrza
    czy takie zgłoszenie zależy tylko od "widzimisię" pracownika banku?

  • 7. Data: 2010-02-11 16:40:51
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Valdi wrote:

    > oni mają jakiś klucz po którym weryfikują czy dana transakcja jest
    > podejrza czy takie zgłoszenie zależy tylko od "widzimisię" pracownika
    > banku?

    Jeśli taki "klucz" a raczej "klucze" są, to raczej jest to napewno w
    kategorii "informacja niejawna".

    - ale mozna sobie wyobrazić, że n.p.: jesli na czyjeś prywatne konto
    napływają nawet niewielkie kwoty od *znacznej* liczby nadawców, to jest
    podstawa do przypuszczeń że ma tam miejsce jakaś "piramida" lub
    nielegalny obrót towarem, itp...

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 8. Data: 2010-02-11 17:20:06
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 11 Lut, 17:40, "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote:

    > Jeśli taki "klucz" a raczej "klucze" są, to raczej jest to napewno w
    > kategorii "informacja niejawna".

    Myślę, że GIIF obserwuje takie ruchy automatycznie i wcale nie musi
    prosić banku o takie dane, chyba, że przelewy wewnętrzne, bo
    zewnętrzne może badać bez ich wiedzy i zgody.

  • 9. Data: 2010-02-11 17:24:23
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "sTav" news:hl1cju$t30$1@nemesis.news.neostrada.pl

> [...]
    > napływają nawet niewielkie kwoty od *znacznej* liczby nadawców, to jest
    > podstawa do przypuszczeń że ma tam miejsce jakaś "piramida" lub

    Dzięki za info :)

  • 10. Data: 2010-02-11 21:50:56
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Tomek z Wawy wrote:

    > Myślę, że GIIF obserwuje takie ruchy automatycznie i wcale nie musi
    > prosić banku o takie dane, chyba, że przelewy wewnętrzne, bo
    > zewnętrzne może badać bez ich wiedzy i zgody.

    Przelewy to margines zainteresowań GIIF.
    Ich interesuje najbardziej obrót gotówkowy (wpłaty/wypłaty).

    PS: Wiem na pewno, że są kontrole GIIF w bankach.

    --
    Pozdrowienia!
    M.