  • 1. Data: 2006-06-01 15:42:21
    Temat: Który bank wybrać?
    Od: "Wojtek" <w...@i...pl>

    Witam,
    we wrzeniu wyjezdzam do Niemiec na okres jednego roku na wymiane studencka.
    Bede otrzymywal stypendium co miesiąc. które będzie przelewane na moje
    konto. Tutaj pojawia się pytanie, w którym banku najlepiej zalożyć sobie
    konto?

    Konto musi być założone w Polsce a pieniadze beda przelewane z Polski w:
    1) PLN albo
    2) EURO - w tym przypadku przelew traktowany jest jako przelew
    międzynarodowy i pobierana jest prowizja.

    Z tego co zdążyłem się zorientować to opcja numer 1 jest bardziej korzystna.

    Szukam banku, w którym operacje wypłacania Euro z niemieckich bankomatów
    (lub placenia karta w sklepach) bedą najtansze oraz prowadzenie takiego
    konta w miare tanie.

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-06-01 16:27:57
    Temat: Re: Który bank wybrać?
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Wojtek napisał(a):
> [...]
    >
    > Szukam banku, w którym operacje wypłacania Euro z niemieckich bankomatów
    > (lub placenia karta w sklepach) bedą najtansze oraz prowadzenie takiego

    Multi dodatkowe konto w Euro prowadzi za free, nei wiem jak wyglada
    kwesti aoplat za wyplate z bankomatow za granica. Szczegoly tutaj:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/rachun
    ek_walutowy/oplaty_oprocentowanie/

    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-06-01 19:58:20
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Thu, 1 Jun 2006 17:42:21 +0200, Wojtek napisał(a):

> [...]
    >
    > Szukam banku, w którym operacje wypłacania Euro z niemieckich bankomatów
    > (lub placenia karta w sklepach) bedą najtansze oraz prowadzenie takiego

    Wybierz Deutsche Bank - prowadzenie studenckiego konta 1zł + 1zł karta,
    która mozna płacic w internecie. Wypłata z bankomatow DB w Niemczech bez
    prowizji, minusy to niskie limity na karcie i niefajny system transkacji
    on-line (czesto zdarzają się błędy), no i ja miałem takiego pecha że
    trafiłem na tempe kobiety w oddziale...

  • 4. Data: 2006-06-03 10:33:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Jun 2006 18:27:57 +0200, robbi <r...@n...frompoznan.com>
    wklepał(-a):

    >Multi dodatkowe konto w Euro prowadzi za free, nei wiem jak wyglada
    >kwesti aoplat za wyplate z bankomatow za granica. Szczegoly tutaj:
> [...]

    Do konta walutowego nie ma tu karty, więc mu się zupełnie nie przyda.

    Zaś wypłata z zagranicznego bankomatu kosztuje 10 zł, więc częste wypłaty nie
    mają sensu.

  • 5. Data: 2006-06-03 14:08:47
    Od: " " <k...@g...pl>

    Stefan <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > prowizji, minusy to niskie limity na karcie i niefajny system transkacji
    > on-line (czesto zdarzają się błędy), no i ja miałem takiego pecha że

    Witam.
    Zakładaj konto w mBanku. Mój syn już 3 rok jest w Rzymie i nie ma żadnych
    problemów z wypłatą z tamtejszych bankomatów. U Niemców też nie bedziesz miał.
    Trzeba tylko jednorazowo pobierać na całe stałe koszty w danym miesiącu, by
    się opłaciło zapłacić prowizję bankową , te 10 zł.Po prostu raz w miesiącu
    korzystać z bankomatu, nie jak u nas kiedy sie chce.
    Pzdr. kz0

  • 6. Data: 2006-06-03 18:28:34
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]
    >
    > Zaś wypłata z zagranicznego bankomatu kosztuje 10 zł, więc częste wypłaty nie

    Do wrzesnia moze sie troche zmienic ;)
    Co do bezprowizyjnosci - http://mniej30.bzwbk.pl/21495 ale promocja
    konczy sie we wrzesniu wiec chyba raczje nei skorzysta.

    Ja bym sugerowla cos takiego: zalozyc konto dla EUR w polskim banku
    (zalozmy ze w Multi) oraz w jakims lokalnym w DE. A potem dokonywac
    jednorazowego przelewu - raz na miesiac i platnosci dokonywac karta np
    lokalnej Sparkasse - www.sparkasse.de

    Oczywiscie nie wiem ile kosztuje konto w DE - ale moze warto popatrzec w
    ten sposob?

    pzdr
    robbi

  • 7. Data: 2006-06-06 18:18:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <k...@g...pl>
    > Zakładaj konto w mBanku. Mój syn już 3 rok jest w Rzymie i nie ma
    > żadnych
    > problemów z wypłatą z tamtejszych bankomatów.

    bezapelacyjnie w DB-PBC
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index2.php?s=db_star
    t_konto
    Corka byla semest w UK i mialadarmowe wyplaty z bankomatów Barclays
    Banku
    i po dobrym kursie. jej kolega w UK przelewal mi forse z mBanku na
    moje konto w DB
    po to żeby kartą VE wyjąć funty korzystnie i bez prowizji
    *** blad ***