  • 1. Data: 2008-04-01 17:12:19
    Temat: Które banki są popularne wśród internautów?
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    Witam,
    prowadzę księgarnię internetową z książkami dla inwestorów giełdowych i
    obecnie posiadam rachunki firmowe w czterech bankach: mBank, Inteligo,
    PEKAO (wcześniej BPH), BZWBK.

    Założyłem cztery rachunki po to, żeby możliwie dużo klientów mogło
    płacić za zamówione książki w swoim banku.

    Zdecydowanie najbardziej popularnym bankiem wśród moich klientów jest
    mBank, na drugim miejscu jest Inteligo, natomiast na rachunki w PEKAO i
    BZWBK niewiele osób dokonuje wpłat i zamierzam je w najbliższym czasie
    zlikwidować.

    I tutaj pytanie. Które banki, oprócz mBanku i Inteligo, są popularne
    wśród osób dokonujących zakupów w internecie i interesujących się giełdą?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński
    www.InvestBook.pl

  • 2. Data: 2008-04-01 18:08:29
    Temat: Re: Które banki są popularne wśród internautów?
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Cześć,

    Wojciech Krawczyński pisze:
    > I tutaj pytanie. Które banki, oprócz mBanku i Inteligo, są popularne
    > wśród osób dokonujących zakupów w internecie i interesujących się giełdą?

    Chyba najprościej będzie zajrzeć na Allegro i zobaczyć jakie konta są na
    topie ;)

    Ogólnie to mBank i Inteligo praktycznie dominują w internecie. Często
    ostatnio widuje ING.

    Mógłbyś się zastanowić nad takim rozwiązaniem:
    - mBank
    - Inteligo
    - jakiś pośrednik do reszty banków (AllPay, czy coś takiego) - dzięki
    czemu przyjmiesz środki szybkimi przelewami, klienci będą zadowoleni, a
    Ty zapłacisz prowizję za pośrednictwo - z tego co wiem można ją
    negocjować, zależnie od obrotów

    Atutem trzeciego rozwiązania jest także fakt, że będziesz mógł
    przyjmować płatności kartami kredytowymi.

    Pośrednicy oferują oczywiście także przyjmowanie mTransferów i Inteligo
    QuickMoney, ale możesz to zablokować i przyjmować takie przelewy
    bezpośrednio do siebie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 3. Data: 2008-04-01 18:40:45
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:
> [...]

    > czemu przyjmiesz środki szybkimi przelewami, klienci będą zadowoleni, a
    > Ty zapłacisz prowizję za pośrednictwo - z tego co wiem można ją

    Korzystam z usług serwisu Platnosci.pl (karty kredytowe, płatności
    online), ale z uwagi na stosunkowo wysoką prowizję jaką pobiera ten
    serwis (2,9 % od wartości wartości transakcji + 30 groszy) zachęcam
    klientów do płacenia zwykłym przelewem.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński
    www.InvestBook.pl

  • 4. Data: 2008-04-01 18:45:27
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Wojciech Krawczyński" <s...@n...smietnik> napisał w wiadomości
    [...]
    > I tutaj pytanie. Które banki, oprócz mBanku i Inteligo, są popularne wśród
    > osób dokonujących zakupów w internecie i interesujących się giełdą?

    Krótko: dorzucam Multibank.

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 5. Data: 2008-04-01 18:52:01
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    dl pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Krawczyński" <s...@n...smietnik> napisał w
    > wiadomości news:fstqd9$fr$1@news.onet.pl...
    > [...]
    >
    > Krótko: dorzucam Multibank.

    Tylko można się zastanowić, co chce się zaspokoić u klienta:
    - fakt, że może za darmo przelać pieniądze na nasze konto
    - fakt, że pieniądze są od razu na koncie firmy

    I tak jak to drugie praktycznie nie ma moim zdaniem większego znaczenia
    - bo przelew i tak dojdzie na ten drugi dzień roboczy, więc co za
    różnica, czy przyjdzie o 18 wewnętrznie, czy o 12 na drugi dzień
    zewnętrznie - tak pierwsze wydaje mi się istotne - zaś klienci
    MultiBanku mają przelewy zewnętrzne za darmo.

    Funkcje konta, na które można robić niskim kosztem wpłaty gotówkowe już
    spełnia Inteligo (można wpłacać o ile dobrze pamiętam za darmo w
    agencjach pko).

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 6. Data: 2008-04-01 19:02:55
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> napisał w
    wiadomości news:fsu08p$9nq$1@tiberium.net.pl...

    > Tylko można się zastanowić, co chce się zaspokoić u klienta:
    > - fakt, że może za darmo przelać pieniądze na nasze konto
    > - fakt, że pieniądze są od razu na koncie firmy

    Zgadza się, ale to raczej kwestia do analizy przez wątkotwórcę.

> [...]
    > czy przyjdzie o 18 wewnętrznie, czy o 12 na drugi dzień zewnętrznie - tak
    > pierwsze wydaje mi się istotne - zaś klienci MultiBanku mają przelewy

    Odpowiem jako klient multi właśnie: jeśli kupuję w sklepie sieciowym (a
    robię takich transakcji, na różne kwoty, kilkanaście miesięcznie) i mam do
    wyboru konta w różnych bankach to... płacę kartą o ile się da ;)

    Jeśli jest do wyboru konto Multi oraz NIE da się zapłacić kartą, to płacę
    multitransferem - właśnie ze względu na szybkość. Ale jeśli nie ma Multi to
    płacę na dowolne inne konto. Czyli jest tak, jak piszesz - nie ma znaczenia
    czy konto multi jest czy nie ma "w wyborze". Istotniejsze jest to *czy mogę
    zapłacić kartą* i na to zwracałbym uwagę. Wiem, że dla sprzedającego =
    prowizja itp, ale niestety mam takie zboczenie, że lubię płacić kartą i już,
    więc jeśli się nie da, to (o ile to możliwe) idę tam, gdzie kartę obsługują
    i różnica w cenie praktycznie nie istnieje.

    --
    | |

  • 7. Data: 2008-04-01 19:20:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.04.2008 Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org> napisał/a:

> [...]
    > zewnętrznie - tak pierwsze wydaje mi się istotne - zaś klienci
    > MultiBanku mają przelewy zewnętrzne za darmo.

    Czasem przychodzi wewnętrznie o np. ósmej rano, jeśli ktoś wtedy zapłaci.
    Ja np. wtedy wysyłam jeszcze tego samego dnia priorytetem. Rzadko kiedy
    udaje mi się wysłać priorytetem (czytaj: być na poczcie do 15:00) przy
    wpłatach przychodzących pierwszym eliksirem o ok. 12:30 (czasem później).
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2008-04-01 19:38:54
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > online), ale z uwagi na stosunkowo wysoką prowizję jaką pobiera ten
    > serwis (2,9 % od wartości wartości transakcji + 30 groszy) zachęcam

    a w jaki sposób ich do tego zachęcasz? dostają jakiś rabat jeżeli zapłacą
    standardowym przelewem?

    w każdej sytuacji kiedy mam możliwość płacenia kartą to z tego korzystam,
    no chyba, że sprzedawca mnie jakoś (wymiernie)
    przekona do płacenia w innym sposób...

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2008-04-01 19:46:17
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > do
    > wyboru konta w różnych bankach to... płacę kartą o ile się da ;)

    Mam dokładnie to samo. jeżeli dany towar jest dostępny w kilku sklepach
    internetowych, a w jednym z nich można płacić kartą to wybieram właśnie ten
    sklep. Płatność kartą jest dla mnie b.istotna. Dodatkowo oczywiście zwracam
    uwagę czy sklep nie przerzuca na mnie intercharge'a lub nie zawyża kosztów
    wysyłki...

    Poza tym raczej jest tak, że wszędzie tam, gdzie można płacić
    multitransferem można też płacić kartą. Takie są moje spostrzeżenia.

    Jest jeszcze jeden aspekt. Wczoraj robiłem zakupy w księgarni
    internetowej...miałem nabyć 5 książek, ale kupiłem 7 z tego względu, że
    mogłem zapłacić kartą. Dla mnie ww. transakcja będzie kosztem dopiero za
    ok. 1,5 miesiąca kiedy będę spłacał kartę ;-)

    Nie od dzisiaj wiadomo, że ci którzy płacą kartami wydają zwykle więcej od
    korzystających z gotówki (lub przelewów).

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2008-04-01 19:47:35
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

> [...]
    > - bo przelew i tak dojdzie na ten drugi dzień roboczy, więc co za
    > różnica, czy przyjdzie o 18 wewnętrznie, czy o 12 na drugi dzień

    Owszem, często ma to znaczenie. Zamówienia realizujemy w każdy dzień
    roboczy po godzinie 14. Tak więc jeśli pieniądze wpłyną na rachunek do
    godziny 14, książki są wysyłane tego samego dnia. Jeśli klient dokona
    przelewu około południa, wówczas ma znaczenie to czy jest on wykonany
    wewnątrz swojego banku, czy jest to przelew zewnętrzny.

    W tym drugim przypadku pieniądze często docierają na rachunek po
    godzinie 14 i automatycznie opóźnia to o JEDNĄ DOBĘ otrzymanie przesyłki
    przez klienta.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński
    www.InvestBook.pl