  • 1. Data: 2002-09-09 06:10:24
    Temat: Kredyty, a poręczenie
    Od: "Amadeusz" <e...@f...pl>

    Witam!

    Od kilku tygodni szukam najlepszego dla mnie kredytu hipotecznego na zakup
    mieszkania. W wielu bankach sprawdzałem sobie tzw. zdolność kredytową.
    Jestem poręczycielem na kredycie innej osoby i co ciekawe część banków to
    poręczenie traktuje, jako obciążenie finansowe w wysokości bieżącej raty na
    w tym kredycie, a inne wcale się tym nie przejmują.
    W związku z tym chciałem się dowiedzieć, jakie są Wasze doświadczenia w tym
    zakresie? Czy bank sprawdza w innych bankach, czy ktoś jest gdzieś
    poręczycielem (wydaje mi się niemożliwe sprawdzenie wszystkich banków), czy
    zatajenie tej informacji jest możliwe do sprawdzenia. Pytam ponieważ to
    fikcyjne obciążenie ma wpływ na to, czy będę mógł kredyt wziąć sam, czy będę
    musiał angażować inne osoby.
    Na wzięcie kredytu wybrałem bank millenium - może ktoś miał doświadczenia
    właśnie z tym bankiem w tym temacie.

    Pozdrawiam.
    Amadeusz

  • 2. Data: 2002-09-09 07:07:35
    Temat: Re: Kredyty, a poręczenie
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 9 Sep 2002 08:10:24 +0200, "Amadeusz" <e...@f...pl> wrote:

> [...]
    >poręczycielem (wydaje mi się niemożliwe sprawdzenie wszystkich banków), czy
    >zatajenie tej informacji jest możliwe do sprawdzenia.

    Tak. W BIKu sa informacje takze o poreczeniach.

    >Pytam ponieważ to
    >fikcyjne obciążenie ma wpływ na to, czy będę mógł kredyt wziąć sam, czy będę
    >musiał angażować inne osoby.

    Teraz to fikcyjne obciazenie ale jesli tamten kredytobiorca splacac
    przestanie to i to Twoje obciazenie stanie sie jak najbardziej realne.
    Wiec zwykle banki biora to pod uwage przy liczeniu zdolnosci.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-09-11 11:12:38
    Od: "info" <i...@o...pl>

    Dzień Dobry!

    Jestem pracownikiem Firmy OPPENHEIM ENTERPRISE, który przeczytał Pana
    wiadomość. Firma nasza jest na rynku od 9 lat i zawarła dotychczas ponad 20
    tyś transakcji kredytowych współpracując z 7 najlepszymi pod katem kredytów
    mieszkaniowych bankami. Znając bardziej Pana sytuacje finansowa i rodzinna
    moglibyśmy dopasować Pana oczekiwania do jednej z naszych ofert kredytowych.
    Wydaje mi się, ze wygodniej będzie porozmawiać niż mailowac. Proszę o
    kontakt telefoniczny do Pana lub podaje nasz numer telefonu (022) 696 01 70,
    pod którym uzyska Pan wyczerpujące informacje.

    Edyta Barszcz

  • 4. Data: 2002-09-12 05:04:42
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Teraz to fikcyjne obciazenie ale jesli tamten kredytobiorca splacac
    > przestanie to i to Twoje obciazenie stanie sie jak najbardziej realne.
    > Wiec zwykle banki biora to pod uwage przy liczeniu zdolnosci.

    Tak samo, jak wierzą, że zatrudnienie na czas nieokreślony daje gwarancje
    zatrudnienia do
    końca życia...
    Procedury, procedury...
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-09-12 07:54:08
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 12 Sep 2002 07:04:42 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Tak samo, jak wierzą, że zatrudnienie na czas nieokreślony daje gwarancje
    zatrudnienia do
    >końca życia...
    >Procedury, procedury...

    Coz, faktem jest ze pracowika z umowa na czas okreslony, nawet
    regularnie przedluzana, latwiej sie pozbyc niz zatrudnionego na czas
    nieokreslony.
    Po prostu konczy sie umowa, mowimy do widzenia, powodu podawac nie
    trzeba, ryzyka sadu pracy tez.
    Oczywiscie obecnie umowa na nieokreslony staje se coraz rzadsza wiec
    banki beda musialy w koncu zaczac podejmowac pewne ryzyko i w tym
    zakresie.
    No chyba, ze bardziej zie oplaca obligacje :-/

  • 6. Data: 2002-09-12 08:07:38
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Oczywiscie obecnie umowa na nieokreslony staje se coraz rzadsza wiec
    > banki beda musialy w koncu zaczac podejmowac pewne ryzyko i w tym
    > zakresie.

    Zmiany w kp obejmuja takze okresy wypowiedzen um. o prace na czas
    nieokreslony - z tego co pamietam, nie ma juz wypowiedzenia 3-miesiecznego.
    Zatem banki beda MUSIALY to zmienic, bo za chwile, zaden klient nie bedzie
    'podchodzil' pod ich procedury :D

    pzd
    Witek