  • 1. Data: 2015-10-05 07:56:55
    Temat: Kredyt/pożyczka hipoteczna
    Od: Grzegorz Poniedzielski <b...@a...pl>

    Witam,

    do zakończenia budowy domu potrzebuję ok. 100tys.
    Budowa jest już obciążona kredytem więc raczej podwyższenie tej hipoteki
    jest trudne.
    Posiadam też mieszkanie nieobciążone, które po zakończeniu budowy
    chciałbym sprzedać.

    Kwotę tej pożyczki chciałbym spłacić wcześniej po sprzedaży mieszkania.

    Jakie mam możliwości?
    Czy nadal obowiązuje ustawa o kredycie konsumenckim pozwalająca na
    wcześniejszą spłatę bez prowizji?

    Może lepiej zawnioskować o górny limit z tej ustawy?

    Grzegorz.

  • 2. Data: 2015-10-05 19:18:16
    Temat: Re: Kredyt/pożyczka hipoteczna
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 07:56, Grzegorz Poniedzielski pisze:
> [...]
    > chciałbym sprzedać.
    >
    > Kwotę tej pożyczki chciałbym spłacić wcześniej po sprzedaży mieszkania.

    1. opcja pierwsza to refinans kredytu obecnego + dobranie dodatkowej
    gotówki (właśnie realizuję taki temat),
    2. kredyt na zakończenie domu w opcji II hipoteka, drugi bank
    zabezpieczy się na drugim miejscu w KW
    3. pożyczka hipoteczna pod zastaw drugiego mieszkania, dostaniesz
    gotówkę do ręki i nie musisz się tłumaczyć co z nią zrobisz

    która opcja najbardziej się podoba?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2015-10-06 10:31:08
    Od: Grzegorz Poniedzielski <b...@a...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 19:18, RobertS pisze:

> [...]
    > 3. pożyczka hipoteczna pod zastaw drugiego mieszkania, dostaniesz
    > gotówkę do ręki i nie musisz się tłumaczyć co z nią zrobisz

    wariant 1. niechętnie - zapłacę prowizję od wcześniejszej spłaty
    aktualnego kredytu. (A na marginesie - jakie marże aktualnie są na rynku?)

    Rozwiązanie 2 i 3 mogą być.
    Ale z opcją 2 może być ciężko, bo LTV jest ok 70%.

    W zasadzie zależy mi na najniższym koszcie w przypadku spłaty po ok roku.

    Grzegorz.

  • 4. Data: 2015-10-06 16:08:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-10-06 o 10:31, Grzegorz Poniedzielski pisze:

    > wariant 1. niechętnie - zapłacę prowizję od wcześniejszej spłaty
    > aktualnego kredytu. (A na marginesie - jakie marże aktualnie są na rynku?)

    najniższa 0,85 p.p.

    > Rozwiązanie 2 i 3 mogą być.
    > Ale z opcją 2 może być ciężko, bo LTV jest ok 70%.

    no to konieczna byłaby wycena tego co jest, max LTV to 90%

    > W zasadzie zależy mi na najniższym koszcie w przypadku spłaty po ok roku.
    >
    > Grzegorz.
    to opcja pierwsza odpada, bo wysoka prowizja za przyznanie
    w drugiej opcji można ominąć koszt startowy, ale sporo zapłacisz przy
    wcześniejszej spłacie

    najlepsza wydaje się opcja 3, pożyczka bez prowizji za przyznanie, ale
    jak chcesz spłacić po roku to niestety 2%, bez opłat po 3 roku

    gdybyś był zainteresowany pomocą przy procesowaniu wniosku to zapraszam
    (nie pobieram żadnych opłat)

    --
    pozdrawiam
    RobertS