    From: "Andrzej" <a...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt na zakup mieszkania a akt notarialny
    Date: Mon, 1 Mar 2004 10:15:03 +0100

    Witam!
    Może to proste dla kogoś kto to przechodził ale mnie to gryzie.
    Sytuacja wygląda tak : kupujący mieszkanie na rynku wtórnym bierze kredyt
    w banku, podpisuje umowę i w której bank się zobowiązuje do przelania
    środków na konto sprzedawcy po podpisaniu aktu u notariusza. Tu zaczynają
    sie moje wątpliwości jak zabezpieczyć całą transakcje z punktu
    sprzedającego. Umowa notarialna sprzedaży nieruchomości nie może być
    przecież "pod warunkiem" i fakt podpisania aktu jest juz przeniesieniem
    własności na kupującego, pomimo iż tam pisze o tym, że zostaną przelane
    pieniądze za to mieszkanie na wskazane konto sprzedawcy, a jeszcze
    przelewu nie ma.
    I tu delikatna sprawa między kredytującym bankiem a sprzedawcą, czy
    dostarczenie samego aktu do banku przez sprzedawcę wystarczy do
    uruchomienia przelewu i czy nie ma w tym haka np. kupujący rezygnuje z
    kredytu ( ma juz akt notarialny o przeniesieniu własności). Wiem o
    dodatkowych klauzulach w akcie ale jedynie one ułatwiają wygranie sprawy w
    sądzie a nie o to mi chodzi, a o pewność tego przelewu z kredytu i
    spokojny sen przez te kilka dni po transakcji do czasu jak się pieniądze
    pojawią na moim koncie :).

    Pozdrowienia dzięki za każdą pomocną uwagę Andrzej