  • 1. Data: 2003-12-05 09:23:54
    Temat: Kredyt mieszkaniowy w BPH - czy warto?
    Od: "Tomaszek" <l...@o...pl>

    Przymiezam sie do Kredytu na zakup mieszkania i warunki w BPH jakie mi
    proponuja wydaja mi sie b. atrakcyjne.
    oprocentowanie: Wibor + 1.55 marzy banku, a wiec nie wiele chyba, prowizja
    za udzielenie 1% od wartosci, za ewentualne przewalutowanie 0,75%,
    wiecej rzadnych prowizji nie ma, no i okres b. krotki zalatwienia do 2tyg
    decyzja itd, w miesiac powinno sie udac,
    Prosze o opinie - ja mieszkam w malym miasteczku i nie mam zawiele
    mozliwosci do sprawdzenia innych bankow, bylem PekaoSA, PKOBP, BZWBK i
    Spóldzielczym, tutaj wydaje mi sie jest najuczciwiej:)
    pozdr i prosze o opinie

    Marek

  • 2. Data: 2003-12-05 09:55:07
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w BPH - czy warto?
    Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl>

> [...]
    > mozliwosci do sprawdzenia innych bankow, bylem PekaoSA, PKOBP, BZWBK i
    > Spóldzielczym, tutaj wydaje mi sie jest najuczciwiej:)

    Witam,

    Sam wlasnie dostalem kredyt w BPH. Rzeczywiscie w porownaniu do innych
    bankow kredyt jest raczej atrakcyjny, zwlaszcza w CHF przy wiekszym wkladzie
    wlasnym niz minimalny. Samo zalatwienie kredytu przebiega w sposob dosc
    nieudolny, widac ze bank ma jeszcze wiele przyzwyczajen z czasow PRLu i
    chyba niespecjalne doswiadczenie w kredytach hipotecznych.

    TB

  • 3. Data: 2003-12-05 10:03:40
    Od: "Tomaszek" <l...@o...pl>

> [...]
    > nieudolny, widac ze bank ma jeszcze wiele przyzwyczajen z czasow PRLu i
    > chyba niespecjalne doswiadczenie w kredytach hipotecznych.

    Ich nieudolnosc pewnie zalezy od placowki i pracownikow, a co do kredytu w
    CHF sam sie zastanawiam, wklad oczywiscie wiecej niz 40% i do 15lat kredyt.
    wtedy w CHF proponuja mi 2.85% - ale jaki bedzie kurs przez najblizsze
    15lat???
    TC

  • 4. Data: 2003-12-05 10:10:55
    Od: "Bogusław Lichoński" <b...@v...pl>

    > Przymiezam sie do Kredytu na zakup mieszkania i warunki w BPH jakie mi
    > proponuja wydaja mi sie b. atrakcyjne.

    > Prosze o opinie [...]

    Robiłem niedawno takie rozeznanie i wyszło mi, że najlepsze warunki daje
    MultiBank, mBank i BPH.

    BL

  • 5. Data: 2003-12-05 10:15:11
    Od: "Marcin" <m...@w...p>

    "Tomaszek" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
    kredyt.
    > wtedy w CHF proponuja mi 2.85% - ale jaki bedzie kurs przez najblizsze

    dokaldnie - nieudolnosc zalezy od placowki. Wczoraj podpisalem umowe i bylem
    w szoku jak sprawnie poszly wszysttkie formalnosci i jak bardzo bank okazal
    sie elastyczny przy udzielaniu decyzji.

    wklad wlasny, 20% (ale tylko z ksiazeczek mieszkaniowych pkobp, bedzie
    uruchomiony dopiero po przelaniu przez pbk 50% na konto dewelopera)
    oprocentowanie 2,88 (2,5 marza banku) w CHF
    30lat
    prowizja 1%
    oddzial w Gdyni

    odpowiadajac na pytanie "czy warto?" - moim zdaniem warto.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2003-12-05 10:18:23
    Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl>

> [...]
    kredyt.
    > wtedy w CHF proponuja mi 2.85% - ale jaki bedzie kurs przez najblizsze

    W glownej mierze od pracownikow placowki i analitokow. Mi rozpatrywali
    analitycy z Wroclawia. Ale sam bank ma tez jeszcze prlowkie przepisy, w
    porownaniu np. z GE BM.

    Ja mialem udzial 31%, to mi dalo takie wlasnie oprocentowanie jak napisales.
    Co do CHF to specjalisci sie wypowiadaja, ze kurs musialby wzrosnac o ponad
    100% zeby kredyt w CHF wyszedl mniej korzystnie niz w zlotowkach. Poza tym
    zawsze mozna przewalutowac kredyt, zmienic bank itp.
    Moze w ciagu kilku najblizszych lat zmieni sie polskie prawo i powstana
    banki hipoteczne, gdzie bedzie mozna przeniesc kredyt na znacznie lepszych
    warunkach.

    BTW. Niedawno w firmie splacilismy kredyt na samochody w Eur. Zaciagniety
    byl gdy kurs euro wynosil 3,7zl a w trakcie splaty wzrosl do 4,65zl w
    porownaniu do kredytu zlotowkowego mimo wszystko wyszedl korzystniej.

    TB

  • 7. Data: 2003-12-05 19:14:47
    Od: ellandill <e...@y...com>

    > Robiłem niedawno takie rozeznanie i wyszło mi, że najlepsze warunki daje
    > MultiBank, mBank i BPH.

    Taaaaaaaaa
    Mam konto w mbanku prawie od początku, KK i xxxxx kaski. I % kredytu wg
    ich strony wychodzi mi ok 9,10 - nie wiem czy jest jakiś droższy bank

    w multi już lepiej ale niestety też żadna rewelacja
    żeby nie było - najchętniej wziąłbym kredyt w jednym z tych banków

    bph jest mocnym faworytem - niższe procenty, uczciwe podejście przy
    obliczaniu stałych kosztów - nie wiem tylko dlaczego za KK mam je o 300
    zł większe, parę niedopowiedzianych króczków typu można bez prowizji
    dokonywać częściowych spłat kredytu ale aneks kosztuje 150 ;)

    u mnie jeszcze interesująco wygląda millenium - najniższe % (waluty),
    jeszcze nie wiem jak pln stoją, im większy kredyt tym % mniejsze (dla
    mnie sensowne), tylko nie mam jakoś zaufania do tego banku, i konsultant
    prawie na wszyskie pytania odpowiadał że jest tak to działa i jest za
    darmo - zbyt pięknie to wszystko brzmiało

  • 8. Data: 2003-12-06 09:28:36
    Od: "charczenko" <c...@g...pl>

    > bph jest mocnym faworytem - niższe procenty, uczciwe podejście przy
    > obliczaniu stałych kosztów

    Hmmm, polemizowalbym, zwlaszcza z ostatnim stwierdzeniem. 2 miesiace temu
    robilem rozeznanie pod kredyt hipoteczny ktory wzialem koniec koncow w
    Kredyt Banku. BPH przez pewien czas bylo w czolowce stawki - odpadlo po
    dokladnym zapoznaniu sie z warunkami wczesniejszej splaty kredytu. Oficjalne
    informacje banku mowia o tym ze wczesniejsza splata kredytu jest bezplatna.
    Tymczasem bardziej szczegolowe pytania przyniosly w rezultacie ciekawe
    informacje. Faktycznie za wczesniejsza splate kredytu BPH nie zada zadnych
    oplat. Problem polega na tym ze wczesniejsza splata wiaze sie z
    wygenerowaniem nowego harmonogramu splat ktory juz bezplatny nie jest.
    Wedlug informacji ktore uzyskalem taka przyjemnosc kosztuje 150 PLN.
    Dokonujac zatem wczesniejszej splaty nalezy zebrac calkiem pokazna kwote aby
    zrownowazyla sie "kara" za nowy harmonogram.
    Tak jak napisalem wybralem Kredyt Bank. Nie napisze ze polecam ten bank - ze
    wzgledu na liste formalnosci ktora musialem wykonac polecanie tego banku
    byloby z mojej strony ryzykowne. Napisze tylko dla porownania jakie warunki
    udalo mi sie uzyskac:
    - prowizja za udzielenie kredytu - 1%
    - oprocentowanie - WIBOR 3M +1,5% (wklad wlasny 20%). W momencie wplacenia
    do banku ekwiwalentu wkladu wlasnego marza banku spada do 1%
    - bezplatna czesciowa i calkowita splata kredytu
    Oczywiscie powyzsze warunki mam zapisane otwartym tekstem w umowie
    kredytowej.

    Pozdrowienia
    Charczenko

  • 9. Data: 2003-12-07 11:06:14
    Od: ellandill <e...@y...com>

    > Hmmm, polemizowalbym, zwlaszcza z ostatnim stwierdzeniem.
    Chodziło mi tylko o to KB zadowoliło się 500 zł koszty stałe (pan
    powiedział że to wystarczy), pani z PBK obliczyła je na 1700
    (w-wa,samochód,kk) i powiedziała że woli policzyć więcej tak aby na 100%
    otrzymać kredyt o jaki się wznioskowało i żeby potem nie było problemów
    ze spłatą
> [...]
    > Kredyt Banku. BPH przez pewien czas bylo w czolowce stawki - odpadlo po
    > dokladnym zapoznaniu sie z warunkami wczesniejszej splaty kredytu.
    Tak, to jest duży minus o którym nie wspominają
> [...]
    > - bezplatna czesciowa i calkowita splata kredytu
    > Oczywiscie powyzsze warunki mam zapisane otwartym tekstem w umowie
    No i to jest duży plus. Jednak dla walut jest trochę cienko
    KB libor+5.30%
    PBK libor+3.0%
    Tak twierdzą konsultanci bo w materiałach reklamowych to się praktycznie
    nic nie zgadza
    Mój developer akurat nie współpracuje z KB więc czekały by mnie
    dodatkowe formalności

    ps. może ktoś ma kredyt w millenium i zna jakieś minusy

    P.
    Arek