  • 1. Data: 2009-06-12 07:52:41
    Temat: Kredyt hipoteczny w Millenium - opinie
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witam serdecznie
    W najbliższym czasie będę brał kredyt hipoteczny i wiele wskazuje że
    wybór padnie na bank Millenium. Prosiłbym o opinie osób które mają w tym
    banku kredyt hipoteczny czy są zawiedzenie z powodu np. ukrytych jakiś
    opłat które pojawiają się po 2-3 miesiącach a nie byli wcześniej o nich
    informowali albo o innych "niespodziankach" które wyszły w trakcie. Z
    informacji które ja uzyskałem dodatkowymi kosztami są:
    1. ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych,
    2. prowizja od udzielonego kredytu,
    3. rzeczoznawca,
    4. ubezpieczenie pomostowe do czasu dostarczenia wpisu do hipoteki,
    5. ubezpieczenie na życie

    czy osobom korzystam z tego banku pojawiły się jeszcze jakies inne opłaty??

    czy opłaca się samemu załatwiać ubezpieczenie nieruchomości oraz
    ubezpieczenie na życie i wychodzi to taniej niż to co bank proponuje??

    z góry dziękuje za informacje

  • 2. Data: 2009-06-12 17:22:24
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w Millenium - opinie
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Dominik napisal(a):

> [...]
    >
    > czy opłaca się samemu załatwiać ubezpieczenie nieruchomości oraz
    > ubezpieczenie na życie i wychodzi to taniej niż to co bank proponuje??

    Ja mam w Mille hipoteczny, brany na poczatku 2006r. Ogolnie nie mam
    zastrzezen, nie pamietam juz wysokosci prowizji ale byla akceptowalna.
    Rzeczoznawca wtedy byl 'za darmo' (czytaj: w cenie kredytu).
    Ubezpieczenie pomostowe oczywiscie bylo, ale po dostarczeniu dokumentu
    natychmiast wykasowali. Dają konto ROR VIP (czy jak to sie zwalo), gdzie
    wszystkie uslugi za darmo. Ogolnie OK, ale warunki mogly sie przez te 3
    lata zmienić.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 3. Data: 2009-06-12 17:47:47
    Od: "radamanthys" <rmiszkiel@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Moje doświadczenia są w miarę pozytywne, choć z kredytem rok temu wyniosłem się gdzie
    indziej.

    Co do ubezpieczeń - ja pozostałem przy proponowanych przez nich, sami zakładają wtedy
    zlecenia stałe i wszystkie opłaty robią się same. W efekcie mniej kłopotu z
    dostarczaniem polis, cesją, etc. Jak masz znajomego agenta ubezp. to porównaj warunki
    i wysokość składek, ale ja w tym przypadku pozostał bym przy ubezpieczeniu grupowym z
    millennium.

    Po 2-3 miesiącach żadna opłata z powietrza Cię nie zaskoczy. Ew. po 3 latach ponowne
    ubezpieczenie niskiego wkładu własnego (ale tego typu ubezpieczeń już chyba nie ma?).
    Jeśli obiecałeś zlikwidowanie jakiś produktów kredytowych, mogą poprosić o
    zaświadczenia, które mogą być płatne.

    Co do pozahipotecznych spraw, jeśli nic się nie zmieniło, w pakiecie dosyć dobre i
    funkcjonalne konto premium bez opłat; jak są obroty na koncie, raz na jakiś czas
    oferta bez wizyty w oddziale (kk, debet, kredyt gotówkowy); a po stronie wad, dziwna
    analiza kredytowa, gdy czegoś będziesz potrzebował, a akurat nie będzie dla Ciebie
    oferty - z dnia na dzień inne dostępne kwoty, lub całkowity brak zdolności
    kredytowej.

    Acha, jesli zamierzasz po jakimś czasie renegocjować warunki, millenium jest
    całkowicie odporne na pogróżki o odejściu.

    Pozdro,
    R.

  • 4. Data: 2009-06-12 19:41:46
    Od: " " <z...@g...pl>

    Dominik <dominikz1983[usun_to]@interia.pl> napisał(a):

    > czy opłaca się samemu załatwiać ubezpieczenie nieruchomości oraz
    > ubezpieczenie na życie i wychodzi to taniej niż to co bank proponuje??

    Jest ok. Opłaty takie, jak wymieniłeś. Ubezp. nieruchomości wychodzi
    podobnie, nie wiem jak z życiówką. Ale wygoda jest - sami wszystko ściągają
    bez potrzeby dostarczania nowych polis/cesji. Wszystko działa jak w zegarku.
    Tylko oferta teraz średnia. Nawet bardzo. Marża najniżej 1.60% (w niewielu
    przypadkach), więc kiepsko.

  • 5. Data: 2009-06-13 10:16:18
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    z...@g...pl pisze:

> [...]
    > Tylko oferta teraz średnia. Nawet bardzo. Marża najniżej 1.60% (w niewielu

    w innych bankach marże są powyżej 2% teraz więc milenium jest jedynym
    który daje poniżej 2%. Czyli żadnych innych opłat nie ma po za tymi:
    1. rata kapitałowo-odsetkowa
    2. ubezpieczenie pomostowe
    3. ubezpieczenie niskiego wkładu własnego
    4. ubezpieczenie nieruchomości
    5. ubezpieczenie na życie
    6. prowizja od udzielonego kredytu
    7. rzeczoznawca

    chodzi mi czy nie ma jakiś opłat o których teraz nie mówią np. za wyciąg
    bankowy, albo za...coś nie wiem jaki podać przykład...

    i czy w ogóle oplaca się bawić i szukać samemu innego ubezpieczyciela
    jeśli chodzi o ubez. mieszkana i na życie (czy roczna składka wychodzi
    taka czy może różnice są znaczące czyli oszczędność w roku przynajmniej
    100 zł)

  • 6. Data: 2009-06-13 13:11:01
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Dominik wrote:

> [...]
    >
    > chodzi mi czy nie ma jakiś opłat o których teraz nie mówią np. za wyciąg
    > bankowy, albo za...coś nie wiem jaki podać przykład...

    nie spotkalem, a mam kredyt od 2005. co do wyciagow, to jesli bedziesz
    mial tam konto do kredytu i uruchomiony dostep internetowy, to wszelkie
    wyciagi sobie w pdf-ach sciagniesz i nic do skrzynki ci listonosz
    nosic nie bedzie.

  • 7. Data: 2009-06-13 14:11:13
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > mial tam konto do kredytu i uruchomiony dostep internetowy, to wszelkie
    > wyciagi sobie w pdf-ach sciagniesz i nic do skrzynki ci listonosz

    to jest tylko przyklad a zadnych innych niespodzianek (opłat innych) nie
    miales???

  • 8. Data: 2009-06-13 14:23:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Dominik" <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl> napisał w
    wiadomości news:h0t1gk$q7i$1@news.onet.pl...

    Nie wiem jak teraz ale dwa lata temu jak sie ubiegałem o kredyt to w mille
    chcieli oprócz ubezpieczenie od ognia itp jescze ubezpieczenie na życie,
    pobierali prowizje, kasowali za rzeczoznawce, chcieli mnóstwo dokumentów a
    wkońcu obnizyli kwote kredytu na taka za jaka nie wybudowałbym stanu
    surowego. I wszystko trwało strasznie długo.
    Równolegle złożłem wnioski w BPH i Polbanku. Wybrałem Polbank- oprowizja 0zł
    wycena 0zł, ubezpieczenie od ognia mogłem wybrac gdzie chciałem itp. Oprócz
    odsetek zadnych innych kosztów nie było. Obsłużyli mnie sprawnie, w miare
    szybko i transze wypłacali bez problemów.
    Ale nie wiem jak jest teraz- ja brałem dwa lata temu, kase dostałem, jak
    uzyskałem wpis dosłalem im odpis z kw i teraz tylko spłacam raty a oni nic
    innego nie wymagają.

    Kris

  • 9. Data: 2009-06-13 14:51:17
    Od: Ra <a...@a...com>

    Dominik pisze:

> [...]
    >
    > chodzi mi czy nie ma jakiś opłat o których teraz nie mówią np. za wyciąg
    > bankowy, albo za...coś nie wiem jaki podać przykład...

    z takich drobiazgów to nieobowiązkowa karta do konta jakbyś chciał je
    uczynić swoim głównym kontem
    aneks płatny zgodnie z aktualnym toip czyli różnie może być ;)
    to ubezpieczenie nieruchomości obejmuje tylko tzw mury

  • 10. Data: 2009-06-13 15:58:36
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Dominik wrote:

> [...]
    >>> 6. prowizja od udzielonego kredytu

    > to jest tylko przyklad a zadnych innych niespodzianek (opłat innych) nie

    zadnych niespodziewanych oplat nie mialem.