  • 1. Data: 2004-11-06 21:22:17
    Temat: Kredyt hipoteczny - co wynegocjowałem
    Od: "Arek" <i...@b...wp.pl>

    Kredyt załatwiam dla szwagra.
    Zakup mieszkania na rynku wtórnym
    Wartość mieszkania 133000
    Kredyt: 100000 na 20 lat, raty malejące
    Waluta: CHF
    Mieszkanie bez księgi wieczystej

    Co oferują banki

    PKO BP
    Oprocentowanie: 3,47 (marża 2,8%+ libor 1M)
    Koszty dodatkowe 2614 w tym prowizja 2%, ubezpieczenia, weksel,
    podatek
    Jedna panna stwierdziła, że nic nie da się wynegocjować bo promocja
    jest i nic nie negocjują. Na drugi dzień kolega panny był bardziej
    elastyczny i z prowizją zjechał do 1,2%, co obniżyło koszty o 800zł.
    Marży nie mógł, ale umotywowane pismo do dyrekcji powinno przynieś
    jakiś drobny efekt.

    Bank BPH
    Oprocentowanie: 3,61 (marża 2,8%+ libor 6M) - marżę można negocjować
    przy kredycie pow. 100000 (pismo do dyrekcji co wydłuży czas
    oczekiwania na decyzję o tydzień)
    Prowizja standard 2% - po negocjacjach 0,7% (!)
    Ubezpieczenie mieszkania z cesją - gdziekolwiek byle nie firma "krzak"
    Ubezpieczenie kredytu do czasu wpisania do księgi
    Wycena nieruchomości - z zewnątrz koszt 500-1000 - podobno bank może
    odpuścić wycenę, ale to doczytałem w necie po wizycie w banku.
    Koszty dodatkowe max 2240 z wyceną

    Multibank
    Bank w którym mam konto od 2 lat z kredytem odnawialnym, obsługiwany
    prawidłowo. Z konta jestem bardzo zadowolony. Przekonałem do Multi
    szefa (konto firmowe) i kumpelę (konto + kredyt samochodowy).
    Ale niestety to że przyprowadzam kolejnego klienta na konto + KH nie
    jest argumentem do wynegocjowania lepszych od standardowych warunków
    na ten kredyt - prowizja 2%, ubezpieczenie kredytu 840zł za rok,
    ubezpieczenie murów 160zł, weksel 100zł, podatek do US 0,1% + 19zł. I
    nic nie udało się zjechać bo "cała otoczka kredytu jest bardzo
    atrakcyjna". W tygodniu przejdę się jeszcze raz, może coś się jednak
    uda. A na tych lepszych warunkach bardzo mi zależy.
    W BPH i PKO BP jednym z argumentów była obietnica otwarcia przeze mnie
    konta + karta kredytowa. Może to zadziała na Multi.

    Trochę przydługawe ale może komuś się przyda.
    Czekam na komentarze.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2004-11-07 10:38:55
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - co wynegocjowałem
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Trochę przydługawe ale może komuś się przyda.
    > Czekam na komentarze.

    Wow! Super post :)
    Wlasnie sam sie rozgladam za bankiem, ktory wykupi moij kredyt hipoteczny,
    ktory jeszcze splacam w ING. No ale ING zamiast sie rozwijac, chyba zaczal
    sie zwijac - zmniejszyli oferte i ilosc uslug. Teraz juz nie uswiadczysz
    kredytu w CHF, a mam na niego chrapke :)

    Wychodzi na to, ze chyba BPH pozyska nowego klienta w mojej skromnej osobie.
    Teraz tylko musze wykazac sie rownie skuteczna negocjacją przy ustalaniu
    warunkow umowy :)

    Pozdrawiam i prosze o wiecej takich konkretnych newsow :)

    Malin

  • 3. Data: 2004-11-07 15:08:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 6 Nov 2004 22:22:17 +0100, "Arek" <i...@b...wp.pl> wrote:

    >Bank BPH
    [...]
    >Ubezpieczenie mieszkania z cesją - gdziekolwiek byle nie firma "krzak"

    >Multibank
    [...]
    >ubezpieczenie murów 160zł,

    Odnosnie ubezpieczania murów polecam wątek

    Nadmienię tylko że kończy się trzeci rok kredytu w czasie którego
    wymieniam sobie z bankiem pisma - bank żąda ubezpieczenia murów a ja
    im mówie że ubezpieczył je właściciel (SM). SM wyraziła wolę
    scedowania ubezpieczenia na bank i bank miał przygotować stosowne
    dokumenty i załatwić cesję z SM. Ale jakoś się bankowi nie spieszy...
    Pewnie za pare miesięcy znów napiszą do mnie abym dokonał cesji...

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-11-07 21:02:53
    Od: "Arek" <i...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:cmku06$4as$1@news.onet.pl...
    > Wow! Super post :)

    Dzięki. Z lektury grupy i nietylko wnioskuję, że jesteś specem w
    temacie walut. Czy pakowanie się w CHF to jeszcze dobry pomysł?

    Pozdrawiam
    Arek

  • 5. Data: 2004-11-07 21:59:33
    Od: "JM" <r...@p...onet.pl>

    > Co oferują banki
    >
    > Bank BPH

    Wczesniejsza splata tylko calego kredytu bez prowizji :)

    > Multibank

    Stope procentowa oglasza Szanowny Prezes :)

    Dlatego wrocilem do punktu wyjscia czyli PKO BP w PLN :)

    Pzodrawiam Jurek

  • 6. Data: 2004-11-08 06:49:19
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Dzięki. Z lektury grupy i nietylko wnioskuję, że jesteś specem w
    > temacie walut.

    Zdecydowana przesada

    > Czy pakowanie się w CHF to jeszcze dobry pomysł?

    Oczywiscie.! Na przelomie roku chce wlasnie przeskoczyc ze swojego USD na
    kredyt w CHF. Ale warto poczkeac na jakis "zabek"korekcyjny na PLN.

    Malin

  • 7. Data: 2004-11-08 10:17:19
    Od: "Gosi@" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <i...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Kredyt załatwiam dla szwagra.
> [...]

    a co z mBankiem? jak on wyglada na tle innych ?
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-11-08 21:37:11
    Od: "JM" <r...@p...onet.pl>

    > a co z mBankiem? jak on wyglada na tle innych ?

    tak jak Multi niestety :) tez Pan Prezes :( szkoda bomam tam konto i mPlany
    wygladaja zachecajaco

    Jurek

  • 9. Data: 2004-11-08 23:42:24
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    JM wrote

    > tak jak Multi niestety :) tez Pan Prezes :( szkoda bomam tam konto i
    > mPlany
    > wygladaja zachecajaco

    no właśnie też się tego boję, że nałapią frajerów na reklamę 2,95% a od
    nowego roku zrobią najwyższe oprocentowanie we frankach jakiego święci
    pańscy nie widzieli.

    trainer

  • 10. Data: 2004-11-09 11:37:26
    Od: "Gosi@" <q...@o...pl>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości
    > JM wrote
    > no właśnie też się tego boję, że nałapią frajerów na reklamę 2,95% a od
    > nowego roku zrobią najwyższe oprocentowanie we frankach jakiego święci
    > pańscy nie widzieli.

    nie denerwujcie mnie ......