  • 1. Data: 2009-04-14 14:52:00
    Temat: Kredyt hipoteczny bez zabezpieczenia (bez weksla)
    Od: d...@g...com

    Witojcie :)

    Krótko: Bank dał mi kredyt 90.000 zł (wartość nieruchomości 120000),
    umowa podpisana, przelew zrobili. Dziś rano dzwonią mówiąc, żebym
    przyszedł i podpisał jeszcze raz umowę i weksel bo zrobili błąd.

    Błąd polega na tym, że w umowie nie napisali, że oprócz hipoteki jest
    jeszcze inne zabezpieczenie (chodzi o weksel), a do tego weksel też
    błędny bo na jakichś starych zasadach.

    Wchodzę i Pani od razu położyła przede mną stary weksel i nowy do
    podpisania, przekreśliła stary i mówi, żeby podpisać. Zaraz, mówię,
    jak to przecież nie mam takiego obowiązku, bo ja się z umowy
    wywiązałem. Powiedziałem, że przyjdę jutro bo muszę się zastanowić i
    kogoś poradzić.

    Nie ukrywam, że przyjemniej by mi się spłacało kredyt bez weksla
    (kwestia przede wszystkim samopoczucia), tylko boje się, że bank może
    przedsięwziąć jakieś niemiłe kroki typu będzie chciał odstąpić od
    umowy albo żądać dodatkowych zabezpieczeń. Co może zrobić?

    Co robić? Dać sobie na luz podpisując aneks do umowy i nowy weksel? A
    może stoję teraz w jakiejś lepszej pozycji negocjacyjnej i przy okazji
    aneksu mógłbym zażyczyć sobie zmniejszenia marży? Albo nic im nie
    podpisywać i czekać co zrobią?

  • 2. Data: 2009-04-14 19:08:18
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Jaki to bank? Czy weksel jest zabezpieczeniem przejsciowym, czy docelowym?

    Thomas

  • 3. Data: 2009-04-14 20:29:55
    Od: Ra <a...@a...com>

    d...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Błąd polega na tym, że w umowie nie napisali, że oprócz hipoteki jest
    > jeszcze inne zabezpieczenie (chodzi o weksel), a do tego weksel też

    W umowie albo osobnym aneksie pownieneś mieć paragraf typu warunki
    niezbędne do uruchomienia kredytu, ew powinien być punkt o
    zabezpieczeniach kredytu. Jak nie ma nic o wekslu to bym się kłócił

  • 4. Data: 2009-04-14 21:28:14
    Od: d...@g...com

    On 14 Kwi, 21:08, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
    > Jaki to bank? Czy weksel jest zabezpieczeniem przejsciowym, czy docelowym?
    >
    > Thomas

    Prawdopodobnie docelowym jak mniemam, bo miał być na cały okres
    trwania umowy + 3 lata. Bank BGŻ.

  • 5. Data: 2009-04-14 21:31:50
    Od: d...@g...com

    On 14 Kwi, 22:29, Ra <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > niezbędne do uruchomienia kredytu, ew powinien być punkt o
    > zabezpieczeniach kredytu. Jak nie ma nic o wekslu to bym się kłócił

    No przecież napisałem, że w umowie brakuje punktu o zabezpieczeniu
    innym niż hipoteka, dlatego bank chce dodać ten punkt.