  • 1. Data: 2002-12-07 07:29:23
    Temat: Kredyt hipoteczny a polisa na życie
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam!
    PKO BP w związku z kredytem hipotecznym, który u nich biorę nakazał mi
    ubezpieczenie się na życie na sumę 100K na lat 15. Opcje znam jak dotąd dwie:
    - ubezpieczenie tzw III filaru, z wyższą składką, ale jej część jest do
    odebrania po 15 latach
    - tylko ubezpieczenie na życie, niższa składka, ale wszystko przepada po 15
    latach
    Wydaje mi się, że jeśli mnie stać to należy zdecydować się na wariant pierwszy.
    Poprawcie mnie jeśli macie inne zdanie. Co do przypadku drugiego, to czy
    moglibyście polecić jak najtańszą firmę ubezpieczeniową? PKO BP musi ją mieć na
    swojej liście referencyjnej ale to już sprawdzę sam.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    repair

  • 2. Data: 2002-12-07 09:40:35
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny a polisa na życie
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik
    > Wydaje mi się, że jeśli mnie stać to należy zdecydować się na wariant
    pierwszy.
    > Poprawcie mnie jeśli macie inne zdanie.

    Zastanów się czy rzeczywiście obezpieczenie typu III filar jest korzyste. Na
    grupie i w gazetach pojawił się mnóstwo wiadomości na temat małej
    zyskowności ubezpieczeń z funduszem inwestycyjnym jeżeli traktuje się je
    jako lokatę. Sam się o tym przekonałem.
    Lepiej oszczędzać samemu np. w funduszach inwestycyjnych a kupić
    ubezpieczenie terminowe na życie. Wyjdzie moim zdaniem taniej.

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-12-07 11:02:53
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Co do przypadku drugiego, to czy
    > moglibyście polecić jak najtańszą firmę ubezpieczeniową? PKO BP musi ją
    mieć na
    > swojej liście referencyjnej ale to już sprawdzę sam.

    Czy polisa ma być "na zawsze" czy tylko do czasu wpisu do hipoteki ?

    Kup sobie polisę terminową na 15 lat
    Składka powinna wynosić mniej niż 500 zł rocznie dla 100 K

    A jak potrzebna do czasu wpisu do hipoteki tylko to po prostu, jeśli uznasz,
    że nie potrzebujesz polisy (a to chyba błąd) to przestaniesz płacić składki.

    A swoją drogą, to skoro bank wymaga polisy, oznacza to, że albo jesteś
    samotny, albo jedyny żywiciel rodziny.

    Jeśli bierzesz kredyt to wypadałoby zabezpieczyć partnera lub przyszłego
    partnera przed ewentualnymi wypadkami losowymi w wyniku których nie byłbyś w
    stanie spłacać kredytu

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2002-12-07 16:27:11
    Od: r...@p...onet.pl

    > mieć na

    > Czy polisa ma być "na zawsze" czy tylko do czasu wpisu do hipoteki ?
    Ma być "na okres kredytowania", czyli lat 15.

    > Kup sobie polisę terminową na 15 lat
    > Składka powinna wynosić mniej niż 500 zł rocznie dla 100 K
    Warta zaproponowała mi coś takiego za 60 zł miesięcznie co daje 720 zł rocznie
    (mam 29 lat, zawód informatyk). Stąd moja prośba o polecenie czegoś tańszego. Z
    kolei ta sama firma proponuje za 100 zł miesiecznie "III filar", twierdząc, że
    po 15 latach będę mógł wyjać co najmniej 23K. Nie rozumiem jeszcze do końca
    skąd ta suma ale dopytam.

    Jestem samotny.

    repair

  • 5. Data: 2002-12-07 17:41:16
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Warta zaproponowała mi coś takiego za 60 zł miesięcznie co daje 720 zł
    rocznie
    > (mam 29 lat, zawód informatyk). Stąd moja prośba o polecenie czegoś
    tańszego.

    ja mam 26 lat i jestem informatykiem :)
    warunki w CU jak podałem w poprzednim e-mailu

    w III filarze te 23k to pewnie z zysków funduszu inwestycyjnego ...
    zdania ekspertów są podzielone :))))

    wydaje mi się, że szczególnie, kiedy nie masz pieniędzy bo płacisz raty
    kredytu, nie ma się co pchać w inwestowanie
    a jak będziesz miał nadwyżki finansowe to sam kupisz sobie jednostki
    uczestnictwa w jakimś funduszu

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-12-18 14:08:11
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    > <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > mieć na
    >

    > Czy polisa ma być "na zawsze" czy tylko do czasu wpisu do hipoteki ?

    Z tego co sie orientuje to zabezpieczenie do wpisu do hipoteki , potem mozna
    zrezygnowac z polisy bo zabezpieczeniem jest hipoteka. A gdyby bylo inaczej
    to Bank mial by Twoja polise i jeszcze dom z hipoteki ( chyba cus za duzo )

  • 7. Data: 2002-12-18 14:20:17
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Janet" <j...@v...gate.pl> wrote in message
> [...]
    inaczej
    > to Bank mial by Twoja polise i jeszcze dom z hipoteki ( chyba cus za

    a dlaczego ?
    przecież dużo łatwiej wziąć kasę z polisy niż z hipoteki :)

    --
    pozdrawiam
    plusz