  • 1. Data: 2008-06-21 12:35:14
    Temat: Kredyt 100 tys. zł na start biznesu - w którym banku?
    Od: PB <z...@v...pl>

    W którym banku dostanę kredyt 100 tys. zł na rozpoczęcie działalności
    gospodarczej? Jaki może być okres spłaty i wymagane zabezpieczenia?

    Mam świetny pomysł na biznes, ale nie mam kasy, ani majątku. Czy mam
    jakiekolwiek szanse na uzyskanie tej kwoty?

  • 2. Data: 2008-06-21 12:45:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    PB pisze:
    > Mam świetny pomysł na biznes, ale nie mam kasy, ani majątku. Czy mam
    > jakiekolwiek szanse na uzyskanie tej kwoty?

    Przy takich kryteriach (brak kasy i majatku) to nie dostaniesz nawet 10 tys.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-06-21 15:36:50
    Od: PB <z...@v...pl>

    Mithos wrote:

    > Przy takich kryteriach (brak kasy i majatku) to nie dostaniesz nawet 10
    > tys.

    Aha, czyli młody człowiek, który ma pomysł i mógłby pomnożyć powierzony
    mu kapitał, nie dostanie szansy w tym kraju, tak?

  • 4. Data: 2008-06-21 16:26:23
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    PB pisze:
    > Aha, czyli młody człowiek, który ma pomysł i mógłby pomnożyć powierzony
    > mu kapitał, nie dostanie szansy w tym kraju, tak?
    mniej więcej. Jak jest taki innowacyjny to szukaj aniołów biznesu lub
    tym podobnych instytucji. Jak ich nie przekonasz zostaje ci się
    zatrudnienie na kilka lat w korporacji i uzbieranie na realizację
    własnych planów.

  • 5. Data: 2008-06-21 16:45:05
    Od: PB <z...@v...pl>

    Radek Wroclawski wrote:

> [...]
    > tym podobnych instytucji. Jak ich nie przekonasz zostaje ci się
    > zatrudnienie na kilka lat w korporacji i uzbieranie na realizację

    Dziękuję za dobrą radę, ale nie skorzystam. Na szczęście jest jeszcze
    Bank Gospodarstwa Krajowego, który oferuje pożyczkę na fajnych
    warunkach, ale tylko do 40 tys. zł. Z tym, że musiałbym się stać
    bezrobotnym, czyli zwolnić się z obecnej pracy - taki paradoks...
    Jeśli jeszcze udało by się to połączyć z dotacją z UE z Kapitału
    Ludzkiego (też 40 tys. zł), to już prawie jestem w domu.

  • 6. Data: 2008-06-21 16:47:34
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    PB pisze:
> [...]
    > Jeśli jeszcze udało by się to połączyć z dotacją z UE z Kapitału
    > Ludzkiego (też 40 tys. zł), to już prawie jestem w domu.
    Polska to kraj paradoksów. Smutna prawda :-(

  • 7. Data: 2008-06-21 18:38:27
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "PB" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli jeszcze udało by się to połączyć z dotacją z UE z Kapitału Ludzkiego
    > (też 40 tys. zł), to już prawie jestem w domu.

    Nie wiem co to za "genialny" pomysl, ale zmierzasz w dobrym kierunku.
    Najpierw pozyczka inwestycyjna te 40tys a potem starac sie o dotacie z UE.
    Dotacji z UE jest jak mrowkow:))
    Wystarczy przebrnac przez papiery (angielsko jezyczne wersie lub niemieckie
    i francuskie) lub isc do jakiegos poradnictwa zwiazanego z UE (platne).
    Szczerze mowiac to UE moze zadotowac na doslownie kazde gowno i tak naprawde
    jak ktos dobrze siedzi w papierach i ma checi to moze z tego zyc:))
    Najtrudniejszy, jak zawsze pierwszy krok a raczej pierwsza dotacja...
    pozniej idzie nie jako z automatu:)

  • 8. Data: 2008-06-21 20:12:29
    Od: PB <z...@v...pl>

    swen wrote:

> [...]
    > jak ktos dobrze siedzi w papierach i ma checi to moze z tego zyc:))
    > Najtrudniejszy, jak zawsze pierwszy krok a raczej pierwsza dotacja...

    Wcale nie jest tak dużo tych dotacji na start. Ja znam jedną. Dotacja, o
    której mówię, to z Działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
    Polega na tym, że uczestniczy się w szkoleniu dot. działalności
    gospodarczej, a potem pisze biznes plan i stara się o dotację do 40 tys.
    zł.
    Problem w tym, że nie można działalności założyć wcześniej, wziąć
    pożyczkę z innego źródła, a potem starać się o tę dotację - działalność
    ma być założona niejako w wyniku szkolenia. Dlatego też się zastanawiam,
    czy pożyczkę z BGK (również na ROZPOCZĘCIE działalności gospodarczej)
    można połączyć z tą dotacją. Pewnie nie, bo jak założysz działalność "w
    ramach" szkolenia, to już nie założysz z BGK, i na odwrót.

  • 9. Data: 2008-06-22 00:05:40
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > połączyć z tą dotacją. Pewnie nie, bo jak założysz działalność "w ramach"
    > szkolenia, to już nie założysz z BGK, i na odwrót.

    Maly hint: wszystko jest tak poukladane, by jak najbardziej skomplikowac a
    tym samym zniechecic, jednak pamietaj, ze inni biora dotacje! Inczej UE
    miala by miliony zgloszen:))) Wszystko dokladnie o to sie rozbija, by
    zniechecic.
    Nie zniechecaj sie, naprawde warto byc wytrwalym i dazyc do celu, sam
    zobaczysz, ze sie oplaci!!!
    Idz do najblizszego biura ktore zajmuje sie doradztwem w tej sprawie,
    pamietaj raz jeszcze, najtrudniej jest dostac pierwsza dotacjie...a poza
    tym, nie taki skomplikowany swiat jak sie go przedstawia. Poukladaj sobie to
    powoli do kupy, zniechecaja pierwsze kroki, ktore czesto brzmia wrecz
    wykluczajaco sie, jednak tak nie jest!