  • 1. Data: 2008-10-16 16:20:58
    Temat: Koszt przelewu walutowego z citi do mBanku
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    Czy wie ktos ile w praktyce kosztuje wykonanie przelewu z rachunku
    walutowego w citi na rachunek walutowy w mdzbanku? Chodzi o ta sama walute i
    wszystko dzieje sie w Polsce (tzn. nie jest to przelew zagraniczny). Tabela
    oplat i prowizji citi mowi, ze przelew jest darmowy poza ewentualnymi
    oplatami innych bankow i o tego wlasnie probuje sie dowiedziec.
    (nie mam czasu wisiec na citiphonie a na pytanie mailowe jak na razie nie
    dostalem odpowiedzi...)
    Dzieki z gory.

  • 2. Data: 2008-10-16 16:51:27
    Temat: Re: Koszt przelewu walutowego z citi do mBanku
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Marek" <n...@m...mnie> wrote in message news:gd7pla$oa5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dowiedziec.
    > (nie mam czasu wisiec na citiphonie a na pytanie mailowe jak na razie nie

    Nie znam tabeli Citi, ale przelew walutowy, niewazne czy w kraju czy za
    granice idzie podobna droga i oplaty sa identyczne. Generalnie-trzy opcje
    pokrywania kosztow:OUR,BEN,SHA-(1-wysylajacy pokrywa wszystkie koszty,
    2-przyjmujacy pokrywa wszystkie koszty,3-koszty sa dzielone). Radze zajrzec
    do tabeli odnosnie przelewow walutowych zagranicznych-generalnie koszt od
    0.2-0.3% (min. i max prowizja sa podane). Zawsze musisz pokryc dodatkowo
    koszty bankow posredniczacych, ktore sa trudne do przewidzenia. Niektore
    banki stosuja obnizone prowizje dla przelewow w EUR (SEPA), ale nie jest to
    regula.

  • 3. Data: 2008-10-16 16:54:00
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2008-10-16 18:09:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > oplatami innych bankow i o tego wlasnie probuje sie dowiedziec.
    > (nie mam czasu wisiec na citiphonie a na pytanie mailowe jak na razie nie

    jeżeli to przelew w euro to koszty nie będą mega wysokie (zasady takie
    jak napisał krzysztof), ale w innych walutach koszty banków
    pośredniczących są trudne do przewidzenia, tel. na citilinie nic nie da,
    kiedyś próbowałem ustalić ile będzie kosztował przelew 1000 chf z citi
    do db i odp. była: 0-20 euro, a ile konkretnie to dowiem się post factum

    i oczywiście przelewy walutowe nawet pomiędzy polskimi bankami są
    traktowane jak przelewy zagraniczne ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-17 15:44:26
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    > jeżeli to przelew w euro to koszty nie będą mega wysokie (zasady takie jak
    > napisał krzysztof), ale w innych walutach koszty banków pośredniczących są
    > trudne do przewidzenia
    Ok, dzieki. Przelew ma byc w funtach wiec marne pocieszenie...
    Co to znaczy mega wysokie? 50 zl, 150 zl, 500 zl? Na jakiego rzedu kwote
    powinienem sie przygotowac?

  • 6. Data: 2008-10-17 20:19:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ok, dzieki. Przelew ma byc w funtach wiec marne pocieszenie...
    > Co to znaczy mega wysokie? 50 zl, 150 zl, 500 zl? Na jakiego rzedu kwote
    > powinienem sie przygotowac?

    napisałem wcześniej, przelew 1000 chf to opłata rzędu 0-20 euro...daj
    znać ile finalnie przelew kosztował, fajnie mieć jakąś wiedzę

    --
    pozdrawiam
    RobertS