  • 11. Data: 2009-05-04 10:39:22
    Temat: Re: Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Gan <s...@o...pl> napisał(a):

    Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne! Fakt - kilka lat temu
    miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły na prostą.

    Czy możesz podać konkretne dane, które da się zweryfikować, że stocznie w
    Gdyni i Szczecinie są rentowne?
    Czy sądzisz, że polski rząd i polscy europosłowie zgodziliby się na zamknięcie
    rentownych i perspektywicznych stoczni?

  • 12. Data: 2009-05-04 10:57:30
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    > Sprawdź kiedy ostatnio były dotowane.

    będę strzelał ; przed przystąpieniem PL do UE ?
    a upadają właśnie dlatego że potrzebują dalej dotacji, tyle że teraz PL nie
    może jej dać bez zgody UE

    >Sprawdź na ile lat do przodu były zamówienia.

    a może ty sprawdź ile strat powodowałaby realizacja tych zamówień

    mogę u Ciebie zamówić z dostawą na jutro zakup 100 tyś USD w cenie 2 zł,
    wchodzisz w to ?
    całkiem fajne i duże zamówienie, tylko mały drobiazg : jak jest zrealizujesz
    to jesteś w plecy
    no i dokładnie takie zamówienia miała stocznia, tyle że była w gorszej niż
    ty sytuacji, bo ty możesz wzruszyć ramionami że ci sie nie opłaca, a oni
    mieli podpisane umowy i musieli je ze stratą realizować - bankructwo jest
    ucieczką od realizacji złych zamówień własnie, wiec ciągłe powoływanie się
    na to ile mieli zamówień to jest totalna manipulacja

    > sprawdź, czy stocznie holenderskie i niemieckie nie były dotowane.

    pewnie były, i pewnie w dodatku mocno loboowały żeby ich konkurencja takich
    dotacji nie dostała
    tak działa ten świat, na tym polega między innymi biznes, że jak sie robi
    wogóle możliwość dotacji to zwiększa się sztucznie przewagę jednego nad
    drugim

    > Fakt, że dotacje zachodnich stoczni były notyfikowane ale to chyba nie
    > wina naszych stoczniowców, że kolejne rządy tego nie dopełniły.

    >tu akurat zgoda, poziom rządzenia tym krajem od wielu lat utrzymuje się na
    >stałym poziomie, ..... niskim poziomie
    > Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne!

    skoro potrzebują sporej dotacji, skoro bez tej dotacji jedyna szansa to
    upadłość , to raczej trudno powiedzieć coś innego
    a że w tym wszystkim jest dużo demagogii, nie ma rzeczowej dyskusji to i
    trudno ocenić na ile stocznie padły przez "same siebie" a na ile przez
    głupie zarządzanie, a na ile wreszcie przez polityków którzy nic nie zrobili
    żeby stworzyć im równe warunki konkurencji

    >Fakt - kilka lat temu miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły
    >na prostą.

    no prostą ...na cmentarz

  • 13. Data: 2009-05-04 11:16:19
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    XXL pisze:

    > Mówiła o tym wczoraj Eurodeptuowana Róża Thun w programie "Młodzież kontra..."
    > Wypowiedź przedstawiciela młodzieżówki UPR dotycząca m.in. "Bezwzględnego
    > rabowania podatników na rzecz utrzymywania Europosłów..." została skwitowana
    > gromkim śmiechem pozostałych uczestników programu.

    To nie dowodzi niczego. Ośmieszanie to standardowy środek w arsenale
    każdego czekisty.

    > Wypowiadający sie nacjonalista z UPR nie był w stanie podać żadnych liczb
    > potwierdzających jego słowa.

    http://www.rp.pl/artykul/270843.html
    http://www.rp.pl/artykul/13,270845_Dochody_nie_tylko
    _legalne__czyli_jak_zarobic_poza_pensja_.html

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 14. Data: 2009-05-04 11:23:21
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 04 May 2009 13:16:19 +0200, "\\n" <n...@m...xy> wrote:

    >To nie dowodzi niczego. Ośmieszanie to standardowy środek w arsenale
    >każdego czekisty.

    "Czekisty"?
    ICKJ?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 15. Data: 2009-05-04 11:28:07
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Czy możesz podać konkretne dane, które da się zweryfikować, że stocznie w
    > Gdyni i Szczecinie są rentowne?

    Przypominam ci że 2/3 ludzi młodego pokolenia wypierdzieliło z mojego kraju
    bo okazazało sie że np. w mojej okolicy 2 kolpalnie, 1 elektrownia, 1
    cementownia i 1 huta metali nieżelaznyhch okazała się być nierentowna.... Za
    niedługo nie będize się opłacało w bucie kiwać bo to też okaże się
    nierentowne.....

    Tylko gdzie tu teraz PRACOWAĆ...... ?.

    Pozostaje jedynie niemiecko-holenderski hipermarket.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 16. Data: 2009-05-04 11:42:49
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    > Któraż to konkretnie stocznia wyszła na prostą w ciągu ostatnich lat?
    > I co wg Ciebie owo "wyjście na prostą" oznacza?
    >
    > Pozdrawiam
    > Emka

    Mam na myśli to, że od kilku lat dotacji nie było. Bezpośrednią przyczyna
    upadłości stoczni jest konieczność zwrotu otrzymanej pomocy a nie brak
    kolejnej dotacji. Z tej trójki najlepiej funkcjonuje stocznia Gdańsk jeżeli
    chodzi o przykład.
    Poza tym te miliardowe dotacje tak chętnie przywoływane przez media to
    przede wszystkim zwolnienia z podatków, czy zabezpieczenia a nie gotówka do
    ręki.
    G.

  • 17. Data: 2009-05-04 11:46:26
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > nierentowne.....
    >
    > Tylko gdzie tu teraz  PRACOWAĆ...... ?.
    >
    > Pozostaje jedynie niemiecko-holenderski hipermarket.....

    Stocznie i etc. zbankrutowały w 1981r. Naród wybrał wasalną drogę ku UE, a
    teraz mordy w kubeł, nie biadolić i po cichu liczyć na to co z nieba spadnie.
    Po pierwsze nie szkodzić bo pokorne ciele dwie krowy ssie. Kraj cały to jeden
    bankrut i bez unii nie ma podstaw do egzystencji.

  • 18. Data: 2009-05-04 11:46:41
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > nierentowne.....
    >
    > Tylko gdzie tu teraz  PRACOWAĆ...... ?.
    >
    > Pozostaje jedynie niemiecko-holenderski hipermarket.....

    Endriu, twoich hut nie zamknęli z powodu UE, tylko dlatego, że nie dało się w
    nieskończonośc do nich dokłądac... a twoi koledzy dostali szansę i mogli
    pojechac za chlebem, zamiast sączyc browara przed sklepem osiedlowym i robic
    drobne włamy... to aż zadziwiające, że miłośnik upeeru pusuwa takie kity... to
    czego ty chcesz, powrotu socjalizmu? u mnie w sąsiedztwie jest taki obrotny
    chłopak, który spędził dwa lata w NL, a teraz wrócił i rozkręcił firmę
    budowlaną... nauczyli go tam robic porządnie gipsy i teraz ludzie się o niego
    biją...żyje teraz jak panisko...

  • 19. Data: 2009-05-04 11:49:15
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > kraju bo okazazało sie że np. w mojej okolicy 2 kolpalnie, 1 elektrownia,
    > 1 cementownia i 1 huta metali nieżelaznyhch okazała się być

    Co w takiej sytuacji proponujesz? Czy uwazasz, ze ta 1/3 ludzi mlodego
    pokolenia pracujaca w rentownych firmach powinna dotowac te 2/3 pracujace w
    nierentownych kopalniach, hutach, cementowniach, elektrowniach? Mnie to
    zawsze zloscilo, ze z moich pieniedzy dotowalo sie gornikow, hutnikow,
    stoczniowcow, kolejarzy itd. A kolejne rzady zamiast cos z tym zrobic to nie
    robily nic, bo sie baly, ze ci ludzie wyjda na ulice. Mase ludzi ma wlasna
    dzialanosc i jak sobie nie radzi to nikt im nie pomaga. Zmieniaja profil
    dzialalnosci, zmniejszaja koszty itd, zeby wychodzic na plus. A tutaj po
    prostu wszyscy maja sie zlozyc, bo jak nie to wyjdziemy na ulice.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 20. Data: 2009-05-04 11:50:38
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    > a może ty sprawdź ile strat powodowałaby realizacja tych zamówień

    Zauważ, że tendencja walutowa ostatnio się odwróciła.

> [...]
    > takich dotacji nie dostała tak działa ten świat, na tym polega między
    > innymi biznes, że jak sie robi wogóle możliwość dotacji to zwiększa się

    To co naszym stoczniowcom brakuje do holenderskich czy niemieckich, że ich
    lobbing przyniósł efekt a nasz nie? Jeżeli mamy szukać winnych to
    odpowiedzialnych polityków ścigać a nie wyrzucać z pracy stoczniowców.

    I to jest niestety główna przyczyna. Mnie tylko wkurza, że rząd odwraca kota
    ogonem. Do ludzi dochodzi tylko informacja, że nierentowne i trzeba zamknąć.
    Jakoś w tej branży cała Europa miała kłopoty i musiała pomagać stoczniom ale
    zamyka się tylko polskie.

> [...]
    > głupie zarządzanie, a na ile wreszcie przez polityków którzy nic nie
    > zrobili żeby stworzyć im równe warunki konkurencji

    ;-) no trochę się zapędziłem... w każdym bądź razie z powodzeniem mogłyby
    konkurować z zachodnimi... ale tak to już jest z państwowymi firmami :-/