  • 11. Data: 2019-11-03 15:42:45
    Temat: Re: Konto w CLP/peso nie-w chile
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 03/11/2019 09:06, Dawid Rutkowski wrote:

    > Cóż, Polacy - a to oni zwykle mają konta w polskich bankach - zarabiają zwykle w
    złotówkach ;>

    Jestem tego bardzo świadom i nie neguje :-P

    > I tak masz dobrze, że chociaż trafił się alior i jego karty dolarowe - inaczej to
    już musiałbyś te $ wymieniać na PLN lub EUR - albo załatwić sobie kartę z banku
    USAńczyków.

    Jeszcze jakiś czas temu (2-3 lata) konto i karta walutowa były bardzo
    popularne. Nie wdzęszie 100% darmowe, ale praktycznie w każdym banku
    można było dostać. Aktualnie przyszła moda na wielowalutowe i kart
    monowalutowych teraz ciężko uświadczyć.
    Ot, banki dostosowały się do potrzeb rynku i spełniają je w 99,99%
    przypadków zapewne.

    A swego czasu też zastanawiałem się nad kredytówką w USD (albo chociaż w
    EUR) ale też ciężko.

    > Nie, nie - po pierwsze, jeśli nie masz konta w EUR, to tej nowej karty
    wielowalutowej nie dostaniesz - zamawia się ją do konta w EUR, w miejsce (trzeba
    zastrzec) "starej" karty EUR.

    Napisałem do nich - może jednak uda się dostać wznowienie karty w USD...
    chociaż jak nie ma na stronie to pewnie będzie "nie i wypad".

    w.

  • 12. Data: 2019-11-06 16:24:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 3 listopada 2019 15:42:51 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

> [...]
    > popularne. Nie wdzęszie 100% darmowe, ale praktycznie w każdym banku
    > można było dostać. Aktualnie przyszła moda na wielowalutowe i kart

    Hmm, a co to znaczy "bardzo popularne"?
    Raczej bardziej dostępne, teraz rzeczywiście kilka banków z oferty wycofało.
    Ale poza kantorem aliora wszędzie były płatne, przynajmniej za wydanie.
    I właśnie "monowalutowe" - można było płacić w jednej walucie bez prowizji, ale za
    płatność w innej bank prowizję doliczał.
    Wyjątkami były karty dolarowe aliora - czy to kantorowe czy różowe T - oraz karta
    euro raifiego.

    Teraz są karty "kilkuwalutowe" - bez prowizji np. w PLN, EUR, USD, GBP, CHF - jeśli
    masz wystarczająco na koncie walutowym, inaczej również kupisz je po kursie banku.
    Ale pozostałe tak samo po kursie banku.

    Prawdziwie wielowalutowa jest z kantoru aliora - ale trzeba mieć albo dewizy albo
    euro na koncie - albo właśnie visa z getoutu i mc z żubra - przeliczają z dowolnej
    waluty na złotówki po kursie organizacji - i te dwie od dawna są już dostępne.

    I tak samo dobra jest karta z N26 - też każdą walutę przeliczy jedynie po kursie MC,
    bez dodatkowej prowizji, na euro.

    > A swego czasu też zastanawiałem się nad kredytówką w USD (albo chociaż w
    > EUR) ale też ciężko.

    Szczególnie o kredyt w kraju, w którym się nie zarabia.
    Podobno w DKB można dostać KK z limitem 100 euro (sto - śmieszne, ale można tą kartę
    nadpłacać) - problemy to wymaganie adresu w Niemczech niestety, konieczność
    osobistego pojawienia się w Niemczech raz oraz umowa po niemiecku.

    Dolarowa kredytówka zaś to chyba tylko USA.

> [...]
    >
    > Napisałem do nich - może jednak uda się dostać wznowienie karty w USD...
    > chociaż jak nie ma na stronie to pewnie będzie "nie i wypad".

    Odpisali już? Choć oni nierychliwi.
    Spóźniłeś się, trzeba było zamówić nową przed wakacjami - ale komu by przyszło do
    głowy, że akurat w lipcu będą wprowadzać takie zmiany? Choć zapowiadali je wcześniej,
    tyle że bez podania dokładnej daty wprowadzenia.

  • 13. Data: 2019-11-07 11:54:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego nie dostanie?

    -----

  • 14. Data: 2019-11-13 13:54:28
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 06/11/2019 16:24, Dawid Rutkowski wrote:

    > Odpisali już? Choć oni nierychliwi.

    Odpisali - tylko wielowalutowa i kropka...

    Do tego odpowiedzieli, że nie planują wprowadzić CLP do oferty.

    Za to cinkciarz się przymierza do CLP i jakąś kartą 'straszy' wiec może
    to będzie jakieś wyjście.
    Tzn zakładając, że CLP i Chile nie zrobi powtórki z Venezueli - bo
    waluta leci teraz radośnie pa pysk...

    > Spóźniłeś się, trzeba było zamówić nową przed wakacjami - ale komu by przyszło do
    głowy, że akurat w lipcu będą wprowadzać takie zmiany? Choć zapowiadali je wcześniej,
    tyle że bez podania dokładnej daty wprowadzenia.

    A kto by tam to wiedział? Nawet słysząc o wielowalutowej nie przyszłoby
    mi do głowy, że wycofają monowalutowe...

    w.