  • 21. Data: 2002-07-18 07:05:18
    Temat: Re: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym.
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Naprawde wierzysz ze rzad (_jakikolwiek_) by pozwolil upasc zusowi?
    >
    > Jesli tak, to chyba we wszystko uwierzysz ;-)
    W takim razie, napisz skąd rząd będzie miał pieniądze, w sytuacji gdy nikt nie
    kupuje obligacji i bonów skarbowych, banki-bankrut, rachunki firm w bankach,
    kto ma płacić podatki.

    Klus

  • 22. Data: 2002-07-18 07:06:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jul 18, 2002 at 09:05:18AM +0200, k...@p...onet.pl wrote:

    > W takim razie, napisz skąd rząd będzie miał pieniądze, w sytuacji gdy nikt nie
    > kupuje obligacji i bonów skarbowych, banki-bankrut, rachunki firm w bankach,
    > kto ma płacić podatki.

    W gestii rzadu jest jeszcze drukarnia skarbowa, chyba ich nie doceniasz.

    --

    --w

  • 23. Data: 2002-07-18 07:48:37
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > W gestii rzadu jest jeszcze drukarnia skarbowa, chyba ich nie doceniasz.

    O nie to już w gestii Banku Centralnego.

    Chyba, że rząd zmieni konstytucje, to wtedy hiperinfacja zapuka.

    Klus

  • 24. Data: 2002-07-18 07:54:05
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jul 18, 2002 at 09:48:37AM +0200, k...@p...onet.pl wrote:

    > O nie to już w gestii Banku Centralnego.

    OK.

    > Chyba, że rząd zmieni konstytucje, to wtedy hiperinfacja zapuka.

    Przeciez ja nie twierdze ze nie. Wlasnie o to mi chodzi.

    --

    --w

  • 25. Data: 2002-07-18 12:15:37
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Taaak, poczytałem i od siebie pozwolę sobie powieedzieć, że kolega się chyba
    myli.
    Jeśli ogólny bilans równy jest ZERO to skąd bierze się rozwój (w skali
    globalnej)?
    Uważam, że ogólny bilans jest jednak dodatni, a wynika to z faktu, że część
    dóbr mamy za darmo bo pochodzą od matki natury (ropa, węgiel itp), słońce też
    świeci za darmo i napędza produkcję żywności i przy okazji tlenu dla nas :)
    Za ryby w oceanie też nikt nie zapłacił, po prostu są.
    A cała reszta rzeczywiście może być liczona tak jak kolega podaje, ale na końcu
    w efekcie nie będzie ZERO.

    pozdr.

  • 26. Data: 2002-07-19 10:35:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <k...@p...onet.pl> writes:

    > W 2001r rentowność była ujemna.

    Widocznie pensje byly zbyt duze.

    > Ale przecież wyniki finansowe są w najlepszym przypadku zerowe ( w ujęciu
    > globalnym), firma bez osobowości prawnej upada.

    Nic z tego nie rozumiem. Firma bez osobowosci prawnej nigdy nie upada,
    nie ma takiego czegos.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 27. Data: 2002-08-08 08:06:57
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Za ryby w oceanie też nikt nie zapłacił, po prostu są.
    > A cała reszta rzeczywiście może być liczona tak jak kolega podaje, ale na
    Inna sprawa jest zerowy zysk w ujeciu pienieznym a inna bilans towarowy.
    Tewn drugi nie jest zerowy.
    Ale na ten drugi mamy negatywny wplyw tego pierwszego.
    Przy "drukowaniu" zlotowek w gospodarce pojawia sie dodatkowa ilosc zlotowek i
    wowczas w saldzie z przeplywow pienieznych pojawia sie nadwyzka. Ale jest to
    tylko nadwyzka w "drukowanych" zlotowkach. Rownolegle pojawia sie inflacja.

    Podmioty rozliczaja sie w zlotowkach, jak beda miec zerowe zyski to na rynku
    zbyt dlugo nie beda funkcjonowac. Zjedza je kredyty i inne zobowiazania. Utrata
    plynnosci. Zbankrutuja.

    W skali globalnej dotychczasowy rozwoj opieral sie na "dodrukowywaniu" roznych
    form pieniadza. Ale wraz z "drukowaniem" stale wzrasta wielkosc zadluzenia.
    Przeciez firmy nie sa beneficjentami "drukowanych" zl, USD etc...
    Jesli firmy nie przeniosa zwiekszonej podazy banknotow w ceny to musza
    zwiekszyc produkcje. A ta finansuja z kredytow.
    Jak zadluzenie osiaga pkt krytyczny to zadne dalsze "drukowanie" nie spowoduje
    wzrosatu produkcji. Jedynym efektem bedzie wzrost inflacji.

    W Polsce mamy konstytucyjny zakaz pozyczania zlotowek dla rzadu, z tego wynika,
    ze przed nami dlugi okres deflacji i fala bankructw, az do wyzerowania c alosci
    kredytow. Pozniej otworzy sie droga do nowego cyklu zaciagania kredytow,az do
    pkt krytycznego i znowu deflacja i bankructwa i tak w kolko.
    Oczywiscie istnieje remedium w postaci pieniadza jednotransakcyjnego.

    Zapraszam do poczytania watkow o tych sprawach na pl.sci.ekonomiczne od
    1.VII.2002

    pozdr.
    klus

  • 28. Data: 2002-08-13 07:57:04
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > OK.

    > Przeciez ja nie twierdze ze nie. Wlasnie o to mi chodzi.
    Chodzi Ci o Hiperinflacje i pozniejszy barter ?

    Klus