  • 11. Data: 2002-07-17 06:08:34
    Temat: Re: Kollaps finansow Panstwa [6] teoria zysku pienieznego - fikcja w ujeciu globalnym.
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz???
    > Bo to, że podsumowałeś sobie zyski i straty 4 firm to nie jest zaden dowód.
    > Owszem takie coś można zastosować do firm powiązanych ze sobą.
    > Wtedy zysk z jednej mozna przetransferowac do drugiej, itp. itd.
    > Ale gospodarka to nie to samo.

    Właśnie że to samo. Nieważne czy mamy 4 czy 4 miliny firm to one działają w
    powiązaniu ze sobą i z takimi podmiotami jak Państwo, społeczeństwo. Nie znam
    firmy, która jak rodzynekpotrafiła by poradzić sobie bez innych firm (wymiana
    towarów i usług), społeczeństwa (pracownicy i klienci), państwa (regulacje
    prawne obortu gospodarczego)
    pzdr

  • 12. Data: 2002-07-17 06:12:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jul 17, 2002 at 08:08:34AM +0200, j...@p...onet.pl wrote:

    > Właśnie że to samo. Nieważne czy mamy 4 czy 4 miliny firm to one działają w
    > powiązaniu ze sobą i z takimi podmiotami jak Państwo, społeczeństwo. Nie znam
    > firmy,

    ZUS?

    > która jak rodzynekpotrafiła by poradzić sobie bez innych firm (wymiana
    > towarów i usług),

    Nie handluja (jeszcze). Tego co oferuja tez ciezko nazwac 'usluga'.

    > społeczeństwa (pracownicy i klienci),

    Spoleczenstwo nie ma dla nich znaczenia. Nikt nie ma dla nich znaczenia.

    > państwa (regulacje prawne obortu gospodarczego)

    No, tutaj moze troche. Czasem trzeba zmienic regulacje prawne aby zus
    nie upadl.

    BP,NMSP.

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-07-17 08:15:19
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz???
    W każdej gospodarce, która wykorzystuje pieniądz do zawierania transakcji mamy:

    Każda transakcja między kupującym a sprzedającym jest wydatkiem dla kupującego
    a przychodem dla sprzedającego.
    Te wydatki i przychody są sobie równe z danej transakcji.

    Teraz wystarczy przyrównać wszystkie wydatki z wszystkich transakcji i
    wszystkie przychody z wszystkich transakcji, obie wielkości są sobie równe.
    Gospodarka to taki zamknięty system, przy stałej ilości pieniążków, może się
    zmieniać tylko szybkość zawierania transakcji.
    Gdy do systemu Bank Centralny wprowadzi dodatkowy ("drukowany") pieniądz,
    system wykazuje wynik dodatni równy wielkości dosypanego pieniądza.

    Tak jak z jakimś naczyniem, stała liczba monet w środku nie spowoduje ich
    przyrostu, ale można przyspieszać zmianę praw własności do poszczególnych monet.

> [...]
    > Gdyby BC nie drukował to wartośc piniadza by wzrastała. Za tą samą ilość
    > pieniędzy mogłbys kupić więcej, bo więcej towarów byłoby na rynku,
    Którą miarę pieniądza masz na mysli?
    M0, M1 ,M2, M3 ...
    Jedynym pieniądzem w gospodarce jest M0

    > Dlaczego???
    W miarę "drukowania" wzrasta % udział kredytów w PKB.
    Firmy nie mogą dostać takich środków inaczej niż w postaci kredytów.

    > Firmy nie dostają tych pieniedzy, bo nie taki jest cel drukowania piniędzy.
    "drukowanie" to
    1 pozyczanie rządowi
    2 skupywanie walut obcych i emisja złotówek
    3 operacje otwartego rynku

    1 zabroniony w konstytucji
    2 ostatnio ze względu na infacje nie przeprowadzany
    3 dosypywanie pieniędzy do systemu bankowego, z tego pieniądza firmy tylko w
    postaci kredytów mogą być beneficjentami.

    > To juz inny problem. Zadłuzanie sie ponad miare oczywiście jest błedem.

    A wiesz, że bez zadłużania się nie ma nowych inwestycji.

    > Nadmierne drukowanie pieniądza kończy sie wzrostem inflacji a nie bankructwem.
    > Pieniądz traci na wartości.
    Nadmierne drukowanie faktycznie spowoduje hiperinfacje.
    Ale umiarkowane drukowanie powoduje bankructwo, nie bezpośrednio ale posrednio.
    Przedłuża trwanie systemu, w którym inwestycje są finansowane z kredytów.

    > Po co?? Juz w tym jest tyle rewolucyjnych treści, ze nie chce mi się czytac
    > pozostałych.
    > Nie znasz się na fundamentach ekonomii albo celowo je wywracasz do góry
    nogami
    > i tyle Ja tez się nie znam ale przynajmniej nie wciskam kitu ludziom.

    Nie jesteś Alfo i Omegą, więc skąd wiesz, że to kit.
    A może to stan faktyczny.

    > Janek
    >
    > PS
    > Poczytaj sobie ksiązki Miltona Friedmana,
    > to może trochę Ci się rozjaśni w mózgu.
    Ja bym proponował książki o systemie bankowym, a szczególnie co to jest M0.

    Klus
    k...@p...onet.pl

  • 14. Data: 2002-07-17 08:18:59
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > ZUS?
    Żyje z dotacji budżetu państwa, jak budżet się wykolei, to i pracownicy ZUS
    pójdą na zieloną trawkę.

> [...]
    >
    > Spoleczenstwo nie ma dla nich znaczenia. Nikt nie ma dla nich znaczenia.

    > No, tutaj moze troche. Czasem trzeba zmienic regulacje prawne aby zus

    klus
    k...@p...onet.pl

  • 15. Data: 2002-07-17 08:24:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jul 17, 2002 at 10:18:59AM +0200, k...@p...onet.pl wrote:

    > Żyje z dotacji budżetu państwa, jak budżet się wykolei, to i pracownicy ZUS
    > pójdą na zieloną trawkę.

    Chyba zartujesz. Jedyna osoba ktora moze stamtad odejsc (zamienic sie
    na inna) to jej szef.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-07-17 09:01:35
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > To chyba oczywiste?
    > Pieniadze nie sluza do osiagania zysku, a do rozliczen. Przynajmniej
    > teoretycznie.
    Jak twoje przychody są równe kosztom pozyskania przychodów, to nic nie zostanie.
    Jak ktoś jest właścicielem firmy i firma ma zerowe zyski. To z czego ma się
    utrzymac?

    Klus

  • 17. Data: 2002-07-17 09:03:35
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Chyba zartujesz. Jedyna osoba ktora moze stamtad odejsc (zamienic sie
    > na inna) to jej szef.
    Ale jeszcze budżet funcjonuje. Poczekajmy na moment, gdy nie znajdą się nabywcy
    na obligacje i bony skarbowe.

    Klus

  • 18. Data: 2002-07-17 09:10:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jul 17, 2002 at 11:03:35AM +0200, k...@p...onet.pl wrote:

    > Ale jeszcze budżet funcjonuje. Poczekajmy na moment, gdy nie znajdą się nabywcy
    > na obligacje i bony skarbowe.

    Naprawde wierzysz ze rzad (_jakikolwiek_) by pozwolil upasc zusowi?

    Jesli tak, to chyba we wszystko uwierzysz ;-)

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-07-17 12:17:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > zostanie.
    > Jak ktoś jest właścicielem firmy i firma ma zerowe zyski. To z czego ma się

    Z pensji, oczywiscie, z czego by innego?
    Przeciez dochody wiekszosci firm sa prawie zerowe.

    No chyba ze to firma bez osobowosci prawnej, wtedy firma nie ma zerowych
    zyskow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2002-07-18 07:03:08
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Z pensji, oczywiscie, z czego by innego?
    > Przeciez dochody wiekszosci firm sa prawie zerowe.
    W 2001r rentowność była ujemna.

    > No chyba ze to firma bez osobowosci prawnej, wtedy firma nie ma zerowych
    > zyskow.

    Ale przecież wyniki finansowe są w najlepszym przypadku zerowe ( w ujęciu
    globalnym), firma bez osobowości prawnej upada.

    Klus