  • 1. Data: 2002-05-04 19:15:30
    Temat: Karty - zielony jestem
    Od: "SCi" <s...@f...of.pl>

    Mam kilka pytan jesli mozna:
    1. Jak wyglada placenie karta platnicza np. Visa Electron lub Maestro w
    sklepach itp.
    tzn. czy dla kazdej transakcji powinna zostac przeprowadzona weryfikacja
    PIN-u w POS-ie?
    Jesli tak to po co na tych kartach jest podpis?
    2. Czy zawsze POS sprawdza czy sa srodki na rachunku na pokrycie transakcji?
    3. Jak wyglada placenie w punktach gdzie nie ma POS-a, czy trzeba wtedy miec
    karte wypukla?
    4. Dlaczego nazywa sie wypukla?

    Czytam liste od jakiegos czasu ale nie udalo mi sie nigdy tego zebrac do
    "kupy".
    Dzieki
    SCi

    PS. A juz tak przy okazji, nie wiecie ktory bank ma w ofercie karte
    bankomatowa, taka ktora nie mozna placic?
    Wiem ze mial Fortis, ale w pakiecie srebrnym...

  • 2. Data: 2002-05-04 19:30:49
    Temat: Re: Karty - zielony jestem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "SCi" <s...@f...of.pl> napisał w wiadomości
    > Mam kilka pytan jesli mozna:
    [...]
    > Czytam liste od jakiegos czasu ale nie udalo mi sie nigdy tego zebrac do
    > "kupy".

    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?start=0&cat=kar
    ty

    > PS. A juz tak przy okazji, nie wiecie ktory bank ma w ofercie karte
    > bankomatowa, taka ktora nie mozna placic?
    > Wiem ze mial Fortis, ale w pakiecie srebrnym...

    http://www.karty.pl

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 3. Data: 2002-05-04 19:31:25
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 4 May 2002 21:15:30 +0200, "SCi" <s...@f...of.pl> wrote:

> [...]
    >sklepach itp.
    > tzn. czy dla kazdej transakcji powinna zostac przeprowadzona weryfikacja

    Nie zawsze, zalezy od POSa i karty

    > Jesli tak to po co na tych kartach jest podpis?
    >2. Czy zawsze POS sprawdza czy sa srodki na rachunku na pokrycie transakcji?

    Dla kart plaskich POS zawsze przeprowadza autoryzacje. Czy bedzie ona
    jednoczenie sprawdzeniem srodkow to zalezy juz od tego kto autoryzacje
    daje, zwykle tak jest. Dla kart wypuklych nie kazda transakcja jest
    autoryzowana.

    >3. Jak wyglada placenie w punktach gdzie nie ma POS-a, czy trzeba wtedy miec
    >karte wypukla?

    tak, dane karty sa odbijane na recznym powielaczu

    >4. Dlaczego nazywa sie wypukla?

    Bo jest wypukla :-). nr, data i nazwa posiadacza sa wytloczone.

    http://www.faq4pbb.prv.pl

    >PS. A juz tak przy okazji, nie wiecie ktory bank ma w ofercie karte
    >bankomatowa, taka ktora nie mozna placic?
    > Wiem ze mial Fortis, ale w pakiecie srebrnym...

    Kredyt Bank Cirrus
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl