  • 11. Data: 2008-01-11 17:55:13
    Temat: Re: Karta kredytowa a praca za granica
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    RadekNet napisał(a):

    > Wypukla, glownie do placenie za bilety lotnicze ;) , ale zeby i zadluzyc sie
    > mozna bylo na te 50 pare dni.

    Dopiero co polskie banki dojrzały do udzielania kredytów hipotecznych
    ludziom zarabiającym za granicą, z kartami jeszcze się w to nie bawią.
    Nie ma takiej specjalnej oferty, a czy któryś bank uzna zaświadczenie o
    zarobkach - nie wiadomo. Citi w moim przypadku nie chciało.
    W rzeczy samej odpowiedź "zagraniczną" jaką uzyskałeś jest najlepszą
    radą (ze względu na łatwość uzyskania o ile masz tu konto z jakąś
    historią i brak różnic kursowych).
    Jakbyś ustąpił z warunku zadłużania się to są inne opcje w Polsce (konto
    walutowe z kartą w WBK albo złotówkowe Inteligo z Visą Electron
    niezwykle przydatną do płacenia bez prowizji w Ryanairze).
    A jak chcesz więcej pogadać o tym to zadzwoń albo chodźmy na piwo :)

    > A mnie sie zdawalo, ze to proste pytanie ;)

    Proste pytania to na grupie żeglarskiej. Tu się poważne sprawy omawia :P

    PG

  • 12. Data: 2008-01-11 17:57:00
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    ygreko napisał(a):

    > Sprouj karte citi-lot. Ma dodatkowo platne ubezpieczenia, jesli duzo
    > biletow kupujesz, to duzo latasz i mozesz miec sytuacje zagubionego
    > bagazu albo oczekiwania na samolot. Jak wystapia odpowiednie warunki, to
    > dostaniesz 200 zlotych za kazda godzine itd.
    > Ponadto zbiera sie mile w miles&more i po wydaniu 52 000 zl karta masz
    > lot po europie w dwie strony za free, na dzien dobry 2000 pkt.

    Prawie za free. "Opłaty lotniskowe" płacisz.

    PG

  • 13. Data: 2008-01-11 22:45:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > ma takiej specjalnej oferty, a czy któryś bank uzna zaświadczenie o
    > zarobkach - nie wiadomo. Citi w moim przypadku nie chciało.

    Niestety bardzo formalnie podchodza do tych dochodow. W zeszlym roku mialem
    problemy z uzyskaniem karty Money i dopieo po 3 mies. pracy w nowej polskiej
    firmie moglem dostac karte (z duzym limitem) pokazujac zaswiadczenie. Dla
    mnie to wszystko jest troche glupie, bo po 4 mies pracy zwolnilem sie i
    wyjechalem do pracy za granica. Karte mam z duzym limitem, a zadnych
    dochodow w Polsce.
    W zaden sposob te ich procedury przed niczym ich nie chronia.

  • 14. Data: 2008-01-11 23:08:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Sty, 22:45, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dochodow w Polsce.
    > W zaden sposob te ich procedury przed niczym ich nie chronia.

    Jesli ktos mieszka i pracuje legalnie za granica, to chyba nie bedzie
    mial wiekszego problemu z dobraniem sobie KK przy ktorej nie bedzie
    placil za przewalutowienie przy wizytach w Polsce?

    Natomiast problem jest istotny dla osob pracujacych "przygranicznie" i
    wracajacych po pracy u zagranicznego sasiada do domu w Polsce, oraz
    dla osob pracujacych zagranica legalnie ale mieszkajacych gdzies
    pokatnie (chociaz chyba tu w wiekszosci krajow wystarcza same zarobki)

    Podobnie problem istotny dla pracujacych w kraju dla zagranicznego
    pracodawcy, zdalnie lub wykonujac jakies prace w Polsce a bedac
    pracownikiem nieoddelegowanym oficjalnie jako zatrudniony w Polsce (z
    tym, ze tutaj to raczej pod prace na czarno chyba sie podciaga?)

  • 15. Data: 2008-01-11 23:27:54
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 10 Jan 2008 13:46:18 -0000, RadekNet wrote:

    > Jaka polecacie karte kredytowa przy zalozeniu, ze sie pracuje za granica?
    > Pomijajac mBank ;)

    Być może udałoby Ci się uzyskać kartę pod zastaw lokaty, choć nie wiem na
    ile by Ci taka opcja odpowiadała. Możliwość taką oferują chyba Multibank i
    Millennium. Po 3 miesiącach możesz spróbować przenieść gdzieś taką kartę i
    zlikwidować wówczas starą kartę i lokatę.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 16. Data: 2008-01-13 15:14:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Jesli ktos mieszka i pracuje legalnie za granica, to chyba nie bedzie
    mial wiekszego problemu z dobraniem sobie KK przy ktorej nie bedzie
    placil za przewalutowienie przy wizytach w Polsce?

    Ze zdolnoscia kredytowa na zachodzie (UK) nie jest tak latwo, szczegolnie
    jezeli praca jest kontraktowa na pare miesiecy. Tylko, ze w UK wystarczy
    miec Maestro i ono wystarcza do platnosci w sklepie, internecie i przez
    telefon.
    W Polsce do placenia w necie, poza kilkoma wyjatkami trzeba miec KK. Karta
    money BZWBK jest o tyle dobra, ze gotowke mozna sobie przelac jako tr.
    bezgotowkowa i umiescic np na koncie oszcz., takze jak pamieta sie o splacie
    w terminie to jest to karta, ktora zarabia na siebie.

  • 17. Data: 2008-01-16 19:37:57
    Od: "RadekNet" <r...@r...com>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jak chcesz więcej pogadać o tym to zadzwoń albo chodźmy na piwo :)

    A wiesz co? Tak wlasnie trzeba bedzie zrobic ;)

    > Proste pytania to na grupie żeglarskiej. Tu się poważne sprawy omawia :P

    No to w takim razie otwieram jeszcze jeden bankowy watek ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com