  • 1. Data: 2008-01-10 11:00:31
    Temat: Galeria Biała w Białymstoku -- karta kredytowa hipermarketu real, banku Sygma
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    05 grudnia ubr. podpisuję umowę; kilka razy proszę o kartę bez
    ubezpieczeń i upewniam się, czy karta będzie zupełnie bezpłatna;
    kilkakrotnie zostaję zapewniony, że karta w pierwszym roku jest
    całkowicie bezpłatna

    20 grudnia ubr. otrzymuję kartę, więc dzwonię (022 2564748), aby
    kartę tę aktywować; rozmawiam z kobietą o nazwisku Magdalena
    Łada; pytam bardzo wyraźnie, czy karta nie została obciążona
    ubezpieczeniami i otrzymuję zapewnienie, że nie została

    07 stycznia br. otrzymuję zestawienie, na którym mam pozycje:

    23.12.2007 ubezpieczenie bezpieczne zakupy z kartą 9.00
    23.12.2007 ubezpieczenie na życie 0.04

    (i tyleż, czyli 9.04 złotych mam zapłacić)

    dzwonię (022 2564747) i rozmawiam z kobietą o nazwisku Justyna Laskus;
    dowiaduję się, że:

    -- ubezpieczenie nie jest obowiązkowe :)

    -- składka została pobrana w dniu podpisania umowy, więc 20 grudnia ubr.
    było za późno na rezygnację, gdyż rezygnować mogłem w ciągu 14 dni od
    dnia, w którym składkę pobrano

    -- nie wolno jej odsłuchać w moim imieniu :) rozmowy z dnia 20 grudnia ubr.

    -- na zestawieniu podana jest wprawdzie data 23 grudnia, ale tylko dlatego,
    gdyż zestawienie zostało wówczas sporządzone, a zostało sporządzone wówczas,
    nie zaś 25 grudnia (choć powinno być sporządzane 25 dnia miesiąca) gdyż
    25 grudnia to dzień wolny

    (aby było jasne -- 23 grudnia to niedziela;
    na zestawieniu widnieje też data 26 grudnia, czyli data drugiego dnia świąt)

    07 stycznia br. rozmawiam w galerii z kobietą o nazwisku Sylwia Szczukiweicz,
    od której dowiaduję się, że nie może nic dla mnie uczynić poza przyjęciem
    reklamacji i że reklamacja zostanie rozstrzygnięta (rozpatrzona) w ciągu
    90 dni; :) kobieta nie chce zapisać na kartce swego nazwiska, choć ją o to
    proszę i wyjaśniam, że nie mogę pisać, gdyż mam unieruchomiony (za pomocą
    widocznej szyny) środkowy palec prawej ręki (22 grudnia ubroku zerwało się
    ścięgno prostownika tego palca)

    -=-

    Bank Sygma (a tegoż banku to karta) obsługuje kredyty między innymi w Euro AGD.

    -=-

    Na szczęcie do karty dodano mi talon na 20 złotych, więc niejako bank kradnie
    ze swoich pieniędzy. :) Wszystkim jednak (; polecam ;) ten bank na przyszłość. :)

    --
    ____
    |____| moj"eneuel@@@gmail.com"

  • 2. Data: 2008-01-10 11:07:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Sty, 12:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Bank Sygma (a tegoż banku to karta) obsługuje kredyty między innymi w Euro AGD.

    I w Realu karty firmowe :) (Wygryzli stamtad Lukasa)

  • 3. Data: 2008-01-10 11:15:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Sty, 12:07, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
    > On 10 Sty, 12:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > I w Realu karty firmowe :)   (Wygryzli stamtad Lukasa)

    Dopiro teraz zauwazylem, ze wlasnie o realu piszesz :)))

    No coz - baw sie dobrze, jeszcze zapewne beda chcieli zwrot kosztow

  • 4. Data: 2008-01-10 11:17:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    [...]

    Czy możesz nie zmieniać adresów mailowych?
    Dziękuję.

    KJ

  • 5. Data: 2008-01-10 11:30:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Sty, 12:17, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > [...]
    >
    > Czy możesz nie zmieniać adresów mailowych?
    > Dziękuję.

    :)

  • 6. Data: 2008-01-10 11:54:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Kamil Jońca" fm4usl$fjv$...@a...kjonca

    > Czy możesz nie zmieniać adresów mailowych?
    > Dziękuję.

    Twoich czy swoich? :)
    Swoich nie zmieniam; Twoich chyba ;) też. :)

    --
    ____
    |____| moj"eneuel@@@gmail.com"

  • 7. Data: 2008-01-10 12:08:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "krzysztofsf" b...@v...goo
    glegroups.com

    : No coz - baw sie dobrze, jeszcze zapewne beda chcieli zwrot kosztow

    Justyna Laskus (w rozmowie telefonicznej) mówi, że taka rezygnacja jest
    bezpłatna. Nie wiem jednak, co w ich terminologii oznacza to określenie. :)

    : karty, poniewaz rezygnujesz przed uplywem roku. sygma pisze w BIK ? :)

    Nie wiem. :) W zasadzie jest to dla mnie obojętne, bo raczej z kredytów
    korzystać nie zamierzam, jako że banków, które nie kradną wielu w Polsce
    nie ma, mnie na sponsorowanie działalności przestępczej nie stać, :)
    a chwilowo pieniędzy mam więcej niż potrzebuję. (więcej mi wpływa niż
    wypływa i raczej myślę o wyzdrowieniu i jakimś zainwestowaniu w skali mikro)

    Mam jeszcze karty kredytowe: Śląskiego, Lukas, Citi i dodatkową do WBK.

    Ponadto prosiłem o kartę kilka innych banków -- na przykład: Polbank,
    Euro, Dominet, Raiffeisen i Millennium oraz kartę (bodajże Ge Mony) z Makro. :)

    Dwa pierwsze mi odmówiły bez podania przyczyny. :)

    Karty Dominet nie widać w internecie, więc ja odmówiłem.
    (Sygmowej także nie widać, ale chciałem sprawdzić na
    własnej skórze, :) czy naprawdę Sygma to bank złodziejski
    ze skandaliczną obsługą, jak mnie wcześniej zapewniano)

    W Millennium (jak mnie zapewniał w rozmowie telefonicznej
    pracownik banku Millennium, Dawid Grzyb) nikt nie potrafi
    pisać po polsku, a chodziło o pisemne wyjaśnienie kwestii
    opłat :) za kartę, więc umowa nie doszła do skutku. :) Do
    karty dodawano półroczną prenumeratę jakiegoś czasopisma z IDG. :)

    Do Raiffeisen chciałem przenieść kartę z Lukas (gdzie też kradną
    i kłamią) ale na razie jeszcze nic nie uczyniłem poza wzięciem
    wniosku i zasięgnięciem informacji, :) bo najpierw chciałem
    wyjaśnić do końca niewyjaśnialną ;) sprawę w Lukas, :) co długo
    trwało, gdyż bankowi Lukas nie śpieszy się z udzielaniem informacji. :)
    Są bardzo szybcy w składaniu podziękowań :) i gratulacji, czasami aż
    nadmiarowo szybcy, bo dziękują za coś, co nie zaistniało, ale gdy chodzi
    o coś istotnego -- albo milczą, albo długo nie odpowiadają, a jeśli już
    odpowiedzą -- zazwyczaj kłamią. :)

    W Śląskim zaprzeczają nawet temu, na co dali mi pokwitowanie na piśmie.
    Może dlatego, że otrzymałem ;) to pokwitowanie fuksem i nie wierzono mi
    w to, że je mam. :)

    Makrowa jest tylko do Makro, więc dla mnie nie jest użyteczna. :)
    Ponoć otrzymuje się ją od ręki, jak mi powiedziano w Makro.

    Były jeszcze jakieś inne podejścia banków do mnie, ale słabo je
    pamiętam. Między innymi Multibank, czy jakoś tak chciał mi dać kartę.

    Karty w Leroy Merlin i w Auchan nie chciałem, bo to karty Lukas. :)

    Przed dziesięciu laty miałem (między innymi) złotą w PeKaO SA, która nie
    mogła egzystować bez konta osobistego. Była spłacana automagicznie za
    free z konta, także wówczas, gdy na koncie nie było już środków. Okres
    rozrachunkowy trwał jeden miesiąc i w ostatnim dniu tego okresu karta
    była automagicznie spłacana)

    Już po zamknięciu konta (w kilka miesięcy po zamknięciu) i likwidacji
    wszelkich kart wydanych do tegoż konta bank przysłał mi kolejną złotą
    kartę i zażądał za nią 200 złotych. Tu także miałem pisemne potwierdzenie
    zamknięcia rachunku. O potwierdzenie to musiałem się mocno upominać. :)

    I chyba na razie mi wystarczy doświadczeń z polską bankowością. :)
    W zasadzie współpraca z tymi bankami przypomina zabawę w ciuciubabkę lub szarpaninę.
    :)

    Najlepiej oceniam Citi, potem WBK. Akurat są tam obecnie najatrakcyjniejsze
    karty kredytowe, ale oceniam obsługę, nie zaś ofertę oficjalną. :)

    Najgorzej oceniam Lukas, PeKaO SA, Śląski i Sygmę. :)
    Z ich usług raczej ;) nie skorzystam już nigdy. :)

    -=-

    Jeśli chodzi o konta osobiste -- polecam Polbank i Inteligo oraz PKO BP SA w ogóle.
    :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 8. Data: 2008-01-10 12:26:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Kamil Jońca" fm4usl$fjv$...@a...kjonca

    > Twoich czy swoich? :)
    > Swoich nie zmieniam; Twoich chyba ;) też. :)

    Owszem teraz masz:
    <prosze @ czytac.fontem.lucida.console11>
    a miałeś

  • 9. Data: 2008-01-10 12:26:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Sty, 13:08, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    > Najgorzej oceniam Lukas, PeKaO SA, Śląski i Sygmę. :)
    > Z ich usług raczej ;) nie skorzystam już nigdy. :)

    No coz...hmmm....
    Wez sie jeszcze do testowania kart Cetelem Bank i GeMoney

  • 10. Data: 2008-01-10 13:40:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Kamil Jońca" fm52tc$gt4$...@a...kjonca

    > Owszem teraz masz:
    > <prosze @ czytac.fontem.lucida.console11>
    > a miałeś
    > <prosze @ czytac.fontem.lucida.console>

    Holmesie -- mam nadal. :) Wysyłam posty na różne serwery.
    No i na różnych są różne ,,@dresy''. Jak widać -- nie są
    to prawdziwe @dresy. :) I (chyba :) jak widać) wszystkie
    moje posty zawierają kluczowe słowo 'Eneuel' -- unikalne
    w całym świecie. :)

    Innymi słowy -- nie zmieniam @dresów, :) a co najwyżej
    Ty masz kłopoty z myśleniem lub postrzeganiem. :)

    Wysyłam posty na cztery różne serwery NNTP: toruński, icm.edu,
    gazety oraz gdański. Ten ma iść na icm, ale jeśli icm nie przyjmie
    (na przykład z powodu awarii) post pójdzie inną drogą, ale @dresów
    nie zmieniam -- te ,,@dresy''są ustawione tak samo chyba już od kilku lat.

    --
    ____