  • 11. Data: 2009-04-26 17:23:55
    Temat: Re: KK - zakupy na raty
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    ForALL <N...@s...info> napisał(a) w artykule
    <gt22e4$oop$1@inews.gazeta.pl>...

    > Tak więc gdzie teraz najlepiej się opłaca brac KK, który bank? Karta
    > powinna mieć m.in.
    >
    > - mozliwosc splat towaru w ratach (min - 12 rat)
    > - dlugi okres grace period
    > - dobrze jakby byl cash back
    > - niskie oprocentowanie
    > - darmowe wydanie
    > - niska oplata za karte w przypadku nie spelnienia warunkow użytkownia (
    > np: zakupy mniejsze niz wyznaczona kwota)
    > - mozna placic nia wszedzie czyli tzn wypukla:)

    Jak masz telefon w Erze to polecam MC PolbankEra. Mozesz tez sprobowac
    Mutli Aquarius.

    MK

  • 12. Data: 2009-04-26 17:46:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > Jak masz telefon w Erze to polecam MC PolbankEra. Mozesz tez sprobowac
    > Mutli Aquarius.

    Aquarius raczej nie spełnia ww. założeń.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2009-04-26 18:39:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > RRSO do poziomu 15% to obecnie oferta do zaakceptowania. Wyżej to już
    > raczej
    > drogo. RRSO poniżej 8% to oferta bardzo dobra.

    Nie przesadzasz? Skoro banki placa po 7% pa za depozyty to maja
    efektywnie pozyczac ponizej 8%? To by bylo dzialanie na szkode banku.
    Getin oferute pozyczke dla pracownikow bankow 8,4% pa... elektywnie
    wychodzi ponad 15%. W Citi oferta dla pracownikow bankow na 10%,
    efektywnie ok 14,5%.
    Oferta ratalna polbanku to ok 10% efektywnie, przy money backu na
    Polbank Era wychodzi nieco ponizej 8% i to jest chyba najlepsza znana
    mi oferta.

    Nie uważam żebym przesadzał, wynik 8% efektywnie może być do uzyskania o ile
    znajdzie się ofertę, przy której bank raczej liczy na potknięcia klienta
    (tzn. że złamie on ten "układ ratalny") niż na wprost osiągany zysk. Takie
    jakieś raty na karcie to jednak nie to samo co kredyt w linii i argumentacja
    jakiej użyłeś nie wydaje mi się całkiem adekwatna. Tym bardziej że
    gigantyczna ilośc depozytów jest w bankach jednak na 0-3% a nie na 7%.

    Lukas przykładowo ma czasami na swoich co-brandach oferty typu "10 rat
    efektywnie 0%", a jak się klient choć raz spóźni 1 dzień z choćby 1 groszem
    to w efekcie płaci pewnie 21% nominalnego od wszystkich rat.

  • 14. Data: 2009-04-26 18:42:56
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Nie przesadzasz? [...]

    E, dobra, jednak przesadzam. Nie zauważyłem, że to miały być aż 24 raty.

  • 15. Data: 2009-04-26 18:46:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > RRSO do poziomu 15% to obecnie oferta do zaakceptowania. Wyżej to już
    > raczej drogo. RRSO poniżej 8% to oferta bardzo dobra.

    A jakie KK mają RSO poniżej 15% ? :)

    (chyba, że chodzi o raty w KK)

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2009-04-26 18:49:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A jakie KK mają RSO poniżej 15% ? :)

    A mam kilka takich (jeśli się weźmie pod uwagę, że nie płacę opłat rocznych
    za nie). I Ty jak przypuszczam też takie masz. :)

  • 17. Data: 2009-04-26 19:00:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > A mam kilka takich (jeśli się weźmie pod uwagę, że nie płacę opłat
    > rocznych za nie). I Ty jak przypuszczam też takie masz. :)

    Tylko KK Aquarius do tego w ofercie promocyjnej na rok, bo później to
    już jest 16,9%. A reszta z tego co widzę to ma praktycznie max %
    (Millenium - dla przenoszonego zadłużenia ma 9,9%, Citi).

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2009-04-26 19:07:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Tylko KK Aquarius do tego w ofercie promocyjnej na rok, bo później to już
    > jest 16,9%. A reszta z tego co widzę to ma praktycznie max % (Millenium -
    > dla przenoszonego zadłużenia ma 9,9%, Citi).

    VP mBank 12% nominalnie, w ramach p-b w Rajfim (chyba na każdego rodzaju
    karcie) można wynegocjować 11,99% nominalnie, podobnie w Citi. VP ING
    standardowo 9% nominalnie.

    Do tego dochodzi "samodzielne ustawianie" RRSO na kartach Getinu i BZWBK
    przy użyciu mechanizmu przelewów. I tu i tu da się zejść poniżej 15%
    efektywnie bez żadnego problemu, choć wymaga to już nieco "pracy". Nie wiem
    jeszcze jak wygląda obecnie sprawa obowiązkowego ubezpieczenia w Nordei, o
    ile dopracowano się sposobu jak go uniknąć też poniżej 15% efektywnie chyba
    da się zejść.

  • 19. Data: 2009-04-26 19:37:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > VP mBank 12% nominalnie, w ramach p-b w Rajfim (chyba na każdego rodzaju
    > karcie) można wynegocjować 11,99% nominalnie, podobnie w Citi. VP ING
    > standardowo 9% nominalnie.

    Ale te karty raczej nie tak łatwo uzyskać IMO.

> [...]
    > wiem jeszcze jak wygląda obecnie sprawa obowiązkowego ubezpieczenia w
    > Nordei, o ile dopracowano się sposobu jak go uniknąć też poniżej 15%

    Rzecz w tym, iż jest to skomplikowane i wymaga jakiejś tam pracy i
    kombinowania.

    --
    Mithos

  • 20. Data: 2009-04-26 20:29:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gt26lh$3es$1@news.onet.pl...

    > Aquarius raczej nie spełnia ww. założeń.

    IMHO tylko jednego money backu. Grace period tylko kilka dnie krotszy od
    najdluzszych, wiec nie warto o tym mowic. Rozkladac na raty mozesz, choc nie
    warto bo przez pierwsze 6 m-cy oprocentowanie 9,9%, bezprowizyjne wyplaty z
    bankomatow, wiec zalety ma. Zeby byc zwolnionym z oplaty chyba tylko 10
    transakcji bezgotowkowych miesiecznie.

    MK