  • 1. Data: 2005-11-10 09:08:55
    Temat: KK Getinbank jako karta bankomatowa - czy sie nie myle?
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy ktos korzysta z karty kredytowej Getinbanku?
    Wlasnie analizuje oferte KK www.getinbank.pl i wyglada na to, ze karta ta
    moze byc idealna jako karta do bankomatu.
    Koszt karty to 4,5zl miesiecznie (visa silver) i 9zl miesiecznie (visa gold).
    Do tego moze jeszcze dojsc 5zl miesiecznie jesli nie zrobimy zakupow za
    minimum 100zl/miesiecznie - to chyba jest do osiagniecia.
    Zaleta sa darmowe bankomaty w Polsce i na swiecie (!).
    Oczywiscie placimy odsetki od kredytu, ale jak dopytywalem sie na infolinii,
    to jelsi splace takie zadluzenie po 2-3 dniach, to i odsetki beda minimalne
    (za te 2-3 dni).
    Zastanawiam sie jak ta karta funkcjonowalaby jako karta przedplacona: czyli
    przed wyjazdem zagranice "splacam" na karte np. 1000zl, a pozniej wyplacam
    sobie z bankomatow po kilkadziesiat zlotych w miare potrzeb?
    Czy myle sie gdzies w moich wnioskach?
    A moze bank ten przelicza waluty po takim kursie, ze zupelnie mi sie to nie
    oplaci?
    Ale poniewaz czesto wyjezdzam poza Polske, to karta do bankomatow
    zagranicznych za 4,5zl/miesiecznie wydaje sie kuszaca?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-10 09:50:50
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A moze bank ten przelicza waluty po takim kursie, ze zupelnie mi sie to
    > nie
    > oplaci?

    Pamiętaj o tym, że karty są przeliczane przez USD, więc główna korzyść
    będzie w krajach dolarowych. W pozostałych przypadkach będzie dodatkowe
    przewalutowanie z innej waluty obcej na USD po kursie VISA i dopiero na PLN
    po kursie GETIN. A kursy GETINU moim zdaniem są w normie. Ogólnie brzmi
    ciekawie, tylko trzebaby było przetestować w praktyce.

    Dawid Kulbicki

  • 3. Data: 2005-11-10 10:35:09
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > przewalutowanie z innej waluty obcej na USD po kursie VISA i dopiero na PLN

    W strefie euro moze byc rzeczywiscie slaby kurs, ale w krajach takich jak
    czechy, Slowacja, czy Wegry, to nie powinno byc duzej roznicy pomiedzy
    przewalutowaniem przez USD a przez EUR?

    > A kursy GETINU moim zdaniem są w normie. Ogólnie brzmi
    > ciekawie, tylko trzebaby było przetestować w praktyce.

    No wlasnie :-) ale moze ktos na grupie ma juz taka karte?

  • 4. Data: 2005-11-10 11:20:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]

    infolinii,
    > to jelsi splace takie zadluzenie po 2-3 dniach, to i odsetki beda

    A taki scenariusz:
    - kilka operacji bezgotowkowych lacznie 1000PLN
    - potem wyplata w bankomacie 200PLN
    - za 2 dni splata 200PLN
    - potem pare operacji bezgotowkowych na lacznie 500PLN
    - wyciag przychodzi na 1500PLN i splacasz w calosci

    Jakie placisz odsetki? Od 200PLN za 2 dni, czy moze zalicza ci 200PLN jako
    wczesniejsza splate czesci tych wczesniejszych wydatkow i zaplacisz odsetki
    od wyplaty gotowkowej za caly okres?
    Krotko mowiac, czy masz mozliwosc WSKAZANIA na co ma isc twoja wplata
    wnoszona wczesniej niz splata wyciagu?

    A tak w ogole to gdzie tam jest napisane, ze odsetek nie pobiera sie, jesli
    splacisz 100% zadluzenia z wyciagu?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2005-11-10 12:14:45
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

> [...]
    > minimum 100zl/miesiecznie - to chyba jest do osiagniecia.
    > Zaleta sa darmowe bankomaty w Polsce i na swiecie (!).

    A obowiązkowy Pakiet Bezpieczna Karta dla Silver po4,50 / miesiąc?

  • 6. Data: 2005-11-10 12:21:30
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Krotko mowiac, czy masz mozliwosc WSKAZANIA na co ma isc twoja wplata
    > wnoszona wczesniej niz splata wyciagu?

    Zgadza sie i dlatego traktowalbym ta karte jako przedplacona, czyli
    praktycznie zawsze mialby nadplate.

    > A tak w ogole to gdzie tam jest napisane, ze odsetek nie pobiera sie, jesli
    > splacisz 100% zadluzenia z wyciagu?

    Jest grace period 55dni ale tylko dla bezgotowkowych

  • 7. Data: 2005-11-10 12:24:48
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz Niedzwiecki <n...@a...sggw.waw.pl> napisał(a):

    > A obowiązkowy Pakiet Bezpieczna Karta dla Silver po4,50 / miesiąc?

    To napisalem powyzej jako koszt karty: 4,5zl dla silver, 9zl dla golda.

  • 8. Data: 2005-11-10 12:47:04
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To napisalem powyzej jako koszt karty: 4,5zl dla silver, 9zl dla golda.

    ...a obowiazkowe ubezpieczenie 0,3% od limitu co m-c?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2005-11-10 12:50:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Zgadza sie i dlatego traktowalbym ta karte jako przedplacona, czyli
    > praktycznie zawsze mialby nadplate.

    Rozumiem, ze "zgadza sie" ze nie ma takiej mozliwosci...;-)
    hmm, karta przedplacona za 10zl/mc to troche drogo...

    > Jest grace period 55dni ale tylko dla bezgotowkowych

    Ale nie zamierzasz z niego korzystac, bo... patrz wyzej.
    Jak dla mnie za duzo kombinacji. Za granica i tak zwykle place karta wiec
    dla sporadycznych wyplat nie warto IMHO utrzymywac karty przez caly rok.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2005-11-10 13:06:28
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, ze "zgadza sie" ze nie ma takiej mozliwosci...;-)
    > hmm, karta przedplacona za 10zl/mc to troche drogo...

    Za 4,5/mc, poniewaz zakladamy ze obrot bezgotowkowy jest wiekszy niz 100 zl.

    Dawid