  • 21. Data: 2003-12-03 15:49:02
    Temat: Re: Jak wyslac kase do Polski tak aby zarobic $100???
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> wrote in message
    news:bqkqdu$a1b$1@inews.gazeta.pl...

    > wiecej
    >
    > Nie ma sprawy, ale wynieście się wówczas, ze swoją dyskusją na
    > alt.usa.bussiness.banki.
    > To jest pl.biznes.banki.

    Odwrotnie. :)

    > bedziesz
    > Przesyłanie pieniędzy, przez ciotki, wujki i babcie nie jest żadną
    > filozofią.

    Filozofia to nie jest ale dzialac moze.
    --
    CC
    +1-707-885-4924

  • 22. Data: 2003-12-03 15:58:02
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Odwrotnie. :)

    Co "odwrotnie"? Czy to jest grupa "alt bussinss.banks" ? Nie rozumiem
    Twojego uporu? Człowiek pyta jak przesłać pieniądze z USA do Polski nie
    będąc US resident, a dostaje odpowiedzi nie na temat. Wróc do tematu. JAK
    bezpłatnie przesłac kasę z USA do RP nie będąc US resident?

    Nie o tym jest wątek.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 23. Data: 2003-12-03 16:10:04
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    "tashi" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie posiadam SSN ani statusu rezydenta, do Stanów się nie wybieram.
    > Ze względu na specyfikę rozliczeń na Ebayu (kwestia niedostępności
    > PayPala dla obywateli polskich rezydujących w Polsce) potrzebuję konta (i
    > karty) z banku amerykańskiego.
    > Chyba jest choć jeden bank w Stanach, który nie kasuje kroci za
    > prowadzenie konta dla nierezydentów i w dodatku bez SSN??

    I tutaj tez Osa wytlumaczyl poprzednio ze nie ma legalnej mozliwosci dla
    nierezydenta uzywac SSN do otworzenia konta bankowego. Po pierwsze
    nie-rezydent nie powinien miec SSN wiec tu jest juz pierwsza machlojka.

    Do biznesu (handlu na eBay, etc.) nierezydent otwiera korporacje
    (symboliczny wydatek od kilkudziesieciu do kilkust dolarow w zaleznosci od
    stanu) i dostaje automatycznie EIN czyli numer ktory miedzy innymi sprawami
    pozwala otworzyc konto. Praktycznie za darmo mozna tez postarac sie o TIN
    (wystarczy wypelnic forme) ktora tez wystarczy do otworzenia konta w
    niektorych wypadkach. Nie ma mozliwosci uzywania SSN przez nierezydentow.

  • 24. Data: 2003-12-03 16:28:25
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bql1t9$dds$...@n...news.aol.com,
    CC <e...@s...com.pl>:

    > Po pierwsze
    > nie-rezydent nie powinien miec SSN wiec tu jest juz pierwsza
    > machlojka.

    Jaka machlojka? Jestes chyba niedoinformowany.
    Ja mam SSN jak najzupelniej legalnie a mieszkam w Polsce.

    BTW, "US resident" odnosi sie tylko do aktualnego adresu zamieszkania w USA,
    nie jest to zadna scisla kategoria prawna, jak w wielu innych krajach.

    --
    Robert

  • 25. Data: 2003-12-03 19:51:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

    > Sprecyzujmy to lepiej. Przypuszczam ze Osa potrafi wyslac te 10 dolarow
    tak
    > samo dobrze jak $1000 czy $1.

    Oki. Wyslij 1 dolara na konto w Inteligo, pls. Jakos mam wrazenie, ze nie
    uda sie tego zrobic bez prowizji ;).
    To ze bank nie pobiera prowizji od nadawcy nie jest rownoznaczne temu, ze
    prowizja nie jest w ogole pobirana, ale zapewno to Ciebie nie obchodzi ;).
    Wyobrazcie sobie, ze ja z Polski rowniez jestem w stanie wyslac pieniadze do
    dowolnego zakatka swiata nie placac ani grosza prowizji ;).

    Maciej

  • 26. Data: 2003-12-03 21:57:49
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    > (wystarczy wypelnic forme) ktora tez wystarczy do otworzenia konta w
    > niektorych wypadkach. Nie ma mozliwosci uzywania SSN przez nierezydentow.

    Bzdury opowiadacie panie kolego, bzdury.

    razem z 0są powinienś jeszcze trochę prawa poczytać.
    Jeżeli nierezydent nie ma prawa otrzymac SSN, to ja jestem anioł stróż.
    Jakoś nie jestem rezydentem i mam SSN i to legalnie.
    Przeczytaj komu się SSN należy.

    Druga sprawa do otworzenia konta w PSFCU w Nowym Jorku nie oczekiwali ode
    mnie innego dokumentu niż paszportu z ważną wizą
    i to na dodatek turystyczną
    Założyłem konto będąc przelotem w nowym jorku nie mając ani SSN ani ITIN ani
    nic i na dodatek dostałem kartę kredytową od ręki.

  • 27. Data: 2003-12-03 22:43:55
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> wrote in message

    > Co "odwrotnie"? Czy to jest grupa "alt bussinss.banks" ? Nie rozumiem . .
    .

    Odwrotnie, to znaczy zainteresowani amerykanie Polska znajda info o bankach
    na pl.biznes.banki

    > Twojego uporu? Człowiek pyta jak przesłać pieniądze z USA do Polski nie
    > będąc US resident, a dostaje odpowiedzi nie na temat. Wróc do tematu. JAK
    > bezpłatnie przesłac kasę z USA do RP nie będąc US resident?

    Nie umiesz czytac? Temat jest "Jak wyslac kase do Polski tak aby zarobic
    $100???"

  • 28. Data: 2003-12-03 22:56:59
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

    > .
    >
    > Odwrotnie, to znaczy zainteresowani amerykanie Polska znajda info o
    bankach
    > na pl.biznes.banki

    Nie kolego odwrotnie.
    Zainteresowani Polacy znajdują info o bankach na pl.biznes.banki.

    JAK

    > Nie umiesz czytac? Temat jest "Jak wyslac kase do Polski tak aby zarobic
    > $100???"
    A gdzie w tym temacie jest napisane,że przez amerykanina.?
    To już sobie sam dośpiewałeś, a cały wątek zaczął się od tego co napisałem
    wcześniej.
    Jak Polak może ściągnąć kasę ze Stanów. To,że 0sa miesza i zmienia tematy to
    nie moja wina.
    Naprawdę jeżeli chcecie poszukać informacji na temat jak amerykanin może
    wysłać pieniądze do Polski to zróbcie to na amerykańskich grupach. Tam wam
    odpowiedza zdecydowanie szybciej.

  • 29. Data: 2003-12-03 23:01:52
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    "Robert" <u...@o...pl> wrote in message
> [...]
    USA,
    > nie jest to zadna scisla kategoria prawna, jak w wielu innych krajach.

    Posiadasz SSN to tym bardziej nie rozumiem gdzie masz problem? Okolo 30
    milionow amerykanow rocznie mieszka tez legalnie w innych krajach i nie ma
    problemow z kontami amerykanskimi. Jaki jest twoj problem?

  • 30. Data: 2003-12-03 23:03:46
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bqlq1q$9e6$...@n...news.aol.com,
    CC <e...@s...com.pl>:

    > Posiadasz SSN to tym bardziej nie rozumiem gdzie masz problem? Okolo
    > 30 milionow amerykanow rocznie mieszka tez legalnie w innych krajach
    > i nie ma problemow z kontami amerykanskimi. Jaki jest twoj problem?

    Problem mam z zalozeniem konta w USA nie ruszajac sie z Polski. Nie jestem
    Amerykaninem, tylko Polakiem.

    --
    Robert