  • 1. Data: 2006-02-07 11:42:50
    Temat: Jakie konto firmowe? mBank, Inteligo czy Lukas?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam!
    W najbliższym czasie zamierzam rozpocząć jednoosobową działalność
    gospodarczą (handel internetowy). W związku z tym muszę założyć
    konto firmowe. Obecnie mam rachunki w mBanku i LukasBanku. Chcę założyć
    trzeci rachunek osobisty w Inteligo.
    Poradźcie w którym z tych trzech banków założyć konto firmowe?
    Acha, i jeszcze jedno: czy klienci będą musieli wpłacać pieniądze za
    towar na konto firmowe czy też mogę podać do wpłat któryś z rachunków
    osobistych?

    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    Rex

  • 2. Data: 2006-02-07 11:55:08
    Temat: Re: Jakie konto firmowe? mBank, Inteligo czy Lukas?
    Od: "K.K." <z...@d...to_wytnij_tez.pl>

> [...]
    > trzeci rachunek osobisty w Inteligo.
    > Poradźcie w którym z tych trzech banków założyć konto firmowe?

    W banku, w którym ten rachunek będzie najlepiej dopasowany do specyfiki DG.
    Tej nie określiłeś, więc nie są nam znane wymagania stawiane rachunkowi.

    > Acha, i jeszcze jedno: czy klienci będą musieli wpłacać pieniądze za
    > towar na konto firmowe czy też mogę podać do wpłat któryś z rachunków
    > osobistych?

    Możesz podać każdy rachunek bankowy należący do ciebie po warunkiem;
    1) był zgłoszony w US jako rachunek związany z roczliczeniami DG.
    2) regulamin tego rachunku dopuszcza przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych
    związanych z prowadzeniem DG.

    Pozdr.
    K.K.

  • 3. Data: 2006-02-07 12:04:17
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    K.K. napisał(a):

    > W banku, w którym ten rachunek będzie najlepiej dopasowany do specyfiki DG.
    > Tej nie określiłeś, więc nie są nam znane wymagania stawiane rachunkowi.

    Już określam.
    Będzie to handel książkami przez internet (Allegro). Spodziewam się
    miesięcznego przychodu na poziomie 3000-4000 zł, dochód 1200-1500 zł.

> [...]
    > 2) regulamin tego rachunku dopuszcza przeprowadzanie rozliczeń
    > pieniężnych związanych z prowadzeniem DG.

    Czy orintujesz się czy regulaminy trzech wymienionych przeze mnie banków
    "dopuszczają rozliczenia pieniężne związane z prowadzeniem DG"?

    Rex

  • 4. Data: 2006-02-07 12:09:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Rex wrote:

    > Już określam.
    > Będzie to handel książkami przez internet (Allegro). Spodziewam się
    > miesięcznego przychodu na poziomie 3000-4000 zł, dochód 1200-1500 zł.

    To dwa rachunki firmowe: mBank i inteligo. Klienci lubią gdy ich
    przelew dochodzi natychmiast i gdy nie płacą prowizji za przelew.

  • 5. Data: 2006-02-07 12:29:42
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    jureq napisał(a):

    > To dwa rachunki firmowe: mBank i inteligo. Klienci lubią gdy ich
    > przelew dochodzi natychmiast i gdy nie płacą prowizji za przelew.

    Czy muszą to być rachunki firmowe? Nie może być jeden firmowy i drugi
    osobisty? Kolega K.K. napisał przed chwilą w moim wątku:
    --------------
[...]

    To jak to właściwie jest muszą być dwa firmowe cyz nie koniecznie? A
    jeśli zechcę podać na stronie trzy numery rachunków (Lukas niedawno
    wprowadził na wzór mBanku i Inteligo wewnętrzne przelewy on-line) to
    trzy firmowe...? :)

    Rex

  • 6. Data: 2006-02-07 12:42:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Rex wrote:

> [...]
    > 2) regulamin tego rachunku dopuszcza przeprowadzanie rozliczeń
    > pieniężnych związanych z prowadzeniem DG.
    Dodam
    3) Odsetki od rachunku związanego z rozliczeniami DG są dochodem z DG,
    czyli w tym wypadku sa podwójnie opodatkowane.

    I inteligo i mbank mają takie ograniczenia w regulaminie. Nie wiem
    dokładnie ile to kosztuje w inteligo, ale w mbanku za rachunek firmowy
    nic nie płacisz. Dodatkowo masz bezpłatne przelewy ZUS i US, które
    robione z prywatnego kosztują.

> [...]
    > jeśli zechcę podać na stronie trzy numery rachunków (Lukas niedawno
    > wprowadził na wzór mBanku i Inteligo wewnętrzne przelewy on-line) to

    Większość ludzi aktywnie kupujących przez internet ma rachunki w mBanku
    i Inteligo. Więc na razie te 2 wystarczą, za 2 lata może będzie inaczej.

  • 7. Data: 2006-02-07 12:49:47
    Od: "K.K." <z...@d...to_wytnij_tez.pl>

> [...]
    > 2) regulamin tego rachunku dopuszcza przeprowadzanie rozliczeń
    > pieniężnych związanych z prowadzeniem DG.

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_otw
    _rach.html#R_I
    § 3. ust. 3

    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
    gulamin.htm#EEA972F38C0A4287B6C0C81CBF997416
    § 1. ust. 3, pkt. 13

    Czyli tych rachunków oszczędnościowych nie wolno wykorzystyawać do rozliczeń
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    O ile się nie mylę takiego ograniczenia nie ma Superkonto w PKO BP.

  • 8. Data: 2006-02-07 12:57:41
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    K.K. napisał(a):

> [...]
    > rozliczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    > O ile się nie mylę takiego ograniczenia nie ma Superkonto w PKO BP.

    Dzięki

    Rex

  • 9. Data: 2006-02-07 12:59:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    K.K. wrote:

> [...]
    > rozliczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    > O ile się nie mylę takiego ograniczenia nie ma Superkonto w PKO BP.

    W superkoncie też jest: Par 3 p.2

  • 10. Data: 2006-02-07 18:32:02
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    Rex napisał(a):

    > jeśli zechcę podać na stronie trzy numery rachunków (Lukas niedawno
    > wprowadził na wzór mBanku i Inteligo wewnętrzne przelewy on-line) to
    >
    > Rex

    Przelewy wewnątrz jednego banku zawsze są online, no bo jak inaczej ;-)

    Pozdrawiam
    Sebastian