  • 21. Data: 2007-01-19 20:24:11
    Temat: Re: Jak żyć zgodnie z prawem?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

    > Dlaczego miałbyś stracić rachunki bankowe?

    Prawo bankowe (i nie tylko bankowe) inaczej traktuje rezydentów i
    nierezydentów. Nie wiem, czy wszystkie banki muszą prowadzić rachunki
    dla nierezydentów, może mogą nie chcieć.

    Oczywiście pytanie, czy ktoś w ogóle potrzebuje stać się nierezydentem
    w rozumieniu odpowiednich przepisów...

    MJ

  • 22. Data: 2007-01-19 20:43:32
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Prawo bankowe (i nie tylko bankowe) inaczej traktuje rezydentów i
    > nierezydentów. Nie wiem, czy wszystkie banki muszą prowadzić rachunki
    > dla nierezydentów, może mogą nie chcieć.

    No ale właśnie o to pytam.
    Co ma do tego prawo?
    Prawo nie zabrania otwierania/utrzymywania rachunków dla nierezydentów.
    To kwestia banku i jego przepisów.

    > Oczywiście pytanie, czy ktoś w ogóle potrzebuje stać się nierezydentem
    > w rozumieniu odpowiednich przepisów...

    Problem polega na tym, że tak naprawdę wiele instytucji interpretuje po
    swojemu kwestię bycia rezydentem lub też nie.
    Niestety doświadczyłem tego na własnej skórze.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 23. Data: 2007-01-22 09:41:53
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 sty o godzinie 18:05, na pl.soc.prawo,pl.biznes.banki, Andrzej
    Lawa napisał(a):

    > Źle zrozumiałeś :)
    >
    > To zdanie miało oznaczać, że WKU jest powiadamiane przez właściwy urząd
    > od meldunków (ewidencja ludności w gminie).

    Heheh - zrozumiałem poprzez czytanie posta na który odpisywał wituś ;)
    Ja tylko celowo obnażyłem błędne złożenie prostego zdania przez witusia.
    Bo był on popełnił błąd złożenia którym wypaczył sens odpowiedzi.

    --
    Herbi
    22-01-2007 10:41:50