  • 11. Data: 2015-02-13 19:16:45
    Temat: Re: Jak bezpiecznie zainwestować?
    Od: "Adam" <A...@A...pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał:

    > praktycznie prawie nie korzystam z lokat, zdecydowaną większość kapitału
    > mam w funduszach inwestycyjnych, najczęśćiej obligacyjnych, bo nie zależy
    > mi na mega zyskach (które wiążą się z dużym ryzykiem)
    >
    > w zależności od funduszu mam ok. 8-11% w skali roku brutto, inwestycja
    > bardzo płynna, nie muszę czekać aż mi się lokata zakończy

    Bardzo dziękuję.
    Myślę, że to by mi odpowiadało.
    Czy mógłbyś podać przykłady takich funduszy, które Twoim
    zdaniem są warte rozważenia?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 12. Data: 2015-02-13 21:54:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bardzo dziękuję.
    > Myślę, że to by mi odpowiadało.
    > Czy mógłbyś podać przykłady takich funduszy, które Twoim
> [...]
    wejdź na stronę analizy.pl tam znajdziesz większość dostępnych u nas
    funduszy
    poczytaj w co inwestują, jakie ryzyko i potencjalne zyski, masz też
    wgląd w dane historyczne (niczego nie gwarantują)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2015-02-14 09:54:54
    Od: "Adam" <A...@A...pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał >> Bardzo dziękuję.

> [...]
    > poczytaj w co inwestują, jakie ryzyko i potencjalne zyski, masz też wgląd
    > w dane historyczne (niczego nie gwarantują)

    Nie znalazłem tam informacji o wspomnianych przez Ciebie
    wcześniej funduszach inwestycyjnych obligacyjnych.

    Rozważam 2 rozwiązania: fundusze inwestycyjne z ryzykiem
    pomniejszenia kapitału, ale i potencjalnie większym zyskiem
    oraz produkty strukturyzowane ze 100% ochroną kapitału
    i ryzykiem zerowego zysku.
    Szkoda, że w wyniki produktów strukturyzowanych są dostępne
    wyłącznie dla klientów instytucjonalnych. Może znajdę takie
    informacje gdzieś indziej.
    Muszę także znaleźć informacje odnośnie opłat, które trzeba
    ponieść w przypadku każdego z tych rozwiązań.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2015-02-14 21:09:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-02-14 o 09:54, Adam pisze:

    > Użytkownik "RobertS" napisał >> Bardzo dziękuję.

    > Bardzo dziękuję.
    > Nie znalazłem tam informacji o wspomnianych przez Ciebie
    > wcześniej funduszach inwestycyjnych obligacyjnych.

    papiery dłużne polskie uniwersalne, ew. gotówka i bony skarbowe
    to tylko kwestia nazewnictwa

    są też fajne obligacje korporacyjne, za nabycie 1,49-1,99%, zarządzanie
    rocznie ok. 2%

    zysk brutto ok. 7-8%, mam to od kilku lat i sobie chwalę, co 3 m-ce
    wypłacają zyski

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2015-02-14 21:51:54
    Od: S <a...@w...pl>

    Funduszy nie polecam, szczególnie akcyjnych bo można na nich sporo
    stracić. Może warto natomiast rozważyć inwestycje w waluty (byle nie
    forex!).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-02-14 21:54:52
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-14 o 21:09, RobertS pisze:
    > są też fajne obligacje korporacyjne, za nabycie 1,49-1,99%, zarządzanie
    > rocznie ok. 2%
    >
    > zysk brutto ok. 7-8%, mam to od kilku lat i sobie chwalę, co 3 m-ce
    > wypłacają zyski

    Z tym różnie bywa... Polecam lekturę:

    http://samcik.blox.pl/2012/04/Bolesna-lekcja-dla-fan
    ow-obligacji-korporacyjnych.html

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2015-02-14 23:53:46
    Od: gral <n...@e...pl>

> [...]

    > rocznie ok. 2%
    >
    > zysk brutto ok. 7-8%, mam to od kilku lat i sobie chwalę, co 3 m-ce

    Po co kupować jakiekolwiek fundusze z prowizją za nabycie, skoro są na
    rynku oferty uczciwe, tj. 0% za nabycie? Tych samych funduszy, rzecz
    jasna. Ale jeśli ktoś lubi...

  • 18. Data: 2015-02-15 16:32:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Z tym różnie bywa... Polecam lekturę:
    >
    > http://samcik.blox.pl/2012/04/Bolesna-lekcja-dla-fan
    ow-obligacji-korporacyjnych.html

    jeżeli kupisz jedną obligacjĘ (bo cena za sztukę jest zwykle wysoka) i
    TA firma zbankrutuje to wtopiłeś pieniądze

    sam obligo-korpo nie wybieram, wolę kupić j.u. w UFK, mam wtedy pełną
    dywersyfikację, jak jedna firma (z portfela ponad 100) zbankrutuje to
    wpływ na wycenę będzie niezauważlny...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2015-02-15 16:33:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Po co kupować jakiekolwiek fundusze z prowizją za nabycie, skoro są na
    > rynku oferty uczciwe, tj. 0% za nabycie? Tych samych funduszy, rzecz
    > jasna. Ale jeśli ktoś lubi...

    można, ale które z TFI wypłaca zyski co kwartał?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2015-02-15 16:56:40
    Od: S <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > sam obligo-korpo nie wybieram, wolę kupić j.u. w UFK, mam wtedy pełną
    > dywersyfikację, jak jedna firma (z portfela ponad 100) zbankrutuje to

    Odnoszę wrażenie, iż ta teoria powinna się sprawdzić także w przypadku
    TFI akcyjnych, a jednak był czas, że ludzie mocno utopili.

    http://samcik.blox.pl/2012/08/Ciag-dalszy-katastrofy
    -Idea-TFI-Fundusz-do.html

    Znowu lektura... ;-) A pamiętam, iż swego czasu można było na TFI Idea
    mocno zarobić. Sam miałem jakieś tam jednostki uczestnictwa. Na
    szczęście szybko się wycofałem.

    --
    Pozdrawiam