  • 21. Data: 2015-02-15 19:52:09
    Temat: Re: Jak bezpiecznie zainwestować?
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 16:33, RobertS pisze:

    > można, ale które z TFI wypłaca zyski co kwartał?

    Nie rozumiem. Niby nadwyżkę od wpłaconego kapitału? Jak potrzebuję to
    mogę umorzyć parę jednostek i sam sobie wypłacić. Wychodzi na to samo?

  • 22. Data: 2015-02-15 22:04:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Odnoszę wrażenie, iż ta teoria powinna się sprawdzić także w przypadku
    > TFI akcyjnych, a jednak był czas, że ludzie mocno utopili.

    jak rynek "spada" to na funduszach akcyjnych MUSISZ tracić, bo ten
    fundusz musi mieć min. 60% aktywów w akcjach

    > http://samcik.blox.pl/2012/08/Ciag-dalszy-katastrofy
    -Idea-TFI-Fundusz-do.html

    > Znowu lektura... ;-) A pamiętam, iż swego czasu można było na TFI Idea
    > mocno zarobić. Sam miałem jakieś tam jednostki uczestnictwa. Na
    > szczęście szybko się wycofałem.

    mogłeś kupić j.u. ww. bez opłat albo w ramach jakiegoś PSO, skupili się
    na obligacjach kilku firm (nie kilkudziesięciu) i przez jakiś czas było
    super, a później krach i sytuacja jakiej jeszcze u nas nie było =
    zawieszenie notowań oraz brak możliwości zamknięcia pozycji przez kilka
    miesięcy

    natomiast ja pisałem o zupełnie czymś innym

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2015-02-15 22:14:48
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:04, RobertS pisze:
    > jak rynek "spada" to na funduszach akcyjnych MUSISZ tracić, bo ten
    > fundusz musi mieć min. 60% aktywów w akcjach

    Zatem IMO nie jest to "bezpieczne" inwestowanie (patrz: temat).
    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2015-02-15 22:36:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:14, S pisze:

    > Zatem IMO nie jest to "bezpieczne" inwestowanie (patrz: temat).

    nie ma czegoś takiego jak bezpieczne inwestowanie, bo zawsze wiąże się z
    ryzykiem, im większa "chęć" zysku to większe ryzyko straty

    ale temat dotyczył inwestowania w obligacje i bony skarbowe, zarobić
    można znacznie mniej, ale też ryzyko o wiele mniejsze

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2015-02-16 15:30:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości grup
    >Zatem IMO nie jest to "bezpieczne" inwestowanie (patrz: temat).

    Po to tam siedza specjalisci, aby sie w pore wycofac ze spadajacych
    akcji.
    Co prawda - teoria teorią, a zycie swoje. Wyprzedanie kilkuset mln tez
    nie jest latwe.

    Ale ... jak zaczna firmy bankrutowac, w slad za nimi banki, co im np
    kredytow udzielily, to potem sie okaze ze i BFG nie wyrabil, takie to
    i bezpieczne sposoby inwestowania :-)

    J.

  • 26. Data: 2015-02-16 17:20:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-02-16 o 15:30, J.F. pisze:

    > Po to tam siedza specjalisci, aby sie w pore wycofac ze spadajacych akcji.
    > Co prawda - teoria teorią, a zycie swoje. Wyprzedanie kilkuset mln tez
    > nie jest latwe.

    często są to miliardy złotych, dzisiaj spadają jedne akcje a jutro inne,
    FA na spadkach traciły, tracą i będą tracić

    jedyną opcją jest zamknięcie takiej pozycji!

    > Ale ... jak zaczna firmy bankrutowac, w slad za nimi banki, co im np
    > kredytow udzielily, to potem sie okaze ze i BFG nie wyrabil, takie to i
    > bezpieczne sposoby inwestowania :-)
    >
    > J.

    to co proponujesz? jak wszystko zbankrutuje to jaką wartość będą miały
    papierowe pieniądze?

    --
    pozdrawiam
    RobertS