  • 1. Data: 2008-04-06 16:00:33
    Temat: Jak bardzo zle jest z AmEx'em w PL ?
    Od: "Satchu S." <s...@o...pl>

    Jak bardzo trudno jest płacić kartami AmericanExpress w kraju?
    W ilu punktach jej nie akceptują?
    Można to jakoś obrazowo opisać?
    Na przykład:
    Próbując dokonać 100 płatności AmEx'em w miesiącu ile razy spotykaliście się z
    odmową i trzeba było użyć karty Visa albo MasterCard?
    Jeszcze inaczej:
    Czy jest tak źle, że odradzalibyście mieć taką kartę?
    Mam wypukłą MC i dwa Elctrony, każde innego banku - AmEx będzie kolejny, nie
    zastępuje MC.
    A czy gdybym miał TYLKO AmEx'a to będzie bardzo niedogodnie?

    Stachu S.

  • 2. Data: 2008-04-06 16:18:09
    Temat: Re: Jak bardzo zle jest z AmEx'em w PL ?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Satchu S." <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak bardzo trudno jest płacić kartami AmericanExpress w kraju?

    W dużych sklepach łatwo.

    > Czy jest tak źle, że odradzalibyście mieć taką kartę?

    Nie odradzalibyśmy.

    > A czy gdybym miał TYLKO AmEx'a to będzie bardzo niedogodnie?

    Jesli płacisz w małych sklepach, w małych stacjach benzynowych itd., bardzo.

    marekz

  • 3. Data: 2008-04-06 16:43:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Satchu S. pisze:
    > Na przykład:
    > Próbując dokonać 100 płatności AmEx'em w miesiącu ile razy spotykaliście się z
    > odmową i trzeba było użyć karty Visa albo MasterCard?

    Wiele razy. Nawet pomimo tego, ze dany punkt AmEx'a niby obslugiwal.

    > Jeszcze inaczej:
    > Czy jest tak źle, że odradzalibyście mieć taką kartę?

    Tak, odradzam. Ja mam AmEx'a troche ponad 2 miesiace. Zaplacilem nim
    moze z 5-6 razy. Po pewnym czasie przestalem go nawet wyciagac z
    portfela, bo i po co skoro przewaznie nie da sie nim placic. Robi sie
    dodatkowa kolejke, ludzie dziwnie sie patrza. Po co to komu ? Jesli
    chcesz miec zawsze dreszczyk emocji "uda sie zaplacic albo i nie" to
    bierz AmEx'a.

    Mozna tego typu karta placic na stacjach benzynowach (nigdy nie mialem
    odmowy) ale od tego to ja mam Citi BP.

    > Mam wypukłą MC i dwa Elctrony, każde innego banku - AmEx będzie kolejny, nie
    > zastępuje MC.

    Ja bym nie bral.

    > A czy gdybym miał TYLKO AmEx'a to będzie bardzo niedogodnie?

    Zdecydowanie.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-04-06 18:16:04
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Zalety AMEX-a:

    1. często bez autoryzacji (szybsza obsługa)
    2. w miarę przyzwoite kursy walut (POLBANK ma lepsze)
    3. czasem sklepy internetowe w USA dla kwot > 1000 USD akceptuja tylko
    AMEX-y.

    Jeszcze jakieś ?

    MichalL

  • 5. Data: 2008-04-06 19:41:02
    Od: "Arkadiusz Malinowski" <a...@o...eu>

    Użytkownik "Satchu S." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak bardzo trudno jest płacić kartami AmericanExpress w kraju?

    Jak przez telefon kiedyś pytałem się czy przyjmą zapłatę kartą AMEXa (zakup
    laptopa) to pracownik pokręcił nosem i powiedział że tak ale doliczą 3%.

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 6. Data: 2008-04-06 21:03:25
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Jak bardzo trudno jest płacić kartami AmericanExpress w kraju?
    > W ilu punktach jej nie akceptują?
    Zależy gdzie mieszkasz. W Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu itp.
    nie ma z tym problemu - przynajmniej mnie się od dawna nie zdarzyło. W małych
    miastach jest pewnie gorzej... ale ja tam ostatnio nie bywam (chroniczny brak
    czasu).

    > Można to jakoś obrazowo opisać?
    > Na przykład:
    > Próbując dokonać 100 płatności AmEx'em w miesiącu ile razy spotykaliście się z
    > odmową i trzeba było użyć karty Visa albo MasterCard?
    Jak wyżej. Nie jestem maniakiem AmExowym (choć lubię tę kartę), więc nie walczę
    na każdym kroku, by móc zapłacić akurat tym a nie innym plastikiem. ;)
    Przed płaceniem zwyczajnie oceniam czy warto wyciągnąć AmExa z portfela. Jeśli
    nie, to używam VISY albo MC - nie są w niczym gorsze.

    > Jeszcze inaczej:
    > Czy jest tak źle, że odradzalibyście mieć taką kartę?
    Nie, dlaczego? Mam ją od pięciu lat i w zasadzie jestem zadowolony.

    > Mam wypukłą MC i dwa Elctrony, każde innego banku - AmEx będzie kolejny, nie
    > zastępuje MC.
    No i dobrze. Wszystkie "podręczniki" (portale) trąbią, że trzeba mieć karty
    różnych systemów.

    > A czy gdybym miał TYLKO AmEx'a to będzie bardzo niedogodnie?
    Może się tak zdarzyć. Dlatego odradzam pozbywanie się innych kart.

    m23m

  • 7. Data: 2008-04-07 14:12:58
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Sun, 6 Apr 2008 20:16:04 +0200, MichalL napisał(a):

    > 3. czasem sklepy internetowe w USA dla kwot > 1000 USD akceptuja tylko
    > AMEX-y.

    Ilekroć usiłuję kupić cokolwiek w Stanach, to najpierw muszę dobrze
    poszukać sklepu, który w ogóle zaakceptuje wysyłkę do Polski, a wówczas już
    zwykle nie ma znaczenia jaką karta płacę, byle była wypukła

    T.

  • 8. Data: 2008-04-07 17:37:06
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    > Jak bardzo trudno jest płacić kartami AmericanExpress w kraju?
    > W ilu punktach jej nie akceptują?
    > Można to jakoś obrazowo opisać?

    Zazwyczaj, jak chcesz zapłacić Amexem to go nie akceptują. Wyjątek stanowią
    duże sieci sklepów i większość butiktów w hipermarketach.

    > Próbując dokonać 100 płatności AmEx'em w miesiącu ile razy spotykaliście
    > się z
    > odmową i trzeba było użyć karty Visa albo MasterCard?

    Zazwyczaj jest znacze informujący, czy Amexa przyjmą czy nie. Mnie się
    zdarza na ok. 20% przypadków. Liczba ta byłaby wyższa, gdybm czasami nie
    omijał sklepów, w których nim nie można płacić.

> [...]
    > Czy jest tak źle, że odradzalibyście mieć taką kartę?
    > Mam wypukłą MC i dwa Elctrony, każde innego banku - AmEx będzie kolejny,

    Nie widzę w takim razie potrzeby posiadania tej karty, chyba że otrzymasz ją
    za darmo.

    > A czy gdybym miał TYLKO AmEx'a to będzie bardzo niedogodnie?

    Prędzej czy później wyniknie z tego dość spory porblem.

    Pozdrawiam,
    Blazej