  • 1. Data: 2008-06-14 11:36:12
    Temat: Ivobank - nowy bank online UK / Hiszpania / Irlandia / Kanada
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Sorki że dotyczy zagranicy, ale w końcu jest tam trochę Polaków....

    www.ivobank.com

    Kilka dni temu wpadłem na stronę tego nowego banku w UK i z ciekawości
    założyłem konto online. Zapowiada się ciekawie - dzielę się wrażeniami po
    paru dniach testów.

    OPIS:
    = Dwa rachunki (eWallet i Savings)
    = Zarządzanie online
    = Przelewy między użytkownikami za darmo (coś jak PayPal).

    PLUSY:
    + Rzeczywiste numery rachunków + sort code;
    + Wirtualna karta MasterCard podłączona do rachunku z
    jednorazowo/dynamicznie generowanymi danymi karty (numer, data ważności,
    CVC2);
    + Obsługuje przelewy używające BIC/SWIFT;
    + Przelew z konta/na konto Ivobank za darmo;
    + Środki na koncie są oprocentowane;
    + Promocja: doładowanie kartą kredytową za darmo do końca stycznia 2009
    (czyli masz żywą gotówkę z karty kredytowej bez opłat!!!);
    + Promocja: obecnie darmowe upgrade do klasy (tier) "gold" (niższe opłaty
    :) - kliknąć na "Rewards".

    MINUSY:
    - W tej chwili tylko dla mieszkańców UK, Hiszpanii, Irlandii i Kanady (zdaje
    się, że istnienie i adres osoby potwierdzają odpytując BIK - do sprawdzenia
    przez kogoś!)
    - Przelewy zewnętrzne tylko na predefiniowany własny rachunek, przy czym
    można dodać tylko jeden własny rachunek w innym banku, który w dodatku
    trzeba zweryfikować (bardzi duży minus!!!).
    - Nie obsługuje Faster Payments - czyli przelewy zewnętrzne idą trzy dni
    robocze;
    - Uwaga na "szybką weryfikację konta"! - żądają wszystkich danych
    niezbędnych do zalogowania się online (na czym zresztą polega ta
    weryfikacja);
    - Uwaga na niektóre opłaty! Podstawowa funkcjonalność za darmo, ale niektóre
    czynności wiążą się z dość zaskakującymi opłatami.
    - Nie można zmienić nazwy użytkownika;
    - Powolne serwery.

    Na razie wpłaciłem sobie 10 GBP na próbę, doszło. Potem będę próbował
    płatności kartą wirtualną.

    Może ktoś ma ochotę sam wypróbować i podzielić się uwagami?

    Pozdr.
    k.

  • 2. Data: 2008-06-14 12:06:51
    Od: t...@g...com

    On 14 Cze, 12:36, "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> wrote:
> [...]
    > płatności kartą wirtualną.
    >
    > Może ktoś ma ochotę sam wypróbować i podzielić się uwagami?

    to konto tylko dla angoli czy polak majacy wplywy na konto, adres
    zamieszkania moze takie konto zalozyc?

    jakies ukryte oplaty? np prowadzenie, otwarcie, wydanie karty? czy ta
    karta umozliwia wyplaty bezprowizji w sieci LINK?

  • 3. Data: 2008-06-14 12:44:31
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    [ciach]
> [...]
    >
    > jakies ukryte oplaty? np prowadzenie, otwarcie, wydanie karty? czy ta
    > karta umozliwia wyplaty bezprowizji w sieci LINK?

    Każdy może sobie założyć. Nie ma obowiązku regularnych wpływów na konto.

    Opłaty są za załadowanie pieniędzy inną kartą (po końcu okresu promocyjnego)
    i za załadowanie pieniędzy przez "przelew natychmiastowy" (nie wiem
    dlaczego, skoro ich to nie kosztuje ani pół pensa). Wszystko inne za darmo.

    Karta jest tylko WIRTUALNA, do płatności internetowych - nie dostajesz karty
    fizycznej. Wypłata gotówki jest możliwa poprzez przelew na konto w innym
    banku w którymś z tych czterech państw. (Możesz też ewentualnie robić zakupy
    w internecie i przelewać pieniądze innym klientom Ivobanku ;).

    http://www.ivobank.com/how_ivobank_works.html

    Piszą, że jeśli nie masz adresu potwierdzonego w angielskim BIKu, poproszą o
    przysłanie proof of address pocztą. (Nawiasem mówiąc, nie rozumiem, po co
    mają weryfikować adres, skoro nie oferują kredytów, a ichnią kartą nie da
    się zrobić debetu na koncie.)

    k.