  • 21. Data: 2003-11-25 09:02:00
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składka jednorazowa
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

    > twierdzą

    > Albo kłamali, albo mają braki w wiadomościach - podatek jest pobierany przy
    > konwersji.

    Kłamać, nie kłamali - tak to liczą(albo liczyli). Ale....
    Wytłumaczcie mi jak krowie na miedzy (najlepiej za pomocą paragrafów)
    dlaczego przy _konwersji_ powinien być pobierany podatek ? I nie
    tłumaczcie mi że konwersja to odkupienie i nabycie. Bo to że tak jest
    funkcjonalnie to nie znaczy, że formalnie jest to identyczna sytuacja.

    KJ

  • 22. Data: 2003-11-26 15:54:27
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:

    >Co opłaty za nabycie. Masz rację że 5% to sporo. Ale nie ma opłat
    >'wyrównawczych' przy konwersji co jest normą w otwartych TFI.

    Oplaty wyrownawcze sa tylko gdy 'konwertuje' sie z funduszu o malej
    oplacie na ten o duzej oplacie. Poniewaz tutaj sa tylko takie o duzej
    oplacie, nie ma oplat wyrownawczych.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{
    {{ Forum o bogactwie: http://www.arystoteles.pl/bf/ }}

  • 23. Data: 2003-11-26 15:54:31
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składk? jednorazow?
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Lukasz Bajoński <l...@g...pl> skribis:

    >W pierwszym roku gwarantują 7,5 % zysku ...

    Jaaaasne... Ciekawe jak to zeobia w obecnej sytuacji na rynku... Pewnie
    zabiora ci 7,5% oplaty za gwarancje, nastepnie oddadza niecale 7,5% i
    voila, masz 7,5% zysku :)

    Pozdrawiam, Leh.

  • 24. Data: 2003-11-26 20:41:49
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w wiadomości
    > "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:

    > Oplaty wyrownawcze sa tylko gdy 'konwertuje' sie z funduszu o malej
    > oplacie na ten o duzej oplacie. Poniewaz tutaj sa tylko takie o duzej
    > oplacie, nie ma oplat wyrownawczych.

    Przypomnę że mowa jest o inwestycji długoterminowej, więc z założenia będzie
    kilka konwersji w obu kierunkach.
    Po paru opiniach (za które bardzo dziękuję!) - sprawdziłem wyrywkowo warunki
    otwartych TFI co do opłat za konwersje.

    Zależy to od typu jednostki A lub B (opłata tylko przy nabyciu / opłata
    podzielona na przy nabyciu / przy umorzeniu)
    Jeżeli są to fundusze typu akcyjny, stabilny wzrost, zrównoważony opłat może
    nie być.
    Jeżeli przyjmować inwestycję w fundusze akcyjny / pieniężny wielokrotne
    opłaty (wbrew niektórym opiniom) są nieuniknione.
    Wszystko zależy od TFI.

    W podanym jako przykład CU Bonus VIP nie ma (prawdopodobnie) możliwości
    powrotu do funduszu Gwarantowanego (taki pieniężny+ - wartość ju nie może
    maleć) po konwersji do innych.

    Wątek byłbym skłonny redefiniować jako dotyczący korzyści z: DŁUGOTERMINOWEJ
    inwestycji w ' Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i
    składką jednorazową' wynikających z ominięcia podatku Belki przy konwersji i
    innych potencjalnych korzyści (brak podatku spadkowego, zajęć)
    przeciwko....
    Pozbawionych opłat za nabycie i umorzenie, szybkich w operacjach otwartych
    TFI, nabywanych szczególnie poprzez SFI mBank / CO Multibank...

    TomekD

  • 25. Data: 2003-11-26 22:49:25
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:

    (ciach reklama)

    Wiesz, zbieram informacje o oszustwach/klamstwach mi.in agentow
    ubezpieczeniowych, caly watek bardzo mi sie przyda :->

    Pozdrawiam, Leh.

  • 26. Data: 2003-11-27 01:16:36
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:

> [...]
    >składką jednorazową' wynikających z ominięcia podatku Belki przy konwersji i
    >innych potencjalnych korzyści (brak podatku spadkowego, zajęć)

    no akurat brak podatku spadkowego to juz nie korzysc klienta :)
    Co do belki - moze sie okazac ze niedlugo zmienia zdanie i beda naliczac
    belke przy konwersji.

    Lepszy bylby watek o STRATACH z: DŁUGOTERMINOWEJ
    inwestycji w ' Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i
    składką jednorazową' w prownaniu do SFI :)

    Pozdrawiam, Leh.

  • 27. Data: 2003-11-27 18:58:33
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składką jednorazowa
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:
    >
    > (ciach reklama)
    >
    > Wiesz, zbieram informacje o oszustwach/klamstwach mi.in agentow
    > ubezpieczeniowych, caly watek bardzo mi sie przyda :->

    Powtórzę tylko co już napisałem - nie mam nic wspólnego z CU (oprócz II
    filaru) i innymi TU także.
    Było pytanie, nie reklama.
    Fobia na temat Agentów (od której sam nie jestem wolny i której oni sami
    sobie winni) daje efekt taki że część postów w tym wątku jest o zupełnie
    innych produktach niż ten w temacie.

    TomekD