  • 11. Data: 2003-11-24 19:28:30
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składką jednorazową
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > Sam dostrzegasz jedną z zalet, ale pamiętaj też zapominasz o procencie
    > składnym -bez belki- nieosiągalnym w otwartych TFI.
    > Dla inwestycji -długoterminowych- staje się to istotne !
    > Alokacja na poziomie 95% - 99.5% to chyba nie tragedia w porównaniu do
    > otwartych TFI spoza SFI MBanku ?
    > W jaki fundusz inwestujesz jest Twoją decyzją (co w klasycznym III Filarze
    > nie jest możliwe).
    > Dla inwestycji długoterminowej liczba konwersji płatnych (ale ryczałtowo a
    > nie % !) i ich czas nie wydają mi są tak krytyczne.
    >
    > TomekD

    A i jeszcze jedno... sorry... ale nie moge się porzeć pokusie...
    .......jak tak wszystko fajnie i tanio, to z czego żyją agenci CU i samo CU
    zresztą :-)
    zapewne żyją miłością do ubezpieczonych... :-DDD

  • 12. Data: 2003-11-24 23:35:01
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie laika:
    > 1. co to jest składka - czy moja wpłata = składka i czy jest to napisane w
    > umowie
    > 2. co to jest alokacja i czy alokowana jest składka, czy moja wpłata.
    > Szczerze mówiąc juz samo słowo "alokacja" brzmi jak "defraudacja"
    >
    > konwersje w TFI są płatne praktycznie raz, potem już nie, jeśli kupujesz
    > fundusz płacąc przy tym prowizję, konwersje są bezpłatne (uzupełnienie do
    > wyższej prowizji)
    > To, w co inwestujesz w III Filarze jest dokładnie Twoją i tylko Twoją
    > decyzją (chyba mylisz II Filar ;-) ),

    Ja też jestem laikiem, stąd moje pytanie na grupie :-)

    Pisałem o -składce jednorazowej-, dla mnie całość wygląda jak wpłata do
    otwartego TFI z 5% opłatą za nabycie.
    Ha, czy jest w umowie ! Spróbuj kiedyś poprosić na starcie któreś z TU o
    treść umowy którą chcą z Tobą podpisać do spokojnego przemyślenia -
    próbowałem co prawda tylko chyba z 3 razy. Nie dali. Bardzo chcieli za to mi
    pokazywać swoje 'symulacje' i inne takie.

    Konwersje w (otwartych) TFI nie są płatne raz. Pytałem o inwestycję
    długoterminową, czyli zakładam że zdarzy się kilka konwersji. W otwartych
    TFI które pobierają opłaty są one -ogólnie- najwyższe dla funduszy akcji
    najniższe dla funduszy rynku pieniężnego. Regułą jest jednak pobieranie
    opłaty przy konwersji z tych o niższej opłacie do tych o opłacie wyższej. I
    nie ma znaczenia że już kiedyś była konwersja odwrotna. Tak więc w długim
    terminie płacisz kilka razy. W konstrukcji z polisą - nie.

    Co do III filaru, to racja, niezbyt szczęśliwie napisałem myśląc o typowym
    ubezpieczeniu na życie z ochroną i bez FI.

    TomekD

  • 13. Data: 2003-11-24 23:35:41
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składka jednorazowa
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w wiadomości
    > "TomekD" <t...@p...onet.pl> skribis:

    > Klamstwo, procent skladany jest mozliwy w kazdym FI (bo go i tak nie ma :)
    > ) a belka w produktach ubezpieczeniowych i tak jest - po pierwsze przy
    > wyplacie (chyba ze posmiertnej, to nie ;) ), po drugie przy konwersjach
    > itp. ruchach.

    > Zalezey, w gotowkowych, obligacyjnych 95% to strasznie duzo, w akcyjnych
    > raczej duzo

    Filarze

    > Cos krecisz. I to mocno. III filar to takze np SFI.

    Co do pobierania podatku. Z całą pewnością pobierany jest po zakończeniu
    ubezpieczenia. Co do konwersji to i na sieci i w dziale prawnym CU twierdzą
    że go nie ma. Sam chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę.

    Co opłaty za nabycie. Masz rację że 5% to sporo. Ale nie ma opłat
    'wyrównawczych' przy konwersji co jest normą w otwartych TFI. Pytałem o
    inwestycję długoterminową, co zakłada kilka konwersji za które w otwartym
    TFI zapłacisz wtedy też parę razy.

  • 14. Data: 2003-11-24 23:36:00
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > koszt ryzyka śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku itp itd).
    > Zadzwoń do nich i dostaniesz informacje te których nie znajdziesz na
    > www. Na wykonanie konwersji mają 30 dni !!!!
    > Miałem Bonusa i w zeszłym roku uciekłem po sześciu latach z wartością
    > odstąpienia wyższą o 11% od wysokości wpłat. To samo mogłem osiągnąć na
    > jakimkolwiek obligacyjnym w ciągu jednego roku. Na www masz zero
    > informacji. Więcej w umowie ale i tam żadnych konkretów. Są wzory na
    > obliczanie opłat ale brak danych. Dane podają telefonicznie. Polecam

    Nigdy nie zwracam uwagi na opłaty za zarządzanie. Dla mnie ten
    'podręcznikowy' element to mit. Opłata za zarządzanie jest uwzględniona w
    wycenie ju. Wybierając fundusz porównuje się zachowanie wyceny ju w czasie i
    warunkach na rynku. Chyba lepszy jest fundusz z 5% opłatą który potrafi
    dobrze zarządzać (zarabiać czy minimalizować straty) niż ten z1% opłatą
    który tego nie potrafi. Nie widzisz tych 5% czy 1% a tylko wyceny które
    porównujesz, i to się liczy moim zdaniem.

    Tak jak piszesz na stronach www brak jest istotnych informacji - to chyba
    taka uroda TU.
    Piszesz o Bonusie, są 3 ubezpieczenia o tej nazwie, ja pytałem o
    ubezpieczenie ze składką jednorazową czyli Bonus VIP. Wtedy wg. tego co mi
    powiedziano i pokazano nie ma żadnych potrąceń z tytułu ryzyka - wartość
    polisy to wartość ju, żadnej ochrony.

    TomekD

  • 15. Data: 2003-11-24 23:54:43
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    CU
    > zresztą :-)
    > zapewne żyją miłością do ubezpieczonych... :-DDD

    W wałkowanym przypadku, tak jak otwarte TFI - z opłaty za zarządzanie.
    Nie mam nic wspólnego z CU (oprócz II filaru). Przykre, ale moje
    doświadczenia są takie, że agenci w większości znają dobrze tylko swoje
    tabele prowizji a nie produkty i ich przeznaczanie.

    TomekD

  • 16. Data: 2003-11-25 02:22:52
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > Pisałem o -składce jednorazowej-, dla mnie całość wygląda jak wpłata do
    > otwartego TFI z 5% opłatą za nabycie.

    nie zgłębiając tego, czy składka to wpłata (szczerze wątpię), to przy 20.000
    chyba nie ma TFI, które by wzięło więcej niż 3,5% (każda kolejna wpłata
    przekraczająca kolejne progi - i opłata manipulacyjna maleje)
    Jeśli natomiast zastanowić się, czy cała moja wpłata jest tą alokowaną
    składką, to juz będzie problem, bo składka może być wpłata pomniejszoną o
    wszystkie potrzebne CU koszty.

> [...]
    mi
    > pokazywać swoje 'symulacje' i inne takie.

    Nie mam zamiaru prosić, bo z zasady traktuję taka ofertę jak naciąganie. To,
    że nie można przeczytać dokładnie umowy przed podpisaniem jest bardzo
    dziwne.

> [...]
    > nie ma znaczenia że już kiedyś była konwersja odwrotna. Tak więc w długim
    > terminie płacisz kilka razy. W konstrukcji z polisą - nie.

    Konwersja (opłata manipulacyjna) w jednym TFI jest płatna raz(jeśli na
    wstępie zapłacisz maksymalną), potem możesz dokonywać wielu konwersji za
    darmo. Możesz płacić kilka razy, ale nigdy nie przekroczy to max
    jednorazowej opłaty manipulacyjnej za nabycie funduszu o maksymalnej
    opłacie.
    To nieprawda, co napisałeś.
    Zresztą to takie typowe. Kiedyś miałam okazję słuchac agenta Skandii, który
    mi tłumaczył jak to oszczędzam kupując Multiportfel Skandii i płacąc 15%
    prowizji rocznie, bo przecież w Typowych TFI, gdybym chciała kupić ich np.
    10, to licząc z każdego po 5% opłaty zapłaciłabym 10*5=50%
    :-))))). No, a potem, jak juz zapłacę te 15% to całą resztę mam za darmo
    :-)

    > Co do III filaru, to racja, niezbyt szczęśliwie napisałem myśląc o typowym
    > ubezpieczeniu na życie z ochroną i bez FI.
    >
    > TomekD

    Co do III Filara to napisałeś typową formułkę agenta, który pragnie za
    wszelką cenę coś sprzedać.
    Jeszcze jedno - chyba nie należy mylić Inwestycyjnych Funduszy
    Ubezpieczeniowych z Funduszami Inwestycyjnymi (działającymi na podstawie
    ustawy o FI).
    A tylko w Fundusze Ubezpieczeniowe możesz przez tego VIPa zainwestować.
    Bardzo chciałabym wiedzieć inwestując w nie, jak jest dokonywana wycena
    aktywów, gdie są przechowywane aktywa i co się z nimi dzieje, gdy pada
    Towarzystwo Ubezpieczeniowe.

  • 17. Data: 2003-11-25 06:36:07
    Temat: Re: Inwestycyjne indywidualne ubezpieczenia na życie z FI i składk? jednorazow?
    Od: Lukasz Bajoński <l...@g...pl>

    Czy ktoś już próbował lub zasięgał informacji na temat
    "ubezpieczenia" w Amplico o nazwie Premia+ ?
    W pierwszym roku gwarantują 7,5 % zysku ...
    Jak wygląda sprawa ewentualnych prowizji, możliwości rezygnacji po 1
    roku, itp ?

    Lukasz

  • 18. Data: 2003-11-25 08:04:42
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    > Oczywiście należy pamiętać o prawie zupełnym braku funkcji ochronnej
    takiego
    > ubezpieczenia 'na życie'.
    > Jednak alokacja składki może być nieomal 100%, własny wpływ na inwestycje
    > znaczny, a udział tajemniczych i tajnych 'premii nadzwyczajnych'
    zerowy...

    > Czy ktoś może przyglądał się takim ubezpieczeniom bliżej ?
    >
    > TomekD

    Wszystko zalezy od wielkosci tego "nieomal".
    Po dlugiej rozmowie z agentem wydusilem ze raczej nigdy alokacja nie
    przekroczy
    90%.
    Ponosisz stale oplaty administacyjne, zawsze ponosisz jakies oplaty zwiazane
    z ryzykiem
    ubezpieczeniowym.

    PiotR

  • 19. Data: 2003-11-25 08:45:58
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    twierdzą
    > że go nie ma. Sam chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę.

    Albo kłamali, albo mają braki w wiadomościach - podatek jest pobierany przy
    konwersji.

> [...]
    > 'wyrównawczych' przy konwersji co jest normą w otwartych TFI. Pytałem o
    > inwestycję długoterminową, co zakłada kilka konwersji za które w otwartym

    Są FI, gdzie za konwersję nie płacisz. Nie wspomnę już o SFI mbanku, gdzie
    nie ponosisz żadnych kosztów oprócz opłaty za zarządzanie, która i tak jest
    w cenie ju. IMHO nie należy łączyć oszczędzania z ubezpieczeniem, bo będzie
    to wersja bardzo droga i nie dająca za swoją cenę nic, czego by nie można
    było uzyskać samodzielnie.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 20. Data: 2003-11-25 08:57:16
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > W pierwszym roku gwarantują 7,5 % zysku ...
    > Jak wygląda sprawa ewentualnych prowizji, możliwości rezygnacji po 1

    gwarancja 7,5% zysku, ale od czego?? Jak jest liczony ten zysk?

    Chcesz mieć ubezpieczenie? kup konkretny produkt w formie ubezpieczenia na
    życie - jeśli masz rodzinę i chcesz ją zabezpieczyć, a prowadzisz
    niebezpieczny tryb życia.
    Nigdy niech nie będzie to jakakolwiek forma ubezpieczenia z inwestycją.
    Chcesz kontrolować to co posiadasz i wiedzieć za co płacisz?
    Kupuj TFI, obligacje, akcje - to wszystko, gdzie zasady są jasne.
    Jeśli ktoś, kto sprzedaje ci produkt kręci i nie chce podać konkretów - na
    drzewo z nim...
    Bo z całą pewnością chce Cię naciągnąć.