  • 1. Data: 2011-04-04 19:57:09
    Temat: Inwestycje w CHF?
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    Czolem,

    Sytuacja:
    Posiadam kredyt mieszkaniowy w CHF oraz mozliwosc dodatkowego
    miesiecznego oszczedzania ok. 100% raty kredytu. Chcialbym te pieniadze
    zainwestowac w produkt, ktory czesciowo 'zhedg'uje' mi ryzyko walutowe,
    oraz w jakiejstam perspektywie pozwoli troche szybciej splacic kredyt.
    Czyli np. fundusz inwestycyjny w CHF (czyli przyniesie ew. zysk z
    inwestycji oraz czesciowo ochroni przed wahaniami kursu) lub inny tego
    typu produkt.

    Jakies pomysly, propozycje, doswiadczenia?
    Dzieki,
    Kwik

  • 2. Data: 2011-04-05 07:11:27
    Temat: Re: Inwestycje w CHF?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-04-04 21:57, Kwik pisze:
> [...]
    > typu produkt.
    >
    > Jakies pomysly, propozycje, doswiadczenia?

    DB miał coś takiego w swojej ofercie, nawet doradca dzwonił do mnie w
    tej sprawie. Zobacz na ich stronie, może nadal coś takiego mają...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-04-08 18:55:26
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 04-04-2011 o 21:57:09 Kwik <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > typu produkt.
    >
    > Jakies pomysly, propozycje, doswiadczenia?

    1. splacic wczesniej kredyt nadplacajac
    2. kontrakty FCHF - hedging kursowy,
    3. zakup chf

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 4. Data: 2011-04-09 17:53:10
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    W dniu 2011-04-08 20:55, Zbyszek pisze:

    > 1. splacic wczesniej kredyt nadplacajac
    > 2. kontrakty FCHF - hedging kursowy,
    > 3. zakup chf

    Ad. 1. Korzystajac z chwilowo lepszej sytuacji chcialbym pozostawic
    sobie swobode korzystania z tych pieniedzy w przypadku gdy karta sie
    odwroci - kredyt jest tani.

    Ad. 2. i 3. oba te sposoby pozwalaja, owszem, na hedging kursu ale nie
    na inwestowanie (krotko mowiac - kupie CHF i co dalej? Przeciez nie beda
    bezczynnie lezaly na koncie); celem tej inwestycji nie jest zarabianie
    na roznicach walutowych.

    Myslalem raczej o jakims funduszu z waluta bazowa w CHF lub czyms w tym
    stylu.

    Kwik

  • 5. Data: 2011-04-10 10:55:24
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 09-04-2011 o 19:53:10 Kwik <k...@i...pl> napisał(a):

    > Ad. 1. Korzystajac z chwilowo lepszej sytuacji chcialbym pozostawic
    > sobie swobode korzystania z tych pieniedzy w przypadku gdy karta sie
    > odwroci - kredyt jest tani.

    Jaka karta sie odwróci ? a jak się nie odwróci?
    Powiem inaczej: jak karta sie odwórci kredyt może być drogi, a kasy na
    nadpłate nie będzie.
    Jak stopy pójdą w góre, to kurs może razem z nimi. Już bez tego jakoś nie
    bardzo chce spadać.
    Kiedy ostatni raz CHF był po 3 zł oprócz ostatnich dni?
    Można ew. oszczedzać w PLN i spłacić, gdy stopy pójdą w gore, ale ryzyko
    kursowe dalej będzie.

> [...]
    > na inwestowanie (krotko mowiac - kupie CHF i co dalej? Przeciez nie beda
    > bezczynnie lezaly na koncie); celem tej inwestycji nie jest zarabianie

    a szkoda, bo to byłby hedging. Jaki inny hedging masz na mysli - stóp proc
    ?
    Jest coś takiego jak FRA ale to nie dla śmiertelników z 1k zł.
    Jeszcze jedna mozliwośc: surowce/towary. No ale tu akurat zakupy mozna w
    PLN zrobić.
    Nie wiem dlaczego uważasz, że to nie jest inwestowanie.
    Co złego jest w leżeniu? Ludzie co nakupili złota i srebra pare lat temu
    nie narzekają, że bezczynnie leżało.
    a nie słyszałem o oprocentowanym depozycie złota ;)

    > Myslalem raczej o jakims funduszu z waluta bazowa w CHF lub czyms w tym
    > stylu.

    a myslisz, że taki fundusz na czym zarabia? na stopach albo na akcjach.
    Akcje wieksze ryzyko, a stopy sam widzisz. Obecnie nie znam funduszu w
    CHF w Polsce.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.