  • 1. Data: 2003-11-19 09:42:05
    Temat: Inspekcja przed udzieleniem kredytu hipotecznego
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    W mieszkaniu, które chcę kupić na kredyt, bank chce inspekcję zrobić
    (standardowa procedura). Czy ktoś może mi powiedzieć, na co oni zwracają
    uwagę i co może z takiej inspekcji wyniknąć niekorzystnego dla mnie?
    Co może się zmienić po tej inspekcji - tzn. co bank może zakwestionować?

    Chodzi mi o to, czy czekają mnie jakieś ew. nieprzewidziane niespodzianki z
    bankiem, czy ta inspekcja to raczej formalność i nie ma większego wpływu na
    decyzję o przyznaniu kredytu.

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2003-11-19 11:26:46
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > niespodzianki z bankiem, czy ta inspekcja to raczej formalność i nie
    > ma większego wpływu na decyzję o przyznaniu kredytu.

    W moim przypadku ta inspekcja to chyba było jakieś zupełne pozoranctwo
    (głównie powód do pobrania prowizji, nie jestem pewien czy w ogóle
    ktoś z banku na budowie był).

    Chyba jedyne, co może teoretycznie grozić, to że bank wyceni to
    mieszkanie po swojemu (czytaj: niżej), w związku z tym potraktuje je
    jako mniejsze zabezpieczenie i da mniej kredytu.

  • 3. Data: 2003-11-19 12:14:26
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    Thx 4 info - właśnie podobnie myślę.

    > W moim przypadku ta inspekcja to chyba było jakieś zupełne pozoranctwo
    > (głównie powód do pobrania prowizji, nie jestem pewien czy w ogóle
    > ktoś z banku na budowie był).

    Mnie akurat za to nie kasują :-)

    > Chyba jedyne, co może teoretycznie grozić, to że bank wyceni to
    > mieszkanie po swojemu (czytaj: niżej), w związku z tym potraktuje je
    > jako mniejsze zabezpieczenie i da mniej kredytu.

    Oby nie...

    Boa.

  • 4. Data: 2003-11-19 14:03:05
    Od: "rafalw" <U...@i...pl>

    Użytkownik "Boa" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Thx 4 info - właśnie podobnie myślę.

    > Mnie akurat za to nie kasują :-)

    > Oby nie...

    Zalezy od banku , oceniaja ogolne warunki - usytuowanie, budynek, standard
    !! (raczej nie interesuje ich np. to czy masz tapyty, kafle czy farbe) ,
    osobiscie u mnie (kupowalem domek) to pani byla obejrzec z zewnatrz tylko
    (bo ja akurat bylem w pracy i nie moglem jej wpuscic), a jak sie dowiedziala
    ze planuje rozbudowe to wogole stwirdzila ze podwyrzszam standard i
    wlasciwie nie potrzebnie jechala !