  • 1. Data: 2007-10-30 23:51:53
    Temat: Hipoteczny tylko pod hipoteke
    Od: EROR <j...@j...pl>

    Witam.
    Szukam banku, ktory udzieli mi kredytu hipotecznego na logicznych
    (wedlug mnie) zasadach. Nie mam odpowiedniego dochodu (prowadze
    1-osobowa firme i mam koszty). Mam natomiast zabezpieczenie ponad 2-
    krotnosci wysokosci planowanego kredytu. Czy jest bank, ktory moze mi
    przyznac kredyt ?

    EROR

  • 2. Data: 2007-10-31 07:07:33
    Temat: Re: Hipoteczny tylko pod hipoteke
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu EROR porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > 1-osobowa firme i mam koszty). Mam natomiast zabezpieczenie ponad 2-
    > krotnosci wysokosci planowanego kredytu. Czy jest bank, ktory moze mi

    Zdefiniuj prosze 'logicznosc' tych zasad. Aczkolwiek marnie widze -
    nawet jesli jakis bank na to pojdzie (w co watpie, lepiej miec klienta,
    ktorego stac na splate kredytu niz takiego, na ktorego trzeba nasylac
    komornika) to raczej poczujesz to po kieszeni, w postaci wyzszego
    oprocentowania.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-10-31 08:51:13
    Od: EROR <j...@j...pl>

    badzio pisze:
> [...]
    > ktorego stac na splate kredytu niz takiego, na ktorego trzeba nasylac
    > komornika) to raczej poczujesz to po kieszeni, w postaci wyzszego

    Moja logika podpowiada, ze w przypadku niewyplacalnosci klienta bank
    zarobi wiecej niz przy normalnej splacie. Wsiadzie mi na hipoteke, z
    zanizona przez bank wartoscia. Poza tym z tego co widze kupa ludzi
    odchodzi z kwitkiem. Majac naprawde duze mozliwosci kredytowania. W
    koncu to moja sprawa czy kupie kolejne monitory, komputery, wyremontuje
    biuro trzy razy w roku czy przeznacze te pieniadze na splate kredytu.
    Ale dla banku informacja typu: wlasnie przez rok inwestowalem w swoja
    firme, by ta przynosila zyski, nie interesuje. Mam placic podatki,
    ciagnac po ziemi firme tylko po to by wykazac sztuczny tak naprawde zysk.

    EROR

  • 4. Data: 2007-10-31 09:41:48
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

> [...]
    > Moja logika podpowiada, ze w przypadku niewyplacalnosci klienta bank
    > zarobi wiecej niz przy normalnej splacie. Wsiadzie mi na hipoteke, z

    Wszyskto fajnie, ale nie w Polsce. Proces odzyskiwania kasy z
    nieruchomosci jest uciazliwy i dlugotrwaly a prawnicy kosztuja. A
    jeszcze kwestia ewentualnej eksmisji i sprawa lokalu zastepczego.
    Chetnych na kredyty jest mnostwo. Wiec banki przebieraja w klientach -
    tym pewniejszym daja lepsze warunki, tym bardziej ryzykownym (czyli
    takim co nie wykazuja dochodow albo maja minimalne dochody) nie
    udzielaja kredytow w ogole lub udzielaja ale na gorszych warunkach.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-10-31 12:58:41
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Spróbuj NyKredit i BPH-Hypo.
    Daj znać, jak już się dowiesz.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2007-10-31 21:09:11
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Twoje zasady sa dla banku wyjatkowo nie loogiczne. To nie jest instytucja
    charytatywna, ktore daje pieniadze ludziom, ktore nie maja mozliwosci
    splacania takiego kredytu. Masz koszty, wiec nie masz dochodu: sprawa jest
    jasna. Poza tym bank jest zmuszony do badania zdolnosci kredytowej. Nie ma
    mowy o rozdawaniu kasy na lewo i prawo. To nie Ameryka, a widac jakie to u
    nich przynosi efekty. A argumenty o zabezpieczeniu tez do mnie nie trafiaja.
    Przy takiej logice przy kazdym banku powinno powstac biuro obrotu
    nieruchomosci.
    Nie napisales jaki kredyt Cie interesuje, wiec opisze tylko trzy mozliwosci:
    -kredyt hipoteczny (dla osoby fizycznej) do 70% LTV i 300.000 na oswiadczenie.
    - pozyczka hipoteczna: do 30% LTV i 300.000 na oswiadczenie
    - poczekaj jak do Polski dotrze odwrocona hipoteka, wtedy nikt nie bedzie
    pytal Cie o zdolnosc kredytowa.