  • 1. Data: 2007-10-30 17:07:03
    Temat: Nie zgłoszenie rachunku firmowego w US a konsekwencje
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    ponad rok temu założyłem drugi rachunek firmowy, ale zapomniałem o tym
    fakcie poinformować US. Czy grożą jakieś konsekwencje za niezgłoszenie
    któregoś z rachunków firmowych jakie się posiada? Interesuje mnie jak to
    wygląda w praktyce, bo mam świadomość, że teoretycznie grozi za to jakaś
    grzywna.
    Czy US przyczepia się do takich rzeczy.

    Dodam, że jestem osobą fizyczną (firma jednoosobowa) prowadzącą
    działalność gospodarczą.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2007-11-01 14:20:22
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    > Czy US przyczepia się do takich rzeczy.
    >
    > Dodam, że jestem osobą fizyczną (firma jednoosobowa) prowadzącą
    > działalność gospodarczą.

    po prostu teraz zgłoś nowe konto.
    Jesli by wyszło w trakcie kontroli, że jest drugie konto i np. częsc obrotu
    przez nie przechodzi to możesz ponieść tego konsekwencje.

    JR

  • 3. Data: 2007-11-01 18:58:18
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jesli by wyszło w trakcie kontroli, że jest drugie konto i np. częsc
    > obrotu przez nie przechodzi to możesz ponieść tego konsekwencje.

    Podwójna księgowość... spox... nie takie numery się ze szwagrem robiło.

    /*-+

  • 4. Data: 2007-11-01 21:38:12
    Od: pilocik <p...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > Podwójna księgowość... spox... nie takie numery się ze szwagrem robiło.
    >
    > /*-+
    Wytłumaczcie niekumatemu co ma drugie konto do podwójnej księgowości ?
    Jeśli na to konto wpłynie przelew za legalną fakturę to moim zdaniem
    wszystko jest OK.
    Przecież z urzędem rozliczasz się z dokumentów sprzedaży a nie z wyciągu
    bankowego.

  • 5. Data: 2007-11-02 11:19:17
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    JerzyR pisze:

    > po prostu teraz zgłoś nowe konto.

    Ale problem polega na tym, że US chce kopię umowy z bankiem (i oryginał
    do wglądu). Gdy dostarczę umowę, US zorientuje się kiedy konto zostało
    założone.
    Czy ktoś wie jak wybrnąć z tej sytuacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 6. Data: 2007-11-02 11:23:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 12:19:17 +0100, Rex napisał(a):

    > Ale problem polega na tym, że US chce kopię umowy z bankiem (i oryginał
    > do wglądu). Gdy dostarczę umowę, US zorientuje się kiedy konto zostało
    > założone.

    Oni i tak już o tym wiedzą. Po założeniu i zamknięciu każdego konta
    firmowego bank wysyła informację do US.

  • 7. Data: 2007-11-02 12:54:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Oni i tak już o tym wiedzą. Po założeniu i zamknięciu każdego konta
    > firmowego bank wysyła informację do US.

    od kiedy cos takiego obowiazuje?
    Do którego us bank wysyła informacje?

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 8. Data: 2007-11-02 17:07:15
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Oni i tak już o tym wiedzą. Po założeniu i zamknięciu każdego konta
    > firmowego bank wysyła informację do US.

    W życiu!!!

    /*-+

  • 9. Data: 2007-11-02 19:06:20
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Oni i tak już o tym wiedzą. Po założeniu i zamknięciu każdego konta
    > firmowego bank wysyła informację do US.

    Praktyka nie potwierdza tej opinii.

    marekz

  • 10. Data: 2007-11-02 20:10:02
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Praktyka nie potwierdza tej opinii.

    Czyli jeśli nie zgłoszę rachunku do US i będę regularnie płacił podatek,
    nie będę robił żadnych przekrętów itp. to jest duże prawdopodobieństwo,
    że nie będę miał z tego tytułu problemów. Zgadza się?

    --
    Pozdrawiam,
    Rex