  • 21. Data: 2009-01-25 13:49:08
    Temat: Re: HSBC rozwaşalikwidacj� banku w Polsce...
    Od: BK <b...@g...com>

    On 25 Sty, 14:25, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "BK" 3...@p...goog
    legroups.com

> [...]
    >
    > : W BGZ S.A. skarb panstwa ma bardzo duzy pakiet akcji, chyba ze 40 %.
    >
    > : Noble Bank i Getin Bank sa pod kontrola polskiego inwestora Czarneckiego.
    >
    > A co z Eurobankiem? (pytam, nie sugeruję)
    >
    > : Alior Bank jest pod kontrola rodziny polskich emigrantow Zaleskich.
    >
    > To dobry bank, bo co jak co, ale Alior na pewno nie upadnie. ;)
    >
    > ---
    >
    > : Latwo jest pitolic na lewo i prawo jak to nas wykupily banki zachodnie
    > : i jak teraz jestesmy zniewoleni. Jaka bieda i jaki kryzys przez to.
    >
    > Kryzys i bieda nie jest następstwem wykupienia banków, ale złej polityki w ogóle.
    :)
> [...]
    > : ogromna grupa kapittalowa bankow nalezacych do skarbu panstwa
    > : generalnie smacznie sobie spala i nie walczyla o rynek.
    >
    > -=-
    >
    > Koń_kretnie (nie koń_trojański) ile banku poslkiego w tym czymś?
    > Ile klientów, ile szamlu własnego, ile szmalu pobranego od klientów, ile innych
    para_metrów?

    > --
    >    .`'.-.         ._.                           .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    Eurobank zostal sprzedany przez zalozycieli i obecnie jest
    kontrolowany przez francuzow.

    PKO BP - 51,24% ma skarb panstwa. Tyle jest w rekach skarbu panstwa,
    czyli jakby nie patrzec w polskch rekach. Pozostale akcje sa na
    gieldzie wiec nie wiem kto je ma. Chyba nikt nawet nie pa powyzej 5%.
    PZU ma chyba ze 2%.

    Pytasz ilu kientow, szmalu wlasnego, depozytow i innych parametrow ma
    PKO BP i inne polskie banki. Sprawdz sobie: google.pl ;-)

    Marudzic krcze kazdy - faktycznie czegos poszukac i sie dowiedziec -
    juz malo kto.

    Zawsze mnie irytuje to gadanie o "braku polskich bankow". Szuka sie
    teori spiskowych, marudzi sie na obcy kapital.

    Tak faktem jest, ze duzo sprzedalismy w sketorze bankowym. Moim
    skromnym zdaniem za duzo.

    Ale faktem jest, ze skali kraju zostalo nam sporo - PKO BP + inne
    nalezace do skarbu panstwa banki oraz takze nalezace do skarbu
    panstwa PZU sa w stanie zbudowac grupe kapitalowa, na skale
    europejska, spokojnie przejmujac istytucje w Polsce i za granica.

    Wszystko rozbija o zarzadzanie. A to niestety kuleje w sketorze
    panstwowym. PKO BP nie wykorzystalo swojego potencjalu. Nie zadbalo o
    swoje produkty i wizerunek. Zachodnie banki komercyjne zagraly na
    naszym rynku znacznie lepiej. Naszczescie PKO sie zmienia i moze cos z
    tego bedzie.

  • 22. Data: 2009-01-25 23:38:39
    Temat: Re: HSBC rozważa likwidację banku w Polsce...
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > BTW czy mozna kupic jeszcze normalna wersje MC z HSBC, czy teraz tylko
    > IKEA i Premier? Odkladalem, odkladalem i jeszcze zabraknie w mojej
    > kolekcji karty HSBC ;).

    Sprawdziłem i mówią mi, że wydają i w wersji normalnej i w wersji Premier
    (tylko z całym pakietem).

    marekz

  • 23. Data: 2009-01-26 11:29:09
    Temat: Re: HSBC rozwaA 1/4 alikwidacjÄ&#65533; banku w Polsce...
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > Z tymi polskimi bankami jest identycznie jak z "polskimi obozami koncentracyjnymi".

    No tak, znowu zeszło na Hitlera...

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 24. Data: 2009-01-26 14:05:05
    Temat: Re: HSBC rozwaĂ?ÂźalikwidacjĂ?&#65533; banku w Polsce...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Auksztulewicz" glk6q5$suq$...@p...pl

    > No tak, znowu zeszło na Hitlera...

    Trudno wymagać, aby weszło, skoro Hitler jest na dnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2009-01-26 14:06:43
    Temat: Re: HSBC rozwaĹźalikwidacjÄ&#65533; banku w Polsce...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 0...@a...goo
    glegroups.com

    : Eurobank zostal sprzedany przez zalozycieli i obecnie jest
    : kontrolowany przez francuzow.

    To przykre.

    : PKO BP - 51,24% ma skarb panstwa.

    Więc moje informacje są sprzeczne z prawdą. Mówiono mi, że
    już prawie niczego z PKO nie ma w polskich rękach. Z tym,
    że ani Ty nie powołujesz się na jakieś wiarygodne dane, ani
    tamci moi informatorzy tego nie czynili.

[...]

    Aha...

    : Marudzic krcze kazdy - faktycznie czegos poszukac i sie dowiedziec -
    : juz malo kto.

    Ja marudzę? :) Od dawna nie mam tak dobrze jak teraz. :)
    (tylko czas ucieka)

    : Zawsze mnie irytuje to gadanie o "braku polskich bankow". Szuka sie
    : teori spiskowych, marudzi sie na obcy kapital.

    To żadne teorie spiskowe, że niema wszystko polskie zostało ,,sprywatyzowane''. :)

    : Tak faktem jest, ze duzo sprzedalismy w sketorze bankowym. Moim
    : skromnym zdaniem za duzo.

    : Ale faktem jest, ze skali kraju zostalo nam sporo - PKO BP + inne

    Jeśli aż 51,24% ma państwo, dlaczego zmieniono nazwę na Bank Polski? :)
    (co sugeruje jakieś powiązania z Telekomunikacją -- też Polską) ;)

    : nalezace do skarbu panstwa banki oraz takze nalezace do skarbu
    : panstwa PZU sa w stanie zbudowac grupe kapitalowa, na skale
    : europejska, spokojnie przejmujac istytucje w Polsce i za granica.

    OK. Czekam z utęsknieniem chwili, gdy te Francuze (które nam nie udzieliły
    pomocy we wrześniu 1939 roku) padną nam do stóp nieprocentowych. Na razie
    jest inaczej... Żydzi tłuką Palestyńczyków, więc ;) ropa naftowa nagle traci
    na swej atrakcyjności; nie twierdzę, że i złotówka bierze w tej wojnie swój
    udział, bo boje się. ;) (ale nie mam wątpliwości co do tego, że Żydzi kupują
    samoloty za polskie pieniądze, podobnie jak i Hamerykańce płaca za poligrafię ;)
    pieniędzmi głupili takich jak Polacy czy inne Madziary; IMO fala ;) kryzysowa
    dopiero nadejdzie do Polski)

    Twierdzę, że z Polską międzynarodowość ;) liczy się tak jak nie przymierzając
    ze mną polscy zbrodniarze, którzy wiedzą o tym, że prawo :) im nie grozi, więc
    i ja jestem dla nich obojętny. :)

    I tu, i tu -- wszystko w rękach Boga.

    Możesz opiewać wspaniałość polskiej gospodarki, polskiego pieniądza, ale
    rzeczywistość
    jest straszliwa. :) Oczywiście sprawę może ,,poprawić'' :) interwencja państwa w
    sprawy
    kredytów hipotecznych, o której wspomniał pacan (bo jak go inaczej określić) Waldemar
    Pawlak. Gdy rolnicy tracili dorobek swego życia (właśnie dlatego później krzyczeli
    ,,znajdzie się kij na Balcerowicza ryj'') Pawlak siedział cicho, a teraz nagle chce
    ,,pomagać''. Na szczęście ;) taka pomoc jest jak przepompowywanie paliwa w samolocie
    ze zdrowego/szczelnego zbiornika do dziurawego. Znam (z opowieści) samolot, któremu
    zabrakło paliwa, bo durnowata załoga równała poziomy na skrzydłach. ;)

    : Wszystko rozbija o zarzadzanie. A to niestety kuleje w sketorze
    : panstwowym. PKO BP nie wykorzystalo swojego potencjalu. Nie zadbalo o
    : swoje produkty i wizerunek.

    Wizerunek PKO ma doskonały. Nie wiem, dlaczego tak jest, ale tak jest.
    Może niektórzy uważają, że to nadal PKO bank państwowy, nie PKO Bank
    Polski SA. :)

    : Zachodnie banki komercyjne zagraly na naszym rynku znacznie lepiej.
    : Naszczescie PKO sie zmienia i moze cos z tego bedzie.

    Będzie -- euro do złotówki w skali 1:1 lub 1:100. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2009-01-26 15:03:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Sty, 15:06, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "BK"  0...@a...go
    oglegroups.com

> [...]
    > że ani Ty nie powołujesz się na jakieś wiarygodne dane, ani
    > tamci moi informatorzy tego nie czynili.

    Moze mowili o Pekao S.A. gdzie faktycznie skarb panstwa ma juz mniej
    jak 5%?

    Wiarygodne dane - wiesz PKO BP jest spolka publiczna notowana jest na
    gieldzie - jej akcjonariat jest jawny.
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=rel_akc/section=ri

    Jesli ich informacja, na ich stronie www, jest dla Ciebie
    niewystarczajaca mozesz napisac maila do MInisterstwa Skarbu Panstwa z
    prosba o potwierdzenie.

  • 27. Data: 2009-01-26 15:08:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Sty, 15:06, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Jeśli aż 51,24% ma państwo, dlaczego zmieniono nazwę na Bank Polski? :)
    > (co sugeruje jakieś powiązania z Telekomunikacją -- też Polską) ;)

    Bo bank przestal byc przedsiebiorstwem panstwowym, a stal sie spolka
    akcyjna. Zmienila sie forma prawna. Nie zmienil sie wlasciciel.
    Poprostu panstwo zrezygnowalo z prowadzenia PKO w formie
    przedsiebiorstwa panstowego bo to znacznie utrudnia zarzadzanie i
    rozwoj. Zdecydowano sie wejsc na gielde, pozyskac srodki. Ale dalej
    panstwo ma bezposrednio pelna kontrole nad bankiem.

    Wybacz ale generalnie rozmawiamy tu o pewnych podstawach wiedzy o
    naszej bankowosci. Trudno rozmawiac powaznie na temat bankowosci jesli
    poslugujesz sie informacjami dotyczacymi tego, ze PKO BP nie jest juz
    w rekach naszego panstwa.

    Wiesz ja rozumiem, ze ludzie nie odrozniaja Pekao od PKO ale jesli
    mamy rozmawiac powaznie - to takie rzeczy powinny byc dla nas
    oczywiste.

  • 28. Data: 2009-01-26 20:56:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 2...@v...goo
    glegroups.com

> [...]

    > tamci moi informatorzy tego nie czynili.

    : Moze mowili o Pekao S.A. gdzie faktycznie skarb panstwa ma juz mniej jak 5%?

    Trudno zgadnąć, ale ja na pewno byłem aż nadto redundantny. ;)

    : Wiarygodne dane - wiesz PKO BP jest spolka publiczna notowana
    > jest na gieldzie - jej akcjonariat jest jawny.

    Tak? Każdy akcjonariusz jest jawny? Ten ,,inwestor'' pięściami
    broniący swojego miejsca w kolejce też? ;) W pamięci stoją mi
    tacy ,,inwestorzy''. :) Mówiono mi, że tacy ciułacze wszystko
    opchnęli, ale nie powoływano się na żadne źródła informacji.

    : http://www.pkobp.pl/index.php/id=rel_akc/section=ri

    : Jesli ich informacja, na ich stronie www, jest dla Ciebie
    : niewystarczajaca mozesz napisac maila do MInisterstwa Skarbu
    : Panstwa z prosba o potwierdzenie.

    Nie, wystarczające. Teraz nie przeczytam, ale w którejś z następnych ,,sesji''. ;)
    (mam dostęp przez minutę, po czym nie mam przez parę godzin)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2009-01-26 21:09:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 5...@p...goo
    glegroups.com

[...]

    Wybaczam. ;) W ogóle trudno rozmawiać, gdy się nie ma argumentów. :)

    IMO trudno rozmawiać dopiero wtedy, gdy rozmówca wie wszystko, ale
    łatwo wówczas, gdy [ów rozmówca] czegoś nie wie.

    W przedziale kolejowym siedzi dwóch rabinów. Po jakimś czasie dosiada się do
    nich inny pasażer, który po paru godzinach (nie wiem, dokąd pociąg jedzie,
    ale nie jest to ważne -- pewnie do Tybetu) pyta obu swych towarzyszy podróży:

    -- Obaj panowie są rabinami i nie mają panowie o czym ze sobą rozmawiać?
    W odpowiedzi słyszy z ust jednego z nich:
    -- Wie pan... Ja jestem rabinem, więc wszystko wiem. On też jest rabinem,
    więc też wszystko wie. Tak więc o czym my mamy ze sobą rozmawiać? :)

    : Wiesz ja rozumiem, ze ludzie nie odrozniaja Pekao od PKO ale jesli
    : mamy rozmawiac powaznie - to takie rzeczy powinny byc dla nas oczywiste.

    No... Dla mnie nie jest oczywiste, że Ty coś rozumiesz lub nie. ;)

    -=-

    Na wszelki wypadek -- ja mam na myśli to, co kiedyś nazywało się PKO bp,
    a teraz nazywa się PKO BP SA. :) Czy (albo raczej kiedy) Ty masz na swej
    myśli to samo, gdy rozmawiasz ze mną o PKO BP SA -- nie wiem. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'